Al lange tijd valt onze wifi regelmatig uit. Erg vervelend, omdat mijn vrouw en ik veel thuiswerken, en we een Ring deurbel hebben die op wifi werkt, maar dus regelmatig niet werkt en daardoor opnieuw gekoppeld moet worden.
Wat informatie:
- We hebben een Experia v10 modem (hangt hoog in de meterkast) en 2 SuperWifi punten (1 in de woonkamer met een ethernet kabel via de muur aan het modem gekoppeld, en 1 draadloos op de overloop). De afstand tussen elk van de punten is ongeveer 8 meter - gevoelsmatig dichtbij genoeg om goed te moeten werken.
- Onze internetsnelheid is prima - 120 mbps beneden en op de 1e etage, ongeveer 75mbps op zolder. Als de verbinding werkt, is deze dus goed.
- We hebben geen Sonos systeem - ik las dat dit vaak voor problemen zorgt.
- Ik heb zowel de SW punten als het modem recent gereset en geüpdatet. Dit mocht allemaal niet baten.
Ik begin een beetje ten einde raad te raken. Voordat ik een KPN monteur laat komen (wat ik overigens absurd vind om daar voor te moeten betalen), hoop ik dat iemand hier mij kan helpen. Ik heb meerdere threads op dit forum doorgespit, maar kom niet verder.
In een van de eerdere threads las ik dat het upgraden naar een v12 modem sommige mensen heeft geholpen, omdat de combinatie SW punten + v10 modem voor problemen kan zorgen. Zou dit mij ook helpen?
Hopelijk kan iemand hier mij helpen. Mijn dank is bij voorbaat erg groot.
Vriendelijke groeten,
Oscar