Skip to main content

Goedenavond. Weet eigenlijk niet of het bekabeld is of niet. Maar ben DIK ontevreden over KPN. Mijn WiFi valt steeds weg. Via 08000402 heb ik echt anderhalf uur met een vrouw gepraat die mij zou helpen dit in orde te maken. Anderhalf uur. Ik heb verzakte wervels en was doodmoe. Heb uiteindelijk maar gezegd laat ons maar stoppen dit wordt niets. Zij zou GRATIS een monteur regelen voor mij. UIteindelijk afspraak gemaakt met monteur. Die heeft er een kwartier aan gewerkt en de verbinding was er weer. Maar wat ik eerder beschreef, werd vermeld dat mijn modem te slecht was, vandaar slecht ontvangst. Nieuw modem moest er komen, kreeg KPN BOX. Die is dus door die mevrouw volledig in de war gemaakt, alles was doorelkaar. Steeds gehandeld op haar adviezen. Gelukkig wist de monteur beter. Maar de ontvangst is alleen maar slechter geworden met de nieuwe box. Maar de monteur berekent wel €60.00 en dat voor een kwartier. Nee al met al ben ik absoluut niet tevreden. Ik neem aan dat U mij hierna bericht stuurt naar ****. Bij voorbaat dank voor de te nemen moeite. Graag deskundige hulp. De monteur was uitstekend.

 

Admin: e-mailadres verwijderd en eigen topic voor je aangemaakt

Dat mailtje zal je niet krijgen. Alles gaat hier zwart op wit via het forum. Wel vreemd dat je Wi-Fi slecht is. Kan je iets meer vertellen? Valt het uit of is het traag? Wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem? Gebruik je draadloze verbindingssets zoals op de foto? Werkt het bekabeld wel goed?

 


Het valt steeds uit. Vaak bij de start, maar ook tussen door. Er zijn een 4-tal lampjes die branden, Internet, Wifi, Power en Phone. ( Geen TV, dat hebben we van Ziggo) Snelheid was altijd 29 Mb/s? Wat adviseert u Na mijn antwoord?


Als jr met een bekabelde pc of laptop werkt zijn er dan ook problemen met internet? Dat is belangrijk om te weten want dan zou er iets mis kunnen zijn tussen het modem en de centrale.


Gebruik geen draadloze verbindingssets.

Maar hoe moet ik mijn laptop dan bekabelen, kunt U mij dat uitleggen?

 

Bij voorbaat dank voor de te nemen moeite.

 

mvg Alex de keijser


Ik mag toch hopen dat u iets van een laptop of pc in huis heeft die met een kabel aangesloten op het modem.  Alleen dan kan je bepalen of de verbinding goed is.


Meneer Joep. U bent deskundige en voor U is het gesneden koek. Maar voor elke klant is dat niet zo.

IK heb een nieuwe KPN Box ontvangen omdat mijn oude modem slecht was volgens KPN zelf. Afspraak gemaakt voor deze box. Het verhaal heb ik al geschetst. ER zijn 4 lampjes in de box die branden. Zoals 

Internet, Wifi, Power en Phone. Blijkt hier dan uit dat het bekabeld is? Ik heb ooit iemand aan de lijn gehad van KPN die vroeg mij om met een APARTE kabel rechtstreeks te verbinden vanaf de laptop naar 

het modem. War er toen gecontroleerd moest worden weet ik niet meer. Wat ik wel weet is dat dit door een monteur zo is aangelegd zoals het nu is. Op het moment van aansluiten toen werkte alles. Hij was 

nog niet weg of de aansluiting viel weg en dat regelmatig. Ik weet de oplossing niet, daarvoor ben ik teveel leek. Ik ga op Uw deskundigheid en op de deskundigheid van de monteur af.


KPN is verantwoordelijk voor de verbinding tussen de centrale en het modem. Die moet goed zijn. Als die niet goed is dan is de wifi ook niet goed.  Vandaar mijn voorstel om met een bekabelde pc of laptop te meten of de verbinding goed is. Wat je ook kan doen is een afspraak maken met een monteur.  Als er iets fout is tussen het modem en de centrale dan zijn de kosten voor KPN.  Is er iets mis na het modem dan zijn de kosten voor jou. Als ik leek was zou ik toch voor het laatste gaan.


Bedankt voor Uw reactie. U noemt steeds BEKABELD. Bedoeld U dat ik met een aparte kabel die ik uitsluitend aanbreng in de laptop en in de KPN Box?


Ja dat heb je helemaal goed!!


Dag Joep 1965. Had gisteren weer regelmatig wifi uitval. Ik heb controle uitgeoefend en er kwam uit, 

 

dat er een probleem was met stuurprogramma voor de adapter voor WiFi. Opgelost stond erbij.

 

Zou dit de boosdoener zijn geweest? Vandaag nog geen uitval gehad.

 

mvg Alex de Keijser.

 

Sluit nu onze correspondentie. Hoor nog even hoe U hierover denkt.


Dat klinkt goed. Kijk het even aan en als het fout gaat laat het dan weten.  Fijne dag!