Skip to main content

Sinds een paar weken valt de wifi op onze mobieltjes (Androids) ineens weer om de haverklap weg. Het is weer zo erg dat het mobiele abonnement van de vrouw er al weer doorheen is (GROOTSTEPROBLEEM...) en die van mij ook alweer boven de 75%, dat begint nu toch vervelend te worden. Dit vindt door het hele huis plaats, zelfs op toilet naast wifi router. Op alle andere wifi netwerken is er geen probleem, ook als ik alle andere zenders uitzet in het huis(Sonos etc) blijft issue aanwezig.

Het lijkt enorm op issue van 2 jaar geleden(https://forum.kpn.com/internet-9/storing-wegvallende-wifiverbinding-op-de-v10-opgelost-442731)

 

Ik lees op forum allerlei soortgelijke berichten en ook ergens een update van de v10, maar kan ik hier zelf iets aan doen? HELP! 

Dit is bijzonder. Vertel eens wat meer over je netwerk. Wat hangt er zoal aan de experiabox? Gebruik je ergens draadloze verbindingsets?


Hoi @Rikkies, welkom terug!
Ik ben net als Joep wel benieuwd hoe je je netwerk ingericht hebt. Gebruik je heel toevallig ook Sonosnet?


ik heb niets meer van je gehoord @Rikkies, ervaar je nog steeds problemen?


Was paar dagen offline door weekendje weg. Gisteren thuisgekomen en direct zelfde problemen op alle telefoons en nu ook soms op de laptop. Wifi netwerk valt weg en probleem bestaat dus nogsteeds. 

Workaround is nu wifi uit-en inschakelen op device en handmatig opnieuw vebinden met Wifi. Resultaat is dat mobiele bundel er weer doorheen is en we daar KPN weer spekken met extra bundels. Lijkt enorm op issue paar jaar terug, met verschil dat ik nu volledig thuiswerk en bijna huis niet verlaat. 

Eigen hotspot via werktelefoon is trouwens stabiel in zelfde huis en gebruik ik nu vaak voor teams sessies zodat ik niet ga hangen..


Mijn netwerk: 
1- KPN Experia box.
2- Kabel naar bovenste verdieping => extra Wifi punt gemaakt.
3- Hue
4- Sonos
5- Home Assisitant

2-5 vorige week uitgezet => zelfde issue

Nu als test ook 5Ghz uitgezet, kijken of dat helpt.


Sonos... waarom kom je die toch zo vaak tegen bij mensen met vage WiFi problemen? 😳🤔

Valt bekabeld internet ook weg? Tv? Blijft dat werken?

Gebruikt u een draadloze verbindingset?

 


@Nick83 Geen draadloze verbindingsset aanwezig. Sonos draait al jaren probleemloos zonder bijkomende wifi problemen. Eenmaal een issue gehad icm wifi en lag aan issue in Experiabox benoemd in openingspost en stond los van Sonos. Sonos staat nu al ruim een week uit en verklaar de bestaande wifi problemen? 

Heb vanochtend 5Ghz uitgeschakeld en heb sindsdien nog geen problemen meer gehad, ook dit was eerder een fix..


Bedankt voor de toelichtingen @Rikkies, 5Ghz lijkt hier inderdaad het probleem te veroorzaken nu. 
Wat je zou kunnen proberen is (in kan me voorstellen dat je liever wél 5ghz in huis hebt) het kanaal van je 5ghz aan te passen naar een lagere. Ik lees vaak dat 5ghz met hogere frequenties problemen geven.


Ook de vrouw heeft weer wifi, dus het lijkt inderdaad dat 5Ghz de boosdoener was @Thomas. Dank voor bevestiging. Ik laat hem vandaag even uitstaan, zal hem daarna aanzetten op lagere frequentie. Kun je eventueel nog wat betekenen voor de mobiele bundel van de vrouw die nu op is? Heb zelf gisteren nog een nieuwe aangeschaft.. 


Helaas kan ik deze bundel niet vergoeden, gratis MB's kan ik alleen aanbieden bij grotere storingen waar er iets echt defect is en de verwachting is dat het langer gaat duren voor de oplossing komt.
Laat het vooral weten hoe het gaat met de lagere frequenties!