Skip to main content
Vraag

Wifi valt steeds uit

• March 2, 2026
  • 1 reactie
  • 17 keer bekeken

Mijn wifi valt nadat een monteur hier langs is geweest, omdat we problemen hadden met de wifi, bijna om de minuut uit, en elke keer moet ik opnieuw het wachtwoord invullen. Hij geeft dan aan dat er gegevens zijn gewijzigd waardoor ik opnieuw moet inloggen, en 2 minuten later begin het hele riedeltje opnieuw. Andere apparaten hebben dit probleem niet, alleen mijn laptop wat geweldig is aangezien ik schoolwerk te doen heb. Nu ik dit aan het typen ben valt hij weer uit. 

Ik heb mijn laptop al opnieuw opgestart en toen hield de verbinding het een kwartier vol.

1 reactie

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 4, 2026

Hoi ​@Jasperf , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Heel irritant dat de wifi op je laptop zo moeilijk doet terwijl je druk bezig bent met je schoolwerk, heel erg onhandig natuurlijk! Als alle andere apparaten wel goede wifi hebben en alleen je laptop niet, dan denk ik in eerste instantie dat we het in de hoek van je laptop moeten zoeken. Hoever zit je trouwens met je laptop vanaf het modem? Als je de laptop met kabel aansluit op het modem heb je sowieso verbinding (want bekabeld) dus altijd handig om dit in het achterhoofd te houden mocht zo'n situatie zich in de toekomst nogmaals voordoen!

Wat ik zelf in eerste instantie eens zou proberen, is om het wifi netwerk eens te verwijderen van je laptop, laptop even opnieuw opstarten en daarna de wifi verbinding helemaal opnieuw opzetten. Je dient dan ook het wachtwoord (sleutel) eenmalig opnieuw in te vullen. Normaal gesproken adviseer ik vaak om bij wifi problemen de KPN Wifi Manager eens te doorlopen maar dat heeft in dit geval niet zoveel zin omdat je zelf al aangeeft dat andere apparaten dit probleem niet hebben. Daarom ben ik benieuwd of mijn tip gaat helpen en ik zie je bevindingen dan ook graag tegemoet. Weet trouwens dat je voor directe ondersteuning ook altijd zelf een belafspraak in kunt plannen met onze Helpdesk!