Skip to main content

Via internet vind ik geen oplossing..probleem met wifi verbinding. Overdag en begon avond geen probleem maar na 2200 erg vaak dat wifi weg is en 4g werkt.  Geluid box via WiFi netwerk is ook niet meer zichtbaar. Loop ik naar meterkast dan komt wifi weer terug. Handmatig wifi in- uitschakelen is geen oplossing. Bekabeld werkt eea gewoon (tv-pc).

Router niet op een tijd limiet, geen eco stond..wifi manager  gebruikt..((is volgens mij lap middel om klanten stil te houden). Ook opnieuw opstarten is niet oplossing..mijn gevoel is dat kpn iets knijpt in wifi signaal zodat versterkerverkoop omhoog gaat..

Oh ja woon vrijstaand..alles gelijkvloers en heeft tot 2/3 maanden terug normaal gewerkt…

Kortom waar ligt de oplossing want dit gaat irriteren voor een duur betaalt product.


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hoi @Gernatasch, dat de Wifi 's avonds na 10 uur uitvalt is erg typisch inderdaad. Er wordt niets geknepen, Wifi zendt uit of het zendt niet uit, er is geen andere instelling daarbij. Het kan zijn dat er meer netwerken in jouw buurt zijn waarvan er veel op hetzelfde kanaal uitzenden. Als meerdere netwerken op hetzelfde kanaal zitten kunnen ze elkaar wegdrukken, vergelijkbaar met 3 auto's naast elkaar op een 2-baansweg. Je kunt kijken of het wijzigen van het kanaal helpt, dat en andere tips om Wifi te verbeteren worden in dit topic beschreven: Slechte wifi: oplossingen voor trage en wegvallende wifi.

Kan je ook meer vertellen over de aansluiting, wat voor apparatuur wordt er gebruikt voor de Wifi, is er iets veranderd in de afgelopen tijd?


Hoi Jasper,

Probleem ligt niet bij veranderen van een kanaal, was dat vergeten te vermelden. Had dit al uitgezocht.

het is overigens geen experiabox 10a maar een 10. Weet niet in deze routers software verschillen zitten en of hardware beter is.

De WiFi wordt gebruikt met gsm toestellen van Apple. Die overdag ook geen probleem geven en of kennen. In netwerk zit ook denon HEOS, hue en nas. Die ook via WiFi aangestuurd worden. 
dit werk in huiskamer normaal. Gaat gsm richting zijkant woning / bijkeuken / garage dan zien we regelmatig dat WiFi signaal naar 4g gaat.

netwerken verwijderen uit Apple is al al gedaan maar geen resultaat.

Blijft vreemd en niet verklaar maar is wel irritant!


Dat is zeker irritant, je wilt een netwerk hebben waar je op kunt vertrouwen maar als het wegvalt lukt dat niet. Het voorbeeld wat je beschrijft, dat de verbinding minder wordt als je richting de bijkeuken/garage gaat, is dat 's avonds of gebeurt dat ook overdag buiten de tijdstippen die je noemde?

Er zit dus verschillende apparatuur in het netwerk aangesloten, merk je het wegvallen ook op alle apparaten of lijkt dat vooral op de iPhones te gebeuren? Had je alle tips die in het topic dat ik in mijn vorige bericht noemde ook al kunnen proberen?


Over het algemeen is het na 22.00. Naast bijkeuken garage hebben wij een slaapkamer met tv en kpn kastje hangen. Gisteravond ( 8 dec) merkte ik dat zo gauw ik kastje inschakelde mijn gsm overging naar 4g. Kan volgens mij niet aangezien dit een bedrade utp is. Wel zag ik dat kastje uit, WiFi weer kwam, maar zo gauw ik iets deed op gsm( internet bijv) WiFi weg viel en 4g ging werken. Uitgeprobeerd bij geen internet maar verbinding nas gemaakt en di was zelfde, WiFi weg en naar 4g.

Probleem hebben wij overdag nog niet ervaren, opgemerkt dus werkt eea dan normaal. De iPhones zijn van verschillende types. Heb nu oude Android aan lader gelegd om te kijken wat deze doet. (Wel oudere soft-firmware. Weet het antwoord vermoedelijk al.


Wat voor 'kastje’ is dat precies? We hebben verschillende opties daarvoor, om het plaatje compleet te maken kan het helpen om te weten wat voor type het is. Mogelijk is er een instelling in dat apparaat waarbij de verbinding na een bepaalde tijd beperkt wordt. Het is mogelijk dat het met het Android toestel ook zo gaat in dat geval.


Wat voor 'kastje’ is dat precies? We hebben verschillende opties daarvoor, om het plaatje compleet te maken kan het helpen om te weten wat voor type het is. Mogelijk is er een instelling in dat apparaat waarbij de verbinding na een bepaalde tijd beperkt wordt. Het is mogelijk dat het met het Android toestel ook zo gaat in dat geval.

 

Het kan kastje is Arcadyan  HMB2260.  In huiskamer zelfde kastje en daar zijn geen problemen mbt signalen. Dit is ook het dichtste bij de router.

Overigens zie ik met oude android gsm ook geen verbetering en deze “valt” ook van het wifi.


Deze Arcadyan is een tv-ontvanger, die doet niets aan het Wifi signaal. Zijn er andere apparaten in huis of in de bijkeuken/garage die wel iets met het Wifi signaal doen?


Dat arcadyan niets met WiFi doet was mij bekend!
had nog Chrome ast in oude tv op slaapkamer zitten en dit blijkt ook niet het probleem op te. Lossen… verwijderd…geen verbeteringen zichtbaar.

al met al is WiFi gewoon bijzonder matig in late avond uren, terwijl er in huis geen andere gebruikers aanwezig zijn. Al met al frustrerend en niet wat ik verwacht van toch wel duur product.

zou ik zolder hebben en daar op ‘ 3 hoog’ mindere verbinding hebben zou ik daar redelijk vinden. Dit is echter beneden en gelijkvloers en het heeft gewoon gewerkt..


Heeft u dit soort dingen in huis? 

 


De vraag is dus inderdaad wat voor (Wifi) apparatuur is er wel in huis, gebruik je de draadloze verbindingsset die Joep noemt? Gebruik je Wifi versterkers (Experia Wifi, SuperWifi-punten of anders)? Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij ons verteld en op basis daarvan denken we met je mee. Als je ons zoveel mogelijk informatie geeft over de Wifi apparatuur maak je het voor ons ook makkelijker om met je mee te denken.


Hoi beiden,

geen WiFi versterkers van bijv kpn en ook geen signaal doorgifte via 220 net.  Mogelijk verhelpen die de  verbinding wel, echter dat zou gezien de afstand niet zo moeten

Nagenoeg is meeste aangesloten met cat5, dus bekabeld met uitzondering wat al aangegeven is hue licht en geluid denon.

bijzondere blijft dat eea normaal gewerkt heeft zonder 4G er tussenin. 
problemen vallen ook beetje samen dat we merkten dat binnen ook de 4g minder was. Waar eerst ol bereik was was dat ineens 2 streepjes. In die periode heb ik gezien dat er bij de mast gewerkt werd. Dit staat los van mijn interne WiFi.


Met een kabel is altijd het beste inderdaad, maar met sommige apparaten, zoals de voorbeelden die je noemt, kan dat gewoon niet. Die bekabelde verbindingen, die blijven wel werken op het moment dat je de Wifi verbinding kwijtraakt toch? Of valt dat ook weg?


Bekabeld blijft gewoon goed werken.

Wifi nabij de router is en blijft ook goed.

Ga ik alleen verder weg , pak weg 5-6 meter, dan zie ik dat het naar 4G gaat terwijl overdag en begin avond een stabiel blijft. 

Vermoed en weet bijna zeker dat het probleem opgelost is met de wifi versterkers, alleen is dat  niet de oplossing voor iets wat gewoon werkbaar was. 


Het klinkt inderdaad alsof het met de versterkers kan worden opgelost. Zoals al genoemd kan het Wifi signaal ook afhankelijk zijn van wijzigingen aan andere netwerken in de buurt, waardoor jouw netwerk weggedrukt wordt. Met versterkers kan jouw netwerk terugduwen.


Blijft over dat het product waar je maandelijks best wel veel voor betaalt niet werkt waarvoor het wordt verkocht en of aangeprezen.

Ga dus zelf geen wifi versterkers aanschaffen om product van kan een boost te kunnen geven zodat het wel naar behoren gaat werken.

Misschien maar eens naar andere providers kijken wat die voor oplossingen hebben.

Overigens geeft of gaf kpn wel wifi versterkers aan nieuwe klanten, dus die zijn “ meer” dan bestaande klanten.

 


Voor nieuwe klanten is het een optie als welkomstcadeau, dat is in plaats van een korting of een andere actie. Toen jouw abonnement begonnen is zal je ook een welkomstcadeau gehad hebben, dat kan een korting zijn geweest of iets anders. Dit is hetzelfde maar in een andere vorm. 

De Wifi is geen betaald onderdeel van het pakket, het abonnement is technisch gezien tot en met het modem. De verbindingen daarna vallen onder jouw huis en daarmee eigen verantwoordelijkheid. We doen natuurlijk wel ons best om daarmee te helpen, met onder andere de Wifi Manager, maar het kan zijn dat er een eigen investering nodig is om de Wifi optimaal te laten werken. Bij andere providers is dat net zo.


Geen flauw idee wat en of ik destijds iets van een “ welkoms” aanbieding hebt gehad. 

Inderdaad is wifi niet wat in een pakket zit maar wat door de modem wordt uit gezonden! Als het wifi signaal dan op aantal momenten niet optimaal of goed is dan is het toch wel duidelijk waar het probleem in zit. Een modem zou  in staat moeten zijn om 5 meter hemelsbreed te overbruggen.

AL met al vermoed ik dat oplossing niet bij en van KPN zal gaan komen! :thinking:


Even een wilde gok:wink: Ik gok dat het switchen tussen de 2.4ghz band en de 5ghz band is. Als u verbonden bent met de 5ghz band en de afstand is een meter of zes dan moet het signaal dus door een deur en waarschijnlijk ook nog door een muur en dat is al veel voor de 5ghz band. De verbinding wordt dus verbroken en de telefoon gaat naar 4g. En daar is best wel een oplossing voor.