Via SuperWifi 2, werkt perfect en kost bij huur per maand weinig.
De eerste SuperWifi 2 moet dan wel bedraad op de V10 worden aangesloten.
Het zendbereik van Wifi is ongeveer zo'n 10 tot 12 meter. Dan houdt het toch wel op.
Dus… eerst 50 meter kabel die kant op en daaraan een SuperWifi2 hangen. Die heeft rondom een bereik tot ook zo'n 12 meter, dus houdt daar rekening mee met de plaatsing.
Aan wand grenzend aan de tuin leidt tot zo'n 12 meter in de tuin. Een meter of wat verder de tuin in (in een schuurtje bijvoorbeeld!) zal het verder reiken. Bijvoorbeeld 5 meter tot het huis en van af het schuurtje nog 12 meter….
10 maanden van het jaar kun je niet in de tuin zitten; te koud. Daarom gebruik ik voor die overige 2 maanden 4G en voor de laptop dan het hotspot op de telefoon. Wifi heb ik alleen op m'n terras.
Beste @LECERF voor een afstand van 50 meter hebt je op de 1e plaats een bekabelde verbinding naar een schuur o.i.d. aan het eind nodig en dan kun je in de schuur eventueel een wifipunt bekabeld aansluiten.
Kijk ook eens hier:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1909202
of hier:
of hier:
https://www.wifishop.nl/point-to-point-wifi
Goedemorgen,
wij hebben op de Hanendorperweg *** in Emst een Experia box V10 sinds oktober 2020.
Graag willen wij 50 m verderop in de tuin ook goed wifi ontvangen.
Kunt u mij ook informeren, wat ik moet aanschaffen en hoe aan te sluiten op de Experiabox , denk via 1 of 2 buitenantennes??
Hoor graag,
mvg Rob Trouwborst
Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Is die 50 meter gerekend vanaf de gevel of vanaf de v10?
Ik gebruik hier 2 superwifi 2’s om een bridge naar mijn tuinhuis op 20 meter afstand te maken. Dit werkt prima. Beide sw's geven zelf aan de het bereik dan voldoende is. metingen be3vestigen dat. Ik heb 1 sw bedraad aangesloten in de vensterbank op de 1e verdieping en een 2 zo hoog mogelijk in het tuinhuis tegen de buiten muur (enkele houten plaat).
Maar of je hiermee dan de 50 meter haalt betwijfel ik. Een oplossing zou zijn ,als het mogelijk is, om een netwerkkabel naar je tuinhuis te trekken. Om hier een AP op aan te sluiten. Als je hiervoor de superwifi gebruikt dan heb je er 2 nodig omdat de wifi in het modem dan uit gaat.
Je kan ook kijken naar een echte bridge oplossing van b.v. Unifi. De simpelste oplossing bied al een bereik tot 500 meter dus dan zal 50m geen probleem moeten zijn.
Welkom op de community @LECERF, er zijn al een aantal goede suggesties gegeven. Ik denk ook dat een kabel naar het tuinhuis je beste optie is, en dan daar een access point aan te sluiten. Volgens mij kan je met de gegeven tips een eind op weg