Skip to main content
Beantwoord

Wifi valt een paar keer per dag weg, lampje op modem gaat uit

• August 11, 2025
  • 7 reacties
  • 57 keer bekeken

Hallo,

Was hier inmiddels een oplossing voor? IK ervaar sinds kort precies hetzelfde, paar keer per dag valt de wifi weg, lampje op modem gaat dan uit en de wifi versterkers op rood. Van alles geprobeerd, gereset, fabrieksinstellingen, andere plekken gezet, de online manager gedaan, maar vaak springt alles dan weer op groen waardoor deze niets detecteert al met al geen resultaat. Is uberhaupt vreemd dat als alles op 1 plek staat en het een halve dag goed werkt het opeens niet werkt. 

Admin: afgesplitst en nieuw topic voor je vraag aangemaakt 

Beste antwoord door Leen59

Mogelijk is de stroomadapter defect.

7 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 11, 2025

Beste,

Hier ervaar ik sinds kort precies hetzelfde, paar keer per dag valt de wifi weg, lampje op modem gaat dan uit en de wifi versterkers op rood. Van alles geprobeerd, gereset, fabrieksinstellingen, andere plekken gezet, de online manager gedaan, maar vaak springt alles dan weer op groen waardoor deze niets detecteert al met al geen resultaat. Is uberhaupt vreemd dat als alles op 1 plek staat en het een halve dag goed werkt het opeens niet werkt. Uiteindelijk komt alles wel weer in de lucht en op groen, maar het is wel vervelend.

Admin: bericht verplaatst naar eigen topic 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 13, 2025

Hi ​@ArmandBee, welkom bij onze community. 

Wat een irritant probleem dit. Zo te lezen heb je alles al gedaan wat je kon doen. Nog voor de zekerheid, heb je de modem helemaal gereset? Dit doe je door het resetknopje 30 seconden met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem gaat herstarten. !--endfragment>!--startfragment>

Als je dat ook hebt gedaan adviseer ik je op het moment dat deze storing weer speelt contact met ons op te nemen, dan kan alles live worden gemeten. Ik vermoed dat dit aan de modem ligt dan, als die geen signaal geeft gaan de SuperWifi's ook op rood. 

Dit kan via het nummer 0800 0402 of door een terugbelafspraak (rechts onderin) te maken. Meestal krijg je dan de optie gelijk terig te worden gebeld. 

Laat je me weten hoe dit afloopt?

Leen59
Wijsgeer
  • Antwoord
  • August 13, 2025

Mogelijk is de stroomadapter defect.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 13, 2025

Hallo Alex & Leen,

Bedankt voor jullie reactie en het meedenken. De modem heb ik al eens gerest idd. 

Punt is een beetje dat na het compleet wegvallen van de modem (lijkt idd alsof de stroom wegvalt) deze ook weer redelijk snel in de lucht komt (5 minuten) . 

Adapter is opnieuw aangevraagd echter is dit de adapter van het glasvezelkastje, niet het modem. Adapter modem is zonder serienummer. 

Ik laat zeker weten hoe het afloopt.   Valt nu weer weg.. ga gelijk bellen

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 15, 2025

Korte update,  nieuwe adapter ontvangen en (afkloppen) tot nu toe geen storing meer gehad... probleem lijkt opgelost. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 18, 2025

Hi ​@ArmandBee, blij om te lezen dat het met een nieuwe adapter nu weer goed werkt. Nog steeds het geval? 

Dankjewel ook voor de terugkoppeling hier. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 18, 2025

Ja nog steeds probleemloos. Opgelost dusÂ