Skip to main content

  

Hier hetzelfde probleem. Heb al diverse malen gebeld met de klantenservice. 
Het is begonnen na de update van mijn experia box v10a. Steeds weer als ik bel moet ik eerst de WiFi manager doorlopen. Gisteren zelfs maar 0,3 mb download, dan wordt standaard mijn modem gereset en ik met een kluitje het riet in gestuurd. Op mijn vraag of er verder iets gedaan wordt met mijn klacht en mijn telefoontjes krijg ik te horen: nee dat gebeurd niet. Er wordt mij steeds super WiFi aangeboden of een monteur op eigen kosten. Gisteren gezegd dat ik overweeg over te stappen, vraagt de medewerker mij of ik nu al ga dreigen…want ik spreek u voor het eerst….. Ik ben al 2 maanden bezig, mijn pc valt steeds uit, kan mijn werk niet meer normaal doen. Is het gek dat ik dat zat ben? 

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @Sly65, welkom bij ons op het forum. Een wegvallende verbinding is niet prettig natuurlijk. Hoe valt het precies weg, valt het bereik helemaal weg, zakt de snelheid in of iets anders? De snelheid op het screenshot is sowieso niet hoog, maar is dat altijd het geval of alleen als je het wegvalt?

Je zegt ook dat je de Wifi Manager hebt gedaan, ik ben benieuwd wat daaruit komt. Zou je dat ook kunnen vertellen? Vaak geeft die een goede oplossing namelijk.


Wij hebben dit probleem ook gehad. Uiteindelijk hielp het bij ons om de wifi versterkers uit te schakelen, die we dus eerst wel nodig hadden. Nu beter wifi zonder de versterkersdan met.

 


Hoi @Jasper., ik heb dit probleem gedurende de hele dag. Ik ben de enige die WiFi gebruikt in huis. Toevallig zag ik van de week ook dat het lampje van het modem blauw knipperde, dat heb ik kunnen filmen. Verder doe ik bijna dagelijks de WiFi manager en wordt mijn modem herstart. Dit helpt allemaal niet. 
Tot de update van mijn modem heb ik geen probleem gehad. Het heeft mijns inziens echt te maken met deze update. 
De WiFi manager geeft als oplossing 3 super WiFi punten a 88 euro. Ik wil best een WiFi versterker maar ik heb dus tot de update geen problemen gehad. 
 


Ik betaal voor 100 mb maar haal regelmatig niet eens de 10 mb 


Zou je ook eens een bekabelde speedtest kunnen doen en kijken of die stabiel is? Via Wifi kan er ten opzichte van bekabeld altijd wat verlies optreden, dus de volle 100 zal je waarschijnlijk daarmee niet halen.


Bekabeld, maar via het lichtnet middels 2 dvs 1200 die ik te leen heb, lijkt goed te werken. Of dit stabiel is ga ik vandaag achter komen. 


De snelheid is daarbij in ieder geval al hoger, is het ook stabiel gebleven?


Ja het is ook stabiel gebleven. Hier zou ik, zoals het zich laat aanzien, mee geholpen zijn. 
Het enige is dat ik deze dus te leen heb om dit uit te testen. Volgende week heb ik deze stabiele verbinding niet meer. Ik begreep van degene waar ik ze van te leen heb dat dit van de kpn is. Ik had er nog nooit van gehoord. Enig idee hoe ik aan dit soort versterkers kan komen? 


Mogelijk is de Wifi ook nog te verbeteren, je zei al dat je versterkers had. Ik weet natuurlijk niet hoe en waar ze geplaatst zijn, het kan helpen om ze te verplaatsen en ze zo centraal mogelijk te zetten. Als het met de al aanwezig apparatuur lukt is dat wel zo fijn. Ook kan je een van jouw versterkers als test aansluiten op de kabel die nu via de draadloze set bovenkomt. Dan wordt het Wifi-netwerk ook vanaf daar uitgezonden, dan geeft dat een beter signaal.

De draadloze set is te vinden in onze webshop: Draadloze Verbindingsset 1200 (2 adapters).


De versterker die ik had en die, tot de update prima werkte, heb ik weggegeven omdat het signaal niet meer door kwam en ik nog steeds problemen had. 
ik begrijp dat ik nu dus of versterkers via KPN moet aanschaffen en óf de draadloze dvs 1200 ook weer a 80 euro. Sorry maar ik vind dit geen fijne oplossing, ik ga toch echt overwegen om over te stappen en dan mogelijk weer terug te komen bij kpn, dan krijg ik er nl 3 gratis. Wat doen jullie voor vaste klanten? 


Het kan zijn dat een investering in het thuisnetwerk nodig is om het optimaal te laten werken inderdaad. Via de eerder genoemde Wifi manager kunnen de SuperWifi-punten voor een lager bedrag worden aangeschaft dan via de webshop, niet-klanten krijgen die mogelijkheid niet. Het is jammer dat je de versterker eerder had weggegeven, die had hierbij nog kunnen helpen.


Ik begrijp best dat ik ook moet investeren, heb ik ook gedaan met die tp link maar ik had dus tot de update van het modem geen problemen. 
de dame van de klantenservice heeft mij zelf verteld dat tp link niet ondersteund wordt door kpn en dat deze het ook niet meer zou gaan doen. Jammer dat het zo gelopen is. Ik was tot de update tevreden met KPN.  


Het kan zijn dat de TP-link opnieuw aangesloten moest worden zodat die van voren af aan begint. Ik was niet bij dat telefoongesprek, dus ik weet niet wat daarbij precies is besproken. Ondersteuning wordt meestal bij zoiets bedoeld dat het technisch gezien prima kan werken, maar dat onze mogelijkheden om te helpen als het niet werkt beperkt zijn. Het merk van het apparaat maakt niet uit, Wifi is een universele standaard dus de basis werkt op apparaten van verschillende merken gelijk. Een TP-link moet net zo goed kunnen werken als een SuperWifi-punt. 


Het wordt op deze manier wel een beetje heen en weer gemail, ik had je liever ‘gewoon’ even gesproken maar oké. 
Ik heb de tp link gereset en opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft niet mogen werken.De medewerkster heeft mij verteld dat TP niet ondersteund zou worden en dus niet goed zou werken maar ik besef dat dat haar woord tegen het mijne is.


Ik denk eerder dat het een misverstand was tijdens dat gesprek. Je zegt dat het niet werkt, maar dat is nog vrij algemeen. Wat werkt er niet, is het netwerk niet te zien, is er geen verbinding mee te maken? Ondanks dat mijn mogelijkheden met dat apparaat beperkt zijn probeer ik wel mee te denken. Je kunt ook op de TP-link Support pagina kijken, daar staat veel gestelde vragen over hun apparatuur en de nieuwste firmware voor de TP-link (als er nieuwe firmware beschikbaar is).


Hij ziet tp link wel maar het lijkt alsof het de verbinding juist verstoord. Vandaar dat ik hem na een dag of 2 proberen, resetten en weer opnieuw installeren heb meegegeven aan mijn broer. 
Maar wat ik vreemd blijf vinden en daar krijg ik geen antwoorden op is dat alles het perfect deed, ook met tp link op zolder omdat ik daar mijn werkkamer had. Nu door alle problemen ná de update van het modem zit ik op de eerste verdieping en zelfs daar slechte verbinding. Ik blijf er bij dat alle problemen ontstaan zijn na de update. Zou daar misschien nog naar gekeken kunnen worden Jasper? 
 


De update heeft niets gedaan met een ander apparaat, zeker als dat van een andere leverancier is kunnen wij daar niets op beïnvloeden. Bij de update werden dingen voor de Wifi gewijzigd in het modem zelf (zie ook Experia Box V10A Update: Mesh 5.00.49_build487-owl]), daarom zou het kunnen zijn dat het apparaat opnieuw ingesteld moest worden om eventuele nieuwe instellingen over te nemen. Waar had je de TP-link staan en hoe had je deze met het modem verbonden? Als die met een kabel aan de Experia Box was verbonden en bijvoorbeeld op de eerste verdieping staat (of tweede, ik ken jouw huis niet) brengt die het signaal dichterbij de zolder door daar uit te zenden.


Blijft vreemd dat de problemen toen zijn ontstaan.

Ik had de tp link op de eerste verdieping ingeplugd nadat ik het eerst middels een kabel ingesteld had. Daarna dus draadloos. Ook op de 2e etage was het signaal toen goed. Ik heb nu ook met mijn werkgever overlegd. Zij gaan ook kijken wat er mogelijk is. Bv een laptop van mijn werk. Tot die tijd kan ik de dvd’s die ik te leen heb blijven gebruiken. Al heeft het mij niet echt geholpen, ik bedank je wel voor de tijd die je hebt willen investeren om te helpen. Ik begrijp best dat de mogelijkheden beperkt zijn. 
Met vriendelijke groet, Sylvia