Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik moet even mijn frustratie kwijt over mijn nieuwe glasvezel internet + TV abonnement dat ik vandaag probeerde aan te sluiten. Wat een teleurstelling was dat.

Eerst het internet. De aansluiting ging nog redelijk, maar ik krijg met de wifi maar twee streepjes signaal. En boven, op de eerste verdieping, vind ik ons netwerk niet eens terug in de lijst met wifi-netwerken.

Dan het wachtwoord. Ik probeerde het standaard wachtwoord te veranderen, want wie kan er nou werken met een wachtwoord van 12 letters? Maar dat lukte ook al niet. De admin wachtwoord op de achterkan van de modem werkt niet en ook  als ik de QR-code scan, gebeurt er niks. Ik heb natuurlijk al een paar keer mijn modem gereset, maar zonder succes.

Nu over naar de TV box. Die wil ook niet meewerken. Hij blijft hangen op 'Controleren op updates' en geeft dan een foutmelding.

Echt, wat een waardeloze start. En dan denkt KPN dat ik 75 euro ga betalen voor een monteur omdat zij hun zaakjes niet op orde hebben? Ik zou het zelf kunnen oplossen, maar niets werkt zoals het moet.

Kan iemand me helpen of zorgen dat er snel een monteur langskomt om deze rommel aan de praat te krijgen? En dat graag zonder extra kosten.

Bedankt alvast!

maar ik krijg met de wifi maar twee streepjes signaal. 

 

Modem in de meterkast,  beetje ver van de woonkamer? 

 

En boven, op de eerste verdieping, vind ik ons netwerk niet eens terug in de lijst met wifi-netwerken.

 

Betonnen woning?

 

Dan het wachtwoord. Ik probeerde het standaard wachtwoord te veranderen, want wie kan er nou werken met een wachtwoord van 12 letters? Maar dat lukte ook al niet. 

 

Het zijn geen korte wachtwoord nee, maar prima in te voeren hoor. Het hoeft maar 1x per apparaat.

Probeer anders de thuisapp om je wifigegevens te wijzigen. 

 

. De admin wachtwoord op de achterkan van de modem werkt niet en ook  als ik de QR-code scan, gebeurt er niks. Ik heb natuurlijk al een paar keer mijn modem gereset, maar zonder succes.

 

Niks? Heeft je telefoon geen QR scanner dan?

Via deze link ook niet?

 

Nu over naar de TV box. Die wil ook niet meewerken. Hij blijft hangen op 'Controleren op updates' en geeft dan een foutmelding.

 

Hoe heb je die aangesloten? Met een vaste kabel vanaf de Box12?

 

Kan iemand me helpen of zorgen dat er snel een monteur langskomt om deze rommel aan de praat te krijgen?

 

Ik sluit die "rommel" dagelijks meerdere keren aan, en het werkt altijd zoals het moet. Dus geen reden om het zo af te kraken.

 

Echt, wat een waardeloze start. En dan denkt KPN dat ik 75 euro ga betalen voor een monteur omdat zij hun zaakjes niet op orde hebben? 

 

Volgens mij heeft iedere nieuwe klant gewoon recht op een gratis installatiemonteur. Ook als het binnen 2 weken van zelf proberen niet gelukt is.

 


Bedankt voor jullie reacties, ik heb de modem bekabeld en naar de woonkamer verplaatst. De wifi sterkte is nu prima. De twee andere problemen die ik heb zijn nog : tv box blijft fout melding geven, ik had gelukkig 2 box tv aangevraagd en ging dus met de 2e box tv proberen, het probleem is dus dat ik een niet werkende box tv heb ontvangen, hoe kan ik dus deze vervangen.

andere probleem was dat ik wou inloggen met de admin, het admin wachtwoord werkt niet en als ik de qr code scan met mijn telefoon en wil inloggen geeft het dat de site is onbekend. De QR code brengt mij naar een onbekend site. Hoe kan toegang krijgen ?


Tv box is aangesloten met een vaste kabel inmiddels maar een van de box de andere niet


Hi @Achkar en welkom op het forum!

Fijn dat de wifi nu beter is. 🙂 Dat is één ding opgelost.

Wat de tv-ontvanger betreft, als een andere het wel doet op exact dezelfde aansluiting dan trek ik dezelfde conclusie. Je kunt met ons bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00 voor sneller contact en om de ontvanger om te laten ruilen. 
Mocht bellen niet lukken en/of mocht je wachten niet erg vinden, vul dan je forumprofiel aan. Dan kijk ik of ik een nieuwe aan kan vragen voor je. 

Wat het admin wachtwoord betreft, heb je de QR code ook al gescand met een ander apparaat? Puur om te testen of het dan wel lukt. 
Als ook dat niet werkt, doe dan een modem reset en probeer het nogmaals met het admin wachtwoord. Hopelijk lukt het dan wel!