Skip to main content

Wij hebben thuis het probleem dat de android smartphone soms niet via wifi verbonden is. Maar er staat wel dat hij verbonden is. Alleen staat er 4g boven in het scherm ipv. het wifi symbool.

Als ik dit probleem heb, heeft mijn vrouw dit probleem niet. En andersom.

Wij hebben nooit tegelijk dit probleem. Maar nu beginnen de kinderen dit probleem ook te krijgen met hun android smartphone.

Ik heb al een andere experia box gekregen maar dit veranderd niets.

Ook heb ik de netwerkinstellingen op onze smartphones gereset.

Dit leek de oplossing te zijn. Maar het probleem was na een dag al weer terug.

Wat is de oplossing? Wie kan mij helpen.

 

Hi @Ronny80, welkom op het forum. 

Ik kan dit niet zo snel plaatsen. Om welke toestellen gaat het? Hetzelfde merk en/of model? 

Wat bedoel je precies met het resetten van je netwerkinstellingen? Zou je ook willen proberen om het netwerk zelf te vergeten en opnieuw met de modem te verbinden? Dan moet je opnieuw het wachtwoord invoeren. 

Zou ik ook mogen weten welke modem je hebt? 


Ha Alex,

 

Het gaat om samsung A32 en A23 smartphone.

Resetten netwerk doe je door bij instellingen te gaan naar "netwerkinstellingen resetten" en dan naar "netwerkinstellingen resetten".

Hierdoor worden alle netwerkinstellingen gereset en moet je opnieuw verbinding maken met het modem. Ook met wachtwoord.

 

Type modem is een Experia box v10.

 

Ik hoop dat je een oplossing kunt vinden

 


Dit is een bekend probleem van Samsung, als power saving mode actief is (batterij < 50%), schakel het gsm automatisch over op 4g. Workaround, deactiveer Wifi6 in modem


Hallo TDN,

 

Je zegt dus dat de oplossing waarschijnlijk is om iets te deactiveren in het modem?

Hoe kan ik dit doen?


Je moet via 192.168.2.254 inloggen in daar Wifi6 uitschaklen

 

Snel is WiFi5 profiel activeren, als het niet werk kies in 2.4Ghz standaard en 5Ghz standaard geen AX maar AC of N


Ga ik proberen. Bedankt alvast

 


Je moet via 192.168.2.254 inloggen in daar Wifi6 uitschaklen

 

Snel is WiFi5 profiel activeren, als het niet werk kies in 2.4Ghz standaard en 5Ghz standaard geen AX maar AC of N

Hallo TDN,

 

Ik heb ingelogt op 192.168.2.254 maar ik heb niet zo'n menu. Ik heb nog het oude menu en daar is niets met wifi6 te vinden. 

Volgens mij is dat menu van jou niet voor een experia v10.

Hoe kan ik het nu oplossen?


@Ronny80 Ik heb idd experia v12, de v10 heb geen wifi6. Je kan op instelling in jou samsung deze 2 instellingen deactiveren, ze zijn vaak het oorzaak van wegvallen van WIFI

Settings > Wi-fi > Settings > Advanced > Auto Network switch > OFF

Settings > Location > Google Location Accuracy > OFF

 

Verder kan je in modem 2 verschillende SSID voor 2.4Ghz en 5Ghz instellen, dat helpt ook om te voorkomen dat gsm tussen 2 banden springen en erbij verbinding verliest