Skip to main content

Hallo. Onze wifi valt de laatste tijd nog wel eens geregeld uit. Hoe en waarom gebeurt dat? Dit is voor ons een groot probleem omdat de zonnepanelen ook via de wifi werken. Of te wel geen wifi geen gebruik kunnen maken van de zonnepanelen.

Dag @rkth1959 blijft de wifi het wel doen als de omvormer geen verbinding heeft met wifi?


Hoi @rkth1959, welkom hier. 

Wegvallende wifi dus. Ik kan mij goed voorstellen dat het knap irritant is. Maar het is wel een misverstand dat de zonnepanelen daardoor niet werken. Die zijn bij mijn weten gewoon op het elektra net aangesloten en worden door de energieleverancier bijgehouden. Als ze niet op de wifi zitten kan je ze alleen niet uitlezen. 

In ieder geval, heb je al wat geprobeerd om de wegvallende wifi op te lossen? Zo niet, kan je de tips voor wegvallende wifi eens doorlopen? Zorgt dat voor verbetering?


Hallo, sinds gisteravond kan ik de productie van de zonnepanelen niet uitlezen. Heb met kpn gebeld maar daar schiet je dus echt niets mee op.

De installateur had ook naar kpn gebeld en wist te vertellen dat er een update is geweest, de werknemer die ik had gesproken ontkende dat. Maar het werkt dus nog steeds niet, de wifi werkt verder door het hele huis en op alle apparaten.

Ka.n iemand mij helpen met de gouden tip?


Bekabeld aansluiten.


Dankje voor je reactie. Ga het morgen proberen.


Hallo, ook bedraad werkt het niet. Heeft iemand nog andere suggesties?


Hallo @Jos en Ria als het bekabeld ook al niet wil lijkt het me meer iets in de instellingen van de omvormer. Even bellen met de leverancier, een eventuele app op je mobiel her-installeren.

Succes.