Skip to main content

Tja, ik heb hem bijna in de prullenbak gedonderd.

Waarom? Het wifi signaal valt wel heel erg veel weg.

Daar kan ik me na verloop van ontzettend gefrustreerd van raken omdat ik nogal veel teksten moet plaatsen in een door mij te onderhouden website.

De experia V8 die ik hiervoor had was nooit het probleem van het wegvallen van het signaal.

Ik wil dus de Experia V8 terug en deze v10A in de prullenbak (ik stuur deze wel terug hoor 🙂 )

 

Hoi @Lammel ,

De V8 word niet meer geleverd.Het oudste( en tevens beste) modem wat geleverd word is de V10.

Maar het probleem moet uiteraard wel opgelost te worden, en als dat met dit type niet lukt heb je recht op een ander type modem.

Hoe ziet je netwerk er uit?

Heb je koper of glasvezel?

Wat is er allemaal aangesloten op het modem?Denk aan switches, wifi versterkers, zonnepanelen omvormer, DVS etc.

Waarschijnlijk ligt het probleem aan het netwerk na het modem, in jouw huis dus.De V8 is daar niet zo gevoelig voor maar de V10a.Daarom zal de V8 het waarschijnlijk wel goed gedaan hebben.

 


hoi Martijn

Netwerk is alleen de huiskamer met laptop en mobile als gebruikers van wifi.

Vanaf de laptop stream ik ook naar de tv

Glasvezel.

Tv aangesloten op modem.

 


Hoi @Lammel ,

Dat zou prima moeten zijn.Ik verwacht niet dat het na het modem zit.Of is de TV via DVS aangesloten?Dat kan wel een probleem opleveren.

Wat je kan proberen:

Haal de stekker 2 minuten uit het glasvezelkastje.

Steek deze er weer in en wacht tot het modem weer online is.

Reset het modem door het resetgaatje met een paperclip 15 seconden in te drukken.

Helpt dit?Zo nee, kan je ook een andere ethernetkabel proberen tussen het glasvezelkastje en het modem.Helpt dat ook niet?Dan is als laatste ding wat ik kan bedenken om de kabel naar de TV los te koppelen.Als hier een breuk in zit, kan dit ook een herstartend modem opleveren.

 

Als het allemaal niet helpt en je geen DVS hebt, vul dan je profiel in.Dan kan een moderator de lijn doormeten of andere acties ondernemen.

 

 

 


oke @martijn197108 

 

handeling vanmiddag verricht zoals beschreven, hou nu enkel het modem in de gaten of indicatorr groen blijft.

To nu toe blijft het oke, de komende dagen ben ik vaker online vanwege te plaatsen teksten en dan kan ik zien of dat het geholpen heeft.


Hier hetzelfde. Soms gaat het een tijdje goed, maar de laatste weken weer gedoe. Ik blijf resetten.  Gisteravond laat alles werkend gekregen…. Nu weer geen wifi.


Hoi @Lammel ,

Hopelijk blijft het zo!Anders lijkt me een lijnmeting of een vervanging wel de beste optie, maar daar gaat een moderator over.

 

Hoi @Arwendeelf ,

Vervelend.

Zou jij ook antwoord kunnen geven op deze vragen🙂?:

Hoe ziet je netwerk er uit?

Heb je koper of glasvezel?

Wat is er allemaal aangesloten op het modem?Denk aan switches, wifi versterkers, zonnepanelen omvormer, DVS etc.

Waarschijnlijk ligt het probleem aan het netwerk na het modem, in jouw huis dus.De V8 is daar niet zo gevoelig voor maar de V10a.Daarom zal de V8 het waarschijnlijk wel goed gedaan hebben.

 

 


Goedemorgen @Lammel en bedankt voor je bericht!

Hoe is het de afgelopen dagen gegaan, nog problemen ervaren?

 

 


Hier hetzelfde. Soms gaat het een tijdje goed, maar de laatste weken weer gedoe. Ik blijf resetten.  Gisteravond laat alles werkend gekregen…. Nu weer geen wifi.

Goedemorgen @Arwendeelf en welkom hier op ons forum!

Als je de vragen kunt beantwoorden die @martijn197108 stelt, dan kunnen we vanuit daar kijken wat er in jouw situatie nodig is om de wifi goed te laten werken. We zien je bevindingen graag tegemoet!


Goedemorgen @Lammel en bedankt voor je bericht!

Hoe is het de afgelopen dagen gegaan, nog problemen ervaren?

 

 

Ook goeie morguh @JanZ_ 

Ik heb gisteren via de laptop viaplay gestreamd naar de tv, zonder wifi storingen.

Het lichtje knippert wel af en toe blauw maar als ik het goed begrepen heb is er dan niets aan de hand en heeft een controlerende functie.

So far, so good!

Fijne F1 Zondag😁


Goedemorgen @Lammel en bedankt voor je bericht!

Hoe is het de afgelopen dagen gegaan, nog problemen ervaren?

 

 

Ook goeie morguh @JanZ_ 

Ik heb gisteren via de laptop viaplay gestreamd naar de tv, zonder wifi storingen.

Het lichtje knippert wel af en toe blauw maar als ik het goed begrepen heb is er dan niets aan de hand en heeft een controlerende functie.

So far, so good!

Fijne F1 Zondag😁

Goed om te lezen en bedankt ook voor het laten weten @Lammel :)

Mocht je onverhoopt toch wel weer problemen ervaren, laat het dan vooral weten zodat we met je mee kunnen denken richting een oplossing. Hopelijk is dat natuurlijk niet nodig en blijft alles werken zoals het nu doet!


Hoi @Lammel ,

Hopelijk blijft het zo!Anders lijkt me een lijnmeting of een vervanging wel de beste optie, maar daar gaat een moderator over.

 

Hoi @Arwendeelf ,

Vervelend.

Zou jij ook antwoord kunnen geven op deze vragen🙂?:

Hoe ziet je netwerk er uit?

Heb je koper of glasvezel? Glasvezel

Wat is er allemaal aangesloten op het modem? Denk aan switches, wifi versterkers, zonnepanelen omvormer, DVS etc.

Er zit van alles op helaas. Zonnepanelen, Tado, Hue, super wifi, gewone wifi, netgear switch, twee draadloze tv ontvangers etc. Veel is gewoon bekabeld, ook daarmee problemen.

Waarschijnlijk ligt het probleem aan het netwerk na het modem, in jouw huis dus.De V8 is daar niet zo gevoelig voor maar de V10a.Daarom zal de V8 het waarschijnlijk wel goed gedaan hebben.

Met onze vorige experiabox hadden we dezelfde problemen….. nu weer geen wifi. Lampje brandt alsof er niks aan de hand is, maar geen wifi. P1 meter ook niet verbonden. Ik heb een iPhone, mijn zoon een Samsung, beiden geen wifi. 

Inmiddels drie keer gereset. Vanwege deze storing doet ook de verwarming het niet want die draait op…. Wifi.

 

 


@Arwendeelf, Hoi.

 

Verwarming via WiFI is niet voldoende betrouwbaar naar mijn mening, bij een internet storing moet dit ook gewoon functioneren.Bij de meeste ketels kun je de ketel op hooglast zetten, dan gaat de verwarming aan en als het warm genoeg is zet je dit weer uit.Bij m'n Nefit Ecomline is dat een schuifje op de UBA.Welke ketel heb je?

 

 

Wat betreft internet: Kan je ter test de Zonnepanelen tijdelijk ontkoppelen van wifi?En welk type switch is die netgear?

 

 


De zonnepanelen zijn bekabeld. Wij hebben stadsverwarming, dus geen ketel. De thermostaat gaat via de wifi.

 

De netgear is Prosafe gigabit switch GS108. Vanwege covid toen alles laten bekabelen, maar problemen zijn al van voor die tijd. Soms gaat het tijden goed. Nu weer tijden niet. Ik denk dat het aan de updates ligt, van de Experiabox.


Lijkt alsof het werkt…. Maar helaas.


Oh ik probeerde een foto te plaatsen…


Zit op die switch een TV ontvanger?Zo ja, dan is een GS108E wenselijk i.v.m IGMP snooping.Anders is het meestal niet nodig.

Kan je de kabel naar de zonnepanelen tijdelijk verwijderen?Heeft dit effect?

Helaas zijn dit soort problemen vaak erg complex😕

Als je thermostaat via het Aan/Uit protocol werkt, is het een optie de thermostaat van de muur te halen en de 2 thermostaatdraden met elkaar te verbinden, dan gaat de verwarming ook aan.Als het warm genoeg is haal je de draden weer uit elkaar.Voor tijdelijk is dit een optie, maar je moet wel zeker weten dat het een Aan/Uit thermostaat is.Anders kan je schade aanbrengen en werkt het derhalve niet.


Nee we hebben alleen twee draadloze tv ontvangers, gewoon in een wandcontactdoos.

Zonnepanelen heb ik afgekoppeld. 
 

Bedankt voor de tip voor de thermostaat, dat zoek ik even uit. Al hoop ik nog steeds dat ik de wifi aan de praat krijg. Kinderen moeten ook huiswerk inleveren online…. 
 

Inmiddels 5 keer gereset, stekkers eruit etc. Geen succes.


Aha, je hebt dan TV+ denk ik?

Als zonnepanelen loshalen geen effect heeft, zou ik een poging wagen om alle bekabelde apparatuur los te maken, het modem te resetten en daarna te kijken of het dan wel goed werkt.Superwifi en andere wifi apparatuur ook even uitzetten en enkel de wifi van het modem testen.

Zou kunnen dat er een netwerkloop is en dat het daarom niet werkt.


Oké, ik heb alles uitgezet en wifi op de Experiabox aan gezet en nu doet hij het. Op de begane grond dan, want verder komt ie niet.

Zal ik alle superwifi’s aanzetten en kijken wat er gebeurt? Of eerst uit op Experiabox en dan super wifi’s aanzetten?

 

Bedankt voor je hulp hè, ik was al in staat om alles de meterkast uit te kieperen….


Ik doe het graag!Fijn dat ie het nu weer doet.

Als je enkel de Superwifi's aansluit, zal het wel moeten blijven werken.Wifi op de V10A mag aanblijven.

Als je allang blij bent dat het werkt kan je het even zo laten, maar de vervolgstap is daarna één voor één alle apparatuur aansluiten totdat het mis gaat.Dan weet je wat het storende apparaat is.

 


Goedemiddag @Arwendeelf, fijn om te zien dat @martijn197108 je hier zo goed mee heeft kunnen helpen 🙂 Mooi dat alles nu weer werkt!


Hoi @Lammel ,

Hopelijk blijft het zo!Anders lijkt me een lijnmeting of een vervanging wel de beste optie, maar daar gaat een moderator over.

 

Hoi @Arwendeelf ,

Vervelend.

Zou jij ook antwoord kunnen geven op deze vragen🙂?:

Hoe ziet je netwerk er uit?

Heb je koper of glasvezel? Glasvezel

Wat is er allemaal aangesloten op het modem? Denk aan switches, wifi versterkers, zonnepanelen omvormer, DVS etc.

Er zit van alles op helaas. Zonnepanelen, Tado, Hue, super wifi, gewone wifi, netgear switch, twee draadloze tv ontvangers etc. Veel is gewoon bekabeld, ook daarmee problemen.

Waarschijnlijk ligt het probleem aan het netwerk na het modem, in jouw huis dus.De V8 is daar niet zo gevoelig voor maar de V10a.Daarom zal de V8 het waarschijnlijk wel goed gedaan hebben.

Met onze vorige experiabox hadden we dezelfde problemen….. nu weer geen wifi. Lampje brandt alsof er niks aan de hand is, maar geen wifi. P1 meter ook niet verbonden. Ik heb een iPhone, mijn zoon een Samsung, beiden geen wifi. 

Inmiddels drie keer gereset. Vanwege deze storing doet ook de verwarming het niet want die draait op…. Wifi.

 

 

Hoi, zijn we weer.

heb enkele dagen gewacht met een nieuwe melding.

Elke dag viel de verbinding weg en kwam weer tot stand.

Gisteren was wifi helemaal niet meer bereikbaar op laptop, tv en mobile. Heb gebruik gemaakt van de kabel.

Zojuist een reset gedaan en op alle 3 wifiverbinding, maar voor hoe lang.

Dit is toch echt een modemprobleem. een lijnmeting daar zie ik niet zo het nut van in omdat de experia 8 nooit geen problemen heeft gehad.

Fijne dag!


Hi @Lammel ,

De lijnkwaliteit is bij een V10a meer van belang dan van bij een V8, de V8 gaat wat soepeler met fouten om heb ik het idee.

Een lijnmeting(of eigenlijk 2; er zijn volgens mij 2 verschillende metingen) kan @JanZ_ gewoon uitvoeren.Daar ondervind je zelf helemaal niks van, dus ik zou het persoonlijk gewoon doen😉

Uiteraard ligt de keus bij jou, maar er moeten wel dingen uitgesloten worden om tot een oplossing te komen.


Hi @Lammel ,

De lijnkwaliteit is bij een V10a meer van belang dan van bij een V8, de V8 gaat wat soepeler met fouten om heb ik het idee.

Een lijnmeting(of eigenlijk 2; er zijn volgens mij 2 verschillende metingen) kan @JanZ_ gewoon uitvoeren.Daar ondervind je zelf helemaal niks van, dus ik zou het persoonlijk gewoon doen😉

Uiteraard ligt de keus bij jou, maar er moeten wel dingen uitgesloten worden om tot een oplossing te komen.

Oke ik zal contact opnemen met @JanZ_ 


Hoi @Lammel ,

Niet nodig hoor, @JanZ_ reageert binnenkort vanzelf weer in je topic😉