Skip to main content

Hallo,

Mijn Wi-Fi verbinding valt met regelmaat weg en werkt niet goed. Ik heb de stappen doorlopen met de Wi-Fi manager. Dit levert nagenoeg geen verbetering. Ik heb het idee dat mijn modem verouderd is waardoor het probleem ontstaat. Kan dat opgelost worden?

Welk type modem heb je?


Het type is Expedia Box V10 ZXHN H369A 


De v10 is het beste modem wat kpn ooit heeft gehad.  Nou kan die kapot zijn maar dat hoor je maar zelden. Wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem? Gebruikt u dit draadloze verbindingsets?


Eigenlijk niets speciaals. Tv, laptop, vaste telefoon en mobiele telefoon maakt gebruik van de Wi-Fi. Ik maak verder geen gebruik van draadloze verbindingsets


Is het alleen de Wi-Fi die uitvalt of valt de tv ook uit af en toe? Heb je de resetknop al een keer gebruikt? Welke snelheid heb je met Wi-Fi? Gebruik je een Wi-Fi versterker?


Problemen met YT en Netflix op tv. Soms valt de tv ook uit. Ik heb geen Wi-Fi versterker. De resetknop al meerdere malen gebruikt maar geen verbetering. Volgens de Wi-Fi manager is de snelheid rond de 38.


Hoi @JeaBer, de V10 is geen verouderd modem inderdaad, die hoeft daarvoor niet vervangen te worden. Je hebt de Wifi Manager al gedaan om de snelheid te verbeteren begrijp ik, maar het is daarmee nog niet stabieler geworden. Als apparatuur verouderd is, geeft de Wifi Manager dat ook al aan. Als die dat niet aangeeft voldoet het nog. Het wegvallen van YouTube en Netflix op tv wat je noemt, is dat via de apps op onze tv-ontvanger of via apps op de tv zelf? Als het op de tv zelf is en als die via Wifi is verbonden kan dat hetzelfde zijn. 

En ik ben ook benieuwd wat voor snelheid je haalt als je een speedtest doet op een bekabeld aangesloten computer, wat is het resultaat dan?


Hoi,

Ik vind het een beetje vreemd dat ik op dit tijdstip alle apps kan openen zonder problemen met de Wi-Fi . Ik heb niets anders gedaan dan op andere dagen. Ik gebruik mijn laptop niet dagelijks en is dus ook niet aangesloten tijdens de test met de Wi-Fi manager,  waarom kan dit mijn Wi-Fi bepalen? 


Dat is inderdaad wel typisch, een apparaat zou dat niet moeten veroorzaken. Doet die laptop mogelijk iets op de achtergrond, veel downloaden of iets dergelijks, waardoor die de beschikbare bandbreedte opsnoept?