Skip to main content

Steeds vaker valt het wifi-signaal van onze router Experiabox V8 weg. Eerlijk gezegd is het toestel inmiddels van 2013 dus ik vrees stilaan op haar einde. Kan dit toestel na al deze jaren vervangen worden?

Mijn man merkte ook dat het toestel warmer is dan vroeger en zei dat dit de oudste apparatuur in huis is op mij na...

Zelf installeren is geen enkel probleem.

Hoi @DominiqueD, welkom bij ons op het forum. Dat is ook een lekkere opmerking van je man... Als je alleen met de Wifi merkt dat het wegvalt hoeft het niet nodig zijn om het apparaat te vervangen. Hebben jullie de Wifi Manager op onze site al eens gedaan? Die helpt met het instellen van het Wifi netwerk en kan aan het einde andere suggesties geven. Ik ben benieuwd wat daar uit komt. 


Op de plaatsen waar voorheen wel wifi was, is dit niet meer. Wifi manager kan niet worden uitgevoerd vanop mobiel toestel gezien geen bereik meer. Dan maar uitgevoerd op pc met draad om te kijken welke settings deze in de router wijzigt. Heeft kanaal veranderd.

Wat me meer zorgen baart is dat de modem soms kerstboomverlichting geeft. Alle leds aan, duurt soms enkele minuten, oranje geel blauw etc… Die momenten is er ook geen bedraad internet. Maar na een herstart werkt het weer dus misschien is een vervanging nog niet nodig. Toch bedankt voor de info.


Dan je voor de toelichting, die lampjes veranderen de zaak. Dat doet vermoeden dat het modem meer problemen heeft dan alleen de Wifi. Ik stuur een vervangend modem naar een servicepunt waar je 'm kunt ruilen bij je in de buurt. De details van dat servicepunt krijg je in een sms'je en ik stuur ze je ook in een privébericht. Laat je weten hoe het gaat met het nieuwe modem?


Bedankt voor de info, ik hou u op de hoogte.


Een defecte oude modem vervangen door een ander oud tweedehandstoestel(overigens ook al enkele generaties oud, V10) getuigt van heel weinig inzicht.

Je stuurt als bedrijf NOOIT tweedehandstoestellen zonder eerst te communiceren dat het om gebruikte spullen zal gaan. Niet iedereen wil gebruikte en smerige rommel van iemand anders in huis.

Bizarre bedrijfspolitiek onder de noemer “in bruikleen” want wij kijken nu in elk geval uit naar een nieuwe provider. 

 


De V10 wordt nog steeds gebruikt inderdaad @DominiqueD, en als er een modem wordt vervangen kan er een V10 worden geleverd. Daarbij kunnen modems opnieuw gebruikt worden, als deze er nog goed uitzien en nog goed werken. Goed werkende modems weggooien is natuurlijk zonde voor het milieu. Daarbij is het dus wel de bedoeling dat het modem er nog goed uitziet, is dat bij jou niet het geval? Kan je er een foto van plaatsen?