Skip to main content

Al lange tijd valt onze wifi regelmatig uit. Erg vervelend, omdat mijn vrouw en ik veel thuiswerken, en we een Ring deurbel hebben die op wifi werkt, maar dus regelmatig niet werkt en daardoor opnieuw gekoppeld moet worden.

Wat informatie:

  • We hebben een Experia v10 modem (hangt hoog in de meterkast) en 2 SuperWifi punten (1 in de woonkamer met een ethernet kabel via de muur aan het modem gekoppeld, en 1 draadloos op de overloop). De afstand tussen elk van de punten is ongeveer 8 meter - gevoelsmatig dichtbij genoeg om goed te moeten werken.
  • Onze internetsnelheid is prima - 120 mbps beneden en op de 1e etage, ongeveer 75mbps op zolder. Als de verbinding werkt, is deze dus goed.
  • We hebben geen Sonos systeem - ik las dat dit vaak voor problemen zorgt.
  • Ik heb zowel de SW punten als het modem recent gereset en geüpdatet. Dit mocht allemaal niet baten.

Ik begin een beetje ten einde raad te raken. Voordat ik een KPN monteur laat komen (wat ik overigens absurd vind om daar voor te moeten betalen), hoop ik dat iemand hier mij kan helpen. Ik heb meerdere threads op dit forum doorgespit, maar kom niet verder.

In een van de eerdere threads las ik dat het upgraden naar een v12 modem sommige mensen heeft geholpen, omdat de combinatie SW punten + v10 modem voor problemen kan zorgen. Zou dit mij ook helpen?

Hopelijk kan iemand hier mij helpen. Mijn dank is bij voorbaat erg groot.

Vriendelijke groeten,

Oscar

Is de wifi van het modem wel uit @OscarVerheijen ?


Thanks @Joep1965 nee, er lijken apparaten mee verbonden, als ik kijk in de KPN Thuis app. Kan dat een oorzaak van mijn problemen zijn? Hoe zet ik dat uit?


Knopje op de zijkant ingedrukt houden tot wifilampje uitgaat.

Dit zal bepaalde storingen wel oplossen ja.

 

Om wat voor verbinding gaat het, koper of glasvezel? 

Vallen er ook bekabelde apparaten (tv van KPN) uit?

 


Glasvezelverbinding. Heb geen tv van KPN. Dank voor de tip @DennisA78, ik ga dat eens proberen!


gewist


En juist met de v10a mag wifi aan blijven. Dus zet maar weer aan. 8 meter is best een flinke afstand als je bedenkt dat de 5ghz maar een bereik heeft van een meter of 8. En als er dan ook nog een muur if deur tussen zit heb je problemen. 


@Joep1965 kleine nuancering: het ene superwifi punt is bekabeld, het andere superwifi punt is zo'n 5m verwijderd van het modem.

Is het niet zo dat dat als de afstand het probleem zou zijn, er überhaupt geen snelle verbinding te maken zou zijn met de punten?

Wat zou een vervolgstap nu zijn - het modem uit de meterkast halen en dichterbij de andere punten plaatsen voor beter bereik?

Of zou een derde SW punt helpen bij een stabielere verbinding?


@Joep1965 beide opties zijn mogelijk,  ik zou eerst als het kan de modem buiten meterkast ophangen en kijken of het beter gaat, anders ook proberen om de 2e sw te bekabelen als dat kan.  en/of een 3e punt aan te schaffen en op een goede plek plaatsen.. Succes!

Â