Skip to main content
Beantwoord

Wifi valt meerdere keren per dag weg, kan nu niet thuiswerken

• February 19, 2025
  • 13 reacties
  • 162 keer bekeken

Ik herken je verhaal Jaime. KPN kan hierin niet betekenen omdat wifi geen dienst is van KPN. Wifisignalen zijn afkomstig van de vle zendmasten etc.  Deze zijn niet in beheer van KPN of andere aanbieders. 

Ik ervaar hetzelfde in huis. Meerdere malen per dag, geen wifi.

De te volgen stappen van KPN leveren niets op. Wifi controle, ontkoppelen, resetten, KPN wifiversterkers, etc.

Alles is correct aangesloten.

KPN geeft aan dat wifi problemen niet door hun opgelost kunnen worden. 

Helaas is het in mijn woning niet mogelijk (wegens bouwstijl en bouwjaar router in meterkast en niet in werkruimte)  om werkpc te bekabelen vanaf de router.

Praktisch gezien kan ik niet meer thuis werken omdat het wifi signaal meedere malen per dag wegvalt. En ingevoerde gegevens van werk verloren gaan.

Wie o wie weet een oplossing, liefst blijvend ipv tijdelijke oplossingen.

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

Beste antwoord door Remco van KPN

Hoi ​@Adrirda Wifi ondervindt soms hinder van omgevingsfactoren. Je kan ook altijd nog even een kijkje nemen op deze pagina op onze kennisbank:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 21, 2025

Wifi komt niet van zendmasten, maar van het modem, ​@Adrirda. Vanuit de meterkast zou het geen probleem mogen zijn...zijn er misschien storingsbronnen in huis, zoals converters voor zonnepanelen of iets dergelijks?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 21, 2025

KPN medewerker vertelde me dat wifisignaal van zendmasten afkomstig is. 
En inderdaad ook uit het modem wat jij vermeld. 

Woning heeft geen directe storingsbronnen. 
Jaren 80 woning. Dit beperkt het plaatsen van modem tot de meterkast. 

Er kunnen uiteraard andere storingsbronnen zijn. Wifisignalen van buren. 

De storing vind alleen plaats op de desktop. Werkpc  Deze kan helaas niet bekabeld (internet) worden wegens de bouw van het huis  

Andere apparaten als laptop en telefoon hebben er geen hinder van.  

• February 21, 2025

KPN medewerker vertelde me dat wifisignaal van zendmasten afkomstig is. 
En inderdaad ook uit het modem wat jij vermeld. 

Woning heeft geen directe storingsbronnen. 
Jaren 80 woning. Dit beperkt het plaatsen van modem tot de meterkast. 

Er kunnen uiteraard andere storingsbronnen zijn. Wifisignalen van buren. 

De storing vind alleen plaats op de desktop. Werkpc  Deze kan helaas niet bekabeld (internet) worden wegens de bouw van het huis  

Andere apparaten als laptop en telefoon hebben er geen hinder van.  

Dus het ligt aan uw pc?

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 21, 2025

Ik heb ook een jaren 80 woning, en het modem inderdaad in de meterkast. Ik heb goede wifi in het hele huis (wel klein huis) maar zelfs op de vliering is de ontvangst nog redelijk. Wel heb ik daar voor de betere ontvangst en de mogelijkheid om een tweede tv bedraad aan te sluiten een TPLink geplaatst die het  internetsignaal via het stroomnet doorgeeft. Dit werkt bij mij goed, maar dat schijnt niet overal het geval te zijn, ​@Adrirda.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 21, 2025

Geen idee waar het aan ligt. 
wifiversterkers verhelpen dit euvel niet. 
Nadeel van wifiversterkers van oa KPN, ook deze in meterkast omdat ze met modem verbonden moeten zijn 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 21, 2025

Beste ​@Adrirda heb je glasvezel of koper?

Welk merk en type modem heb je van KPN?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 22, 2025

Glasvezel

modem KPN Box 12

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 22, 2025

Beste ​@Adrirda bij glasvezel hoeft de router niet (meer) verplicht in de meterkast.

Die kun je nu op elke (centrale) plek in huis neerzetten waar het jou het beste uitkomt.

De enigste voorwaarde is dat er een geschikte netwerkkabel naar de router moet lopen, zodat je bijvoorbeeld je tv-decoder en pc/laptop bekabeld aan kunt sluiten en de uitgezonden wifi meer vanuit een centraal punt komt en dus overal in huis betere wifi hebt.

Dit is een blijvende oplossing waar je om vraagt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 22, 2025

Dat klinkt goed 

Wanneer het mogelijk is kan ik vanuit meterkast (hier komt glasvezel binnen)een kabel naar werkruimte doortrekken. 

Gaten door muren en plafond boren. 

Ik ga het later onderzoeken. 

Bedankt. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 22, 2025

Graag gedaan ​@Adrirda , je kunt dit door KPN laten doen en een afspraak maken voor een installatiemonteur, zie onderstaande link of door een handige buurjongen of een lokaal installatiebedrijf:

https://www.kpn.com/service/monteur

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 7, 2025

Toch jammer dat wifi in huis niet werkt. En dat zelfs de KPN wifiversterkers dit niet kunnen verhelpen. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 10, 2025

Hoi ​@Adrirda Wifi ondervindt soms hinder van omgevingsfactoren. Je kan ook altijd nog even een kijkje nemen op deze pagina op onze kennisbank:

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • March 10, 2025