Skip to main content

WiFi valt random steeds weg, zowel op laptops als op telefoons en tablets. De verbinding valt even weg, soms komt hij vanzelf weer terug. Vaker moet ik verbinding verbreken en opnieuw verbinden.

Soms gaat het een dag goed. Maar vandaag valt hij weer om de haverklap weg. Op alle verdiepingen.

We hebben 2 superwifi punten. Die branden bijna altijd oranje, ook als ik er een dichtbij het modem zet. Alleen vlak ernaast brandt hij groen. 

Experiabox 12, al langere tijd actief.

Het blijft tobben. Super lastig omdat we voor werk (en school ook inmiddels) afhankelijk zijn van WiFi.

Databundels van telefoons vliegen er nu ook doorheen omdat telefoons automatisch overschakelen op 5G….

WiFi manager, probleemoplossers ed allemaal doorlopen. Heeft niks opgeleverd.

Vannacht is het modem geupdate, en sindsdien valt Wifi op Iphones en tablets steeds weg. Ellende alom.

Het speelt bij ons al langer, maar vandaag is het wel heel vaak….

Hoi @Ingeborgkeimert .  Dat klinkt knap waardeloos en zou écht wel beter moeten kunnen.

Ik doe nu de aanname dat die superwifi's draadloos zijn aangesloten. Klopt dat? Zo ja, heb je ook de mogelijkheid om (al was het maar eentje) bekabeld aan te sluiten?

We hebben een paar hele uitgebreide artikelen over het verbeteren van de wifi:

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134

dit is misschien een goed vertrekpunt:

Hoi,

Dank voor je reactie. Inmiddels heb ik ook contact gehad met de klantenservice. Ben ik teruggebeld door een expert en staat er vanmiddag een monteur op de stoep. Ik hoop van harte dat daar een oplossing uit komt!

Oh ja, bekabeld hebben we uiteraard geprobeerd, al meerdere malen. Net als allerlei andere opties uit probleemoplossers, artikelen en apps….

Ik hoop dat de monteur dit voor je kan oplossen, @Ingeborgkeimert !

Jammer dat er geen reactie meer komt over afloop.

Ben hier gekomen omdat we nu na jaren weer uitval van wifi hebben, en nu niet op 1 apparaat maar op 2 gsm's en 2 tablets. Toen ging het om een update van de Experia box 10 die we nog steeds hebben, maar nu krijgen mijn vrouw en ik regelmatig geen internet te zien op onze apparaten terwijl lan geen probleem heeft.  Heb via mijn KPN alles gecontroleerd en laten aanpassen door KPN en na rebootten de router uit gedaan en na een paar minuten weer aan, maar wifi blijft nog steeds wegvallen.

Zag al weer iets staan dat een pos geleden er een update geweest zou zijn van het modem ? klopt dat ? En als er weer zoveel problemen als toen komen gaat KPN dan het modem weer downgraden? 

Het is als ik het goed begrijp echt alleen wifi wat uitvalt.  De tv blijft het wel gewoon doen @Ikeutasn ?

Uiteindelijk is een KPN monteur langs geweest. Hij is lang bezig geweest. Kon niks vinden dat echt het probleem veroorzaakte maar hij zag wel dat er dingen niet goed waren (in het modem en in de versterkers).

Hij heeft alles gereset en opnieuw ingeregeld. Hij was er niet zeker van dat het probleem weg zou blijven dus we zijn nog een poosje op afstand gevolgd. Maar het wegvallen van de wifi is opgelost.

Hoi Joep, tv via internet (Nl ziet) en laptop op Lan werken gewoon, alleen onze gsm's en tablets daar valt wifi regelmatig van uit. Grtn. Reind

Heb je misschien een omvormer van zonnepanelen op de wifi zitten?

Nee ik heb geen zonnepanelen en de buren ook niet.

En het heeft gewoon jaren gewerkt en laatste tijd (zonder toevoegingen van andere wifi apparaten) en heb niets verander in modem kwa instellingen. Enige wat ik doe na een reset van het modem de portforwarding van een paar ipcams, Verder doe ik er niets aan en als er iets niet lekker loopt doe ik via mijn kpn de test en eventueel opnieuw laten instellen zoals eergister.

Maar twijfel nu over lan ook omdat de gsm van mij op data stond en me verbaasde dat op gsm er de reactie van jou doorgegeven werd en op laptop aan lan niet.

Hoi @Ikeutasn . Als jij zelf problemen hebt met de wifi is het verstandig om een eigen topic aan te maken zodat we daar verder kunnen analyseren. 

Oké dan probeer ik dat straks nog. Maar klopt het dat er een router update is geweest de laatse tijd?

Reageer