Skip to main content
Vraag

Wifi valt regelmatig weg; Wifipunten terug naar fabrieksinstellingen heeft ook niet geholpen

• December 29, 2025
  • 4 reacties
  • 29 keer bekeken

Ik heb thuis steeds last van wegvallende wifi. Het gaat om een dip van een paar seconden en dan is het er weer.

Volgens het wifi pictogram op mijn telefoon zou er wel verbinding zijn, maar alle apparaten verliezen hun verbinding.

Resetten e.d. heb ik al vaak geprobeerd, maar heeft kortdurig nut. Wifipunten laatst helemaal terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar werkt ook niet.

4 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 2, 2026

Hallo ​@PB92, welkom!

Dergelijke onderbrekingen zijn niet fijn. Laten we gaan kijken wat eraan gedaan kan worden. Daarvoor wil ik graag nog wat aanvullende dingen van je weten.

Ik begrijp al dat je Wifipunten hebt. Welke zijn dit, waar in huis staan ze, en hoe zijn ze verbonden met je modem? Ook wil ik graag weten welk modem je hebt.

Je geeft al aan dat de wifiverbinding an sich in orde blijft, maar er is niet daadwerkelijk internet op dat moment. Zie je dan ook de lampjes op de Wifipunten en/of je modem veranderen qua kleur of knippering?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 2, 2026

Ik heb de oude super wifipunten (witte) van KPN. Het modem is een KPN box 12. De lampen ol de wifipunten blijven groen. Maar minn chromecast geeft aan geen verbinding te hebben en ook homebase van Eufy geeft een rood lampje.

Wua verdeling van de puntenheb ik er 1 bekabeld in de woonkamer, een draadloos oo de 1e verdieping, een draadloos in de overkapping en 1 draadloos in de bijkeuken.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 5, 2026

Dank je, ​@PB92.

Ik ben dan even benieuwd naar de softwareversies die op de apparaten staan. Zou je daarvoor de webinterface willen openen. Je bereikt deze via 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn. Middenin het scherm zie je dan een afbeelding van je modem, met daaronder de softwareversie. Dit zou 25.08.16 moeten zijn.

Voor de softwareversies van je wifipunten mag je vervolgens inloggen en gaan naar Thuisnetwerk. Klik daar dan een voor een je SuperWifi 2 aan. Op de pop-up die je krijgt zie je dan de softwareversie. Deze zou voor alle vier 25.14.02 moeten zijn,.

Als de versies anders zijn, wil je dan kijken of je kunt updaten? Voor de SuperWifi punten zou je dat op de pop-up zelf moeten kunnen doen. Voor het modem doe je dit via Instellingen > Systeem.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 6, 2026

Hoi ​@Erik van KPN ,

Het modem heeft de juiste softwareversie. De superwifipunten zijn trouwens Superwifi 1 en niet 2 en de firmwareversie is 25.06.00 en ik krijg geen pop up voor een update.