Skip to main content

Beste KPN,

 

Onze wifi via de Experiabox V10 valt regelmatig weg. Dat is op alle verdiepingen zo. Via de zelfhelp app hebben we de snelheid wel verbeterd en dat is geen probleem meer. Op de pc's is dan de router even niet meer te zien. Na een tijdje komt deze weer terug. Ik heb een kabel getrokken naar een pc van mijn zoon. Die heeft het probleem niet meer, maar voor de laptops van ons werk, is het wel fijn als de wifi het overal doet. Hoe kan ik dit oplossen?

Goedemiddag @Michiel Bakker en welkom hier op het forum! Balen dat de wifi wegvalt.

 

Goed dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en je probleem kenbaar hebt gemaakt. Wegvallende Wi-Fi is natuurlijk heel irritant dus we gaan kijken of we dit voor je op kunnen lossen. Je geeft zelf aan dat je de snelheid al hebt verbeterd via de app; bedoel je hiermee de KPN Wi-Fi Manager (kpn.com/wifimanager)? En is op dit moment je Experia Box het enige apparaat dat een Wi-Fi signaal uitzendt, je hebt verder geen versterkers of iets dergelijks aangesloten? Je kunt namelijk via de KPN Wi-Fi Manager in aanmerking komen voor gratis KPN Experia Wi-Fi. Dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op je Experia Box en dit zorgt in de regel voor de gewenste verbetering. Deze oplossing zal worden aangeboden wanneer je de Wi-Fi Manager 2 x helemaal volledig hebt doorlopen en er dan een snelheid wordt gemeten die onder de 20 Mbit/s ligt. Mijn eerste advies zou dan ook zijn om hier (nogmaals?) mee aan de slag te gaan! Laat je ons via deze weg weten wat hier uit is gekomen?


Goedemiddag @Michiel Bakker , ik heb niks meer van je vernomen maar vroeg me af wat nu de stand van zaken is; heb je nog iets gehad aan de tips uit mijn vorige bericht?


Hoi @Michiel Bakker , omdat ik niks meer van je heb gehoord sluit ik dit topic. Desondanks hoop ik wel dat je iets hebt gehad aan mijn informatie! Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben, spreek ons dan gerust weer aan.


Dank je wel,
Het resetten en draaien van de Wifi manager heeft niets geholpen. Ik denk dat ik een andere oplossing moet zoeken. Via de chat lukt het niet.


Heb je wifi versterkers staan?


Ja, via de elektra. Die doen het goed.

Het signaal is sterk genoeg, maar valt op alle pc's en laptops af en toe gewoon uit.
Meestal kan de pc de adapter niet meer vinden.
Na het een of meerdere keren opnieuw opstarten komt die terug.


Het signaal kan goed zijn maar dat wil nog niet zeggen dat de data goed getransporteerd wordt. En daar lijkt het dus mis te gaan zoals zo vaak met de draadloze verbindingsets.  Een lamp of een wasmachine kan wel tegen een beetje ruis op je electriciteitsnetwerk maar data niet. Kan je testen zonder de draadloze verbindingsets? En heb je type 1200 of een 650 of nog erger de 200?


Hoi @Michiel Bakker , ik zie dat @Joep1965 je van goede tips heeft voorzien en ik sluit me bij zijn advies aan; ik ben namelijk ook heel erg benieuwd of je dezelfde problemen ervaart wanneer je de draadloze verbindingsset er tussenuit haalt. Verder ben ik ook benieuwd welke type DVS (draadloze verbindingsset) heb je momenteel in gebruik? De 650 en 1200 zijn nog steeds prima maar de DVS 200 is inmiddels wel echt verouderd. Mocht je die nog steeds in gebruik hebben dan kan het zijn dat deze aan vervanging toe zijn.


Mijn pc staat op 2 meter van de meterkast met een vloer en een muur ertussen. Desondanks goede ontvangst, maar valt af en toe weg. In de woonkamer en studeerkamer heb ik geen powerline extenders. Alleen voor de kamers van mijn zoons heb ik powerline extenders van 500 Mbps in gebruik. Het signaal van de experiabox komt daar niet door het beton heen. Ook daar is het signaal nu goed, maar het valt overal gewoon af en toe weg.
Vandaag weer de zelfhulp geprobeerd. We gaan kijken.


@Michiel Bakker En je gebruikt zeker de 2.4 Ghz band overal?

Ikzelf gebruik overal de 5Ghz op kanaal 124 (DFS) 

Voor de oudere apparaten kun je beste 2.4 Ghz gebruiken. Aangezien deze band erg druk bezet is. 

Verder helpt het om het modem van buizen (metaal) of verwarmingen weg te houden en zo hoog mogelijk aan de muur te plaatsen.

De experia boxen zijn naar mijn menig sowieso ruk. V10 heeft zijn tekort komingen en v12 is nog stricter en moeilijker. Je kunt er ook voor kiezen om €7.50 meer te betalen en dan krijg je een Fritzbox 7590 RJ thuisgestuurd. Deze heeft meer instelmogelijkheden en heeft meer zendvermogen.


Voor de gewone mens die van plug snd play houden zijn de experiaboxen prima en doen ze gewoon wat ze moeten doen.  Maar er zijn mensen die graag uren aan een modem willen prutsen en dat kan dus niet met een experiabox.


Dankjewel voor de terugkoppeling @Michiel Bakker :) Ik zie dat @ThuisjeBoompjeBeestje ook nog een goede tip/alternatief heeft gegeven en misschien is dat voor jou het overwegen waard?


Bedankt voor de tips.
ik heb inderdaad de wifi op 2,4 GHz staan. De netwerk versterkers zijn nodig omdat de badkamervloer, boven de meterkast geaard is. In de woonkamer en mijn werkkamer heb ik daar geen last van. Ook daar valt de Wifi regelmatig weg. Ik weet niet of een Fritzbox of een V12 gaat helpen.


Als ik het goed begrijp, gaat het nu nog voornamelijk om de stabiliteit dus. Wat ik nog voor je kan doen, is een (gratis) Wi-Fi monteur voor je inplannen. Deze kan bij jou op locatie kijken wat dit probleem veroorzaakt en ik denk dat we vanuit daar verder moeten kijken! Mocht je hier voor openstaan dan hoor ik dat graag van je zodat ik meteen een afspraak voor je in kan plannen :)


OK JanZ, dat lijkt me fijn. Het probleem is dat het maar een paar keer per dag gebeurt. Maar misschien dat de monteur iets uit kan peilen….


Top, dan ga ik dat voor je regelen. Wanneer zou dit ongeveer schikken?


Goedemorgen @Michiel Bakker , ik heb niks meer van je gehoord maar heb wel een gratis Wi-Fi monteur voor je ingepland op 29 september tussen 15.00 en 17.00. Mocht dit onverhoopt niet schikken dan wil ik je vragen om te bellen met het gratis nummer 0800 0402 (en spreek dan in dat je graag wil worden doorverbonden met een medewerker). Op die manier kunnen we de afspraak (indien nodig) het makkelijkste herplannen naar een dag & tijdstip dat het jou schikt!


Fijn dank je wel JanZ. Ik was nog aan het zoeken naar een geschikt moment. Ik ga kijken of ik mijn agenda kan aanpassen aanpassen en anders herplan ik hem.


Beste Janz,
Op het opgegeven tijdstip heb ik een bespreking voor mijn werk.
Als alternatief kan ik maar 3 dagen in Oktober kiezen die mij niet uitkomen. Ik wil een andere datum.
Ik wil bellen of mailen, maar dat kan alleen via de chatbox. Daar ben ik nu al een paar weken mee bezig !!!

Dit schiet echt niet op. Ik moet me inhouden om niet boos te worden.

Hoe krijg ik in hemelsnaam een keer echt iemand aan de lijn bij KPN. Vroeger deden jullie iets met telefoons… nu lijken jullie er niets meer van te willen weten.


0800 0402. Zeg tegen de computer dat je een medewerker wilt spreken. 


Hoi @Michiel Bakker , ik zie dat de afspraak is verzet naar 3 oktober tussen 10.00 & 12.00. Ik neem dus aan dat het (uiteindelijk) is gelukt om ons te bellen en de afspraak te verzetten. In ieder geval excuses voor het ervaren ongemak!


Goedemorgen @Michiel Bakker , is de monteur inmiddels geweest en heeft hij de problemen voor je weten te verhelpen?


Betse JanZ_

Nee dat is helaas niet gelukt. Het signaal was in de woonkamer en vlak bij de experiabox sterk (ca. 100MB/s) en op de verdiepingen een stuk minder (ca. 20 MB/s).

Advies is dus om alles te gaan bekabelen en wifi extenders in de kamers op te hangen.
Dat wordt nog wel een behoorlijke klus.

Het wegvallen kan hij niet zien op zijn telefoon. Als het goed is wordt de verbinding nu 3 dagen gemonitord.

Dus ik ben benieuwd.
Ik weet het dus anders ook niet meer.

 


Dat vind ik jammer om te lezen maar het is positief dat ze je verbinding gaan monitoren. Ik zie ook dat er een ticket openstaat wat dus betekent dat onze technische dienst dit verder gaat onderzoeken en dat is in dit geval ook de juiste oplospartij. Wi-Fi op een bovenverdieping is vaak lastig omdat het signaal nog door het plafond heen moet. Dit probleem kun je redelijk makkelijk ondervangen door op de eerste verdieping een versterker te plaatsen. Via de Wi-Fi Manager kun je in aanmerking komen voor gratis Wi-Fi versterkers in de vorm van KPN Experia Wi-Fi. Deze dien je inderdaad wel bekabeld aan te sluiten. Voor nu denk ik dat we eerst de terugkoppeling af moeten wachten van de technische dienst, houd je me daarvan op de hoogte?


Ik heb geen resultaat gezien. Helaas lijken mijn powerline adaptors ineens ook niet meer te werken. Dus helemaal teleurgesteld.


Reageer