Skip to main content

Beste mensen,

 

Bij mij precies hetzelfde.

Modem reset, terug naar fabrieksinstellingen, alle stroombronnen gedurende 5 min van modem en randapparatuur gehaald

Heb wellis waar geen DVS maar sinds aansluiting glasvezel valt wifi regelmatig uit.

Mijn Bose wifi speaker verliest contact en moet telkens resetten.

Bij mijn “Interactieve TV” abonnement is kijken van opgenomen films een drama (op de PC). Tijdens het kijken loopt de weergave voortdurend vast. Een refresh via de browser helpt soms even maar na 5 min weer hetzelfde probleem.

WiFi Snelheid fluctueert enorm.

Ook geeft Apple aan dat het modem een “zwakke beveiliging” heeft.

 

Tijd voor een Experia V12?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt

Een v10 met problemen heeft altijd mijn interesse want dat komt zelden voor. De v10 is byfar het beste modem wat je kan hebben. Maar hij zou kapot kunnen zijn natuurlijk. Heb je koper of glasvezel?


Hoi Joep,

 

Sinds een paar weken glasvezel. Het probleem doet zich voor sinds de aansluiting op glasvezel. 

Daarvoor functioneerde de V10 prima. Ook mijn Octopus (interne aansturing klikaanklikuit) verliest nu regelmatig contact. (reset werkt wel). Heb het idee date.e.a. het gevolg is van data transmissie via glasvezel. Kan dat kloppen?


Dat denk ik eerlijk gezegd niet. Is het alleen de WiFi die uitvalt of ook de bekabelde pc of laptop? Brand er een oranje of rood lampje op het modem?


Ik heb geen bekabelde verbinding.

Alleen wifi. Lampje is oranje.


Een oranje lampje op het modem betekent dat de verbinding niet optimaal is. Heb je al een andere kabel geprobeerd tussen het glasvezelkastje en het modem? De kabel vanaf het glasvezelkastje zit toch wel op de rode poort van het modem?


Hoi Joep,

Glasvezelkabel door KPN geleverd was te kort.

Langere gehaald bij speciaal zaak. Deze is zelfs categorie 7a.

Kabel zit in idd in de rode poort.


Heb je de mogelijkheid om te testen met de bijgeleverde kabel? Heeft de lange kabel aangegoten stekkertjes?


Nee, heb helaas geen testapparatuur.

zou eventueel de weerstand per draadje kunnen meten met een multimeter.

de kabel heeft aangegoten stekkertjes.


Nou ik ben eigenlijk benieuwd of het oranje lampje ook gaat branden als je een andere kabel gebruikt. Dus gewoon even het modem met de korte kabel verbinden met het glasvezelkastje en dan een half uurtje wachten.


Heb de originele kabel b=nu getest. Oranje lampje blijft….


Dag Joep,

ik ben er uit.

We hebben recent onze “vaste lijn (telefoon)” opgezegd. In het modem heb ik nu bij Voip “telefonie op modem uitschakelen” aangevinkt. Na 5 min werd het servicelampje groen.

Kennelijk bleef het modem zoeken naar een telefoonaansluiting.

Bedankt voor de moeite in elk geval en misschien heb jezelf ook iets aan deze informatie.


Dag Joep,

ik ben er uit.

We hebben recent onze “vaste lijn (telefoon)” opgezegd. In het modem heb ik nu bij Voip “telefonie op modem uitschakelen” aangevinkt. Na 5 min werd het servicelampje groen.

Kennelijk bleef het modem zoeken naar een telefoonaansluiting.

Bedankt voor de moeite in elk geval en misschien heb jezelf ook iets aan deze informatie.

Hoi @Templar7, fijn om te lezen dat je het probleem op hebt weten te lossen en bedankt ook dat je deze oplossing hier met ons hebt gedeeld, wordt gewaardeerd!