Skip to main content

Vanavond wederom gebeld dat mijn wifi wegvalt, geloof nu voor de 20e keer gebeld.

Ik ga even kijken zegt de medewerker moment alstublieft 28 min aan de lijn word de verbinding verbroken.

NIET terug gebeld, nu echt boos.

Blijft het bekabeld wel werken? Gaan er lampjes branden op de experiabox die normaal niet branden? Welke experiabox heb je? Heb je glas of koper? Gebruik je wifi versterkers? Heb je de wifimanager al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


Bekabeld blijft weken. 
Experiabox V10a geen aparte lampjes. 
Glas

Twee kpn wifi versterkers bekabeld. 
Wifi manager al zeker 20x doorlopen. 


Ik neem aan dat je het modem ook al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen hebt gezet. Ik ben bang dat er een medewerker aan te pas moeten komen want meer kan je zelf eigenlijk niet doen. Ik denk toch echt dat er met die v10a wat mis is. Doorgaans reageren ze binnen 48uur na het plaatsen van je bericht.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 


Modem is nieuw nav de klachten, van de week net nieuw ontvangen. Ik heb het idee dat het aan de wifi versterkers van kon ligt en deze niet goed communiceren. 


Goedenavond @HJ-Kamphuis, 

Balen dat je zoveel moet bellen om een oplossing te krijgen voor je wifi problemen. Het helpt dan niet als de verbinding na een forse wachttijd ineens verbroken wordt. Mijn excuses hiervoor. 
Ik lees dat je Experia Box vervangen is, maar dit niet de oplossing bleek te zijn. Het probleem kan dan goed in de wifi versterkers zitten. Wellicht zijn ze niet goed ingesteld of is er een ander probleem. 

Kun je me vertellen wat er precies gebeurt op de draadloze apparaten? Blijf je verbonden met je wifi netwerk, maar krijg je geen internet? Of verlies jij de verbinding in zijn geheel met je wifi netwerk?

Wil jij je profiel aanvullen met gegevens en me een seintje geven als dit gebeurd is? Ik kan je verbinding dan even bekijken en uitmeten. Mag ik dan naast je toelichting over het probleem, ook je toestemming voor een uitgebreide netwerkmeting? Ik kan dan zien welke apparaten op je Experia Box zijn aangesloten, en op welke manier. Dat geeft me een goed beeld van je netwerk en eventuele oorzaken van problemen die je ervaart.

Ik hoor graag van je!

 


Goedendag, wifi signaal blijft maar dan geen internet, mail enz …..  gisteren alles een harde reset gegeven en twee super wifi besteld á € 149,= kijken wat er nu gebeurt de komende dagen. Als nu het probleem is verholpen zou ik graag zien dat kpn de oude versterkers retour neemt want toen is het probleem begonnen. Aangesloten door kpn monteur. Maar al met al heel weinig kennis van zaken bij kpn wat techniek betreft en niet erg behulpzaam   Ik betaal maandelijks veel geld aan kpn met twee mobiele abonnementen en tv/internet 

 

Ja ik geef toestemming om het systeem te bekijken op afstand.  


Nogmaals goedendag, graag zou ik als compensatie een nieuwe 4K tv ontvanger ontvangen ik heb nu nog de oude witte. En sinds ik vorige maand een nieuwe tv heb hapert het beeld  soms iets. 
 

graag uw reactie


Hi @HJ-Kamphuis. Burhan is er op dit moment niet, vandaar dat ik reageer. Je hebt dus nu de Superwifi Punten. Hoe lijkt het te gaan? We moeten sowieso eerst weten dat het is opgelost, voordat eventuele compensatie mogelijk is. Ik kan tv-ontvangers alleen omruilen indien ze defect zijn overigens.


Goedendag,

Het lijkt tot nu toe goed. 


Wifi nu wel goed, maar mbt de snelheid van internet doen ook andere problemen zich voor haperend geluid tv en schokkend beeld. Dacht eerst TV defect nieuwe gekocht probleem nog. Ik heb extra snel internet en een 4k tv ontvanger. Ik vind het momenteel drama van kpn.  


Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


Tussen de experiabox en tv ontvanger zit een switch


Gekke is dat alles wat betreft tv goed werkt via de kpn app en ook canal digital op de zelfde tv


Hi @HJ-Kamphuis. Burhan is er op dit moment niet, vandaar dat ik reageer. Je hebt dus nu de Superwifi Punten. Hoe lijkt het te gaan? We moeten sowieso eerst weten dat het is opgelost, voordat eventuele compensatie mogelijk is. Ik kan tv-ontvangers alleen omruilen indien ze defect zijn overigens.

Nu geprobeerd op de zelfde TV via idtv van kpn en canal digital dan werkt het perfect. Oplossing? Toch een nieuwe tv ontvanger?


Hi @HJ-Kamphuis. Burhan is er op dit moment niet, vandaar dat ik reageer. Je hebt dus nu de Superwifi Punten. Hoe lijkt het te gaan? We moeten sowieso eerst weten dat het is opgelost, voordat eventuele compensatie mogelijk is. Ik kan tv-ontvangers alleen omruilen indien ze defect zijn overigens.

Mbt de wifi gisteravond één superwifi brande een rood lampje, nu bekabeld aangesloten 😬😂 hoop echt op compensatie vanuit kpn. 


Goedenavond @HJ-Kamphuis, 

Balen dat je zoveel moet bellen om een oplossing te krijgen voor je wifi problemen. Het helpt dan niet als de verbinding na een forse wachttijd ineens verbroken wordt. Mijn excuses hiervoor. 
Ik lees dat je Experia Box vervangen is, maar dit niet de oplossing bleek te zijn. Het probleem kan dan goed in de wifi versterkers zitten. Wellicht zijn ze niet goed ingesteld of is er een ander probleem. 

Kun je me vertellen wat er precies gebeurt op de draadloze apparaten? Blijf je verbonden met je wifi netwerk, maar krijg je geen internet? Of verlies jij de verbinding in zijn geheel met je wifi netwerk?

Wil jij je profiel aanvullen met gegevens en me een seintje geven als dit gebeurd is? Ik kan je verbinding dan even bekijken en uitmeten. Mag ik dan naast je toelichting over het probleem, ook je toestemming voor een uitgebreide netwerkmeting? Ik kan dan zien welke apparaten op je Experia Box zijn aangesloten, en op welke manier. Dat geeft me een goed beeld van je netwerk en eventuele oorzaken van problemen die je ervaart.

Ik hoor graag van je!

 

Waarom nu geen enkele reactie meer ???


Je krijgt nog altijd reactie hoor, soms kan het alleen even duren vanwege de drukte…

Dus even voor de zekerheid; zijn de problemen met WiFi nu opgelost? En wat de iTV betreft. Je ervaart dus een stotterend beeld. Wat voor merk+type switch zit ertussen? Heb je de optie om het direct bekabeld te testen (dus zonder switch)?


Je krijgt nog altijd reactie hoor, soms kan het alleen even duren vanwege de drukte…

Dus even voor de zekerheid; zijn de problemen met WiFi nu opgelost? En wat de iTV betreft. Je ervaart dus een stotterend beeld. Wat voor merk+type switch zit ertussen? Heb je de optie om het direct bekabeld te testen (dus zonder switch)?

2e superwifi bekabeld aangesloten dus is nu stabiel, zat hem dan toch in de oude versterkers dus vraag hiervoor echt compensatie. Een HP switch, even rechtstreeks aangesloten maar zelfde zowel beeld als geluid is het probleem. 


Is er al iemand die een passende oplossing heeft voor vertraagd schokkend beeld?


Schokkend beeld op een bekabelde tv-ontvanger. Mijn advies is om de tv-ontvanger een keer te resetten. Welk type HP is die switch?


Schokkend beeld op een bekabelde tv-ontvanger. Mijn advies is om de tv-ontvanger een keer te resetten. Welk type HP is die switch?

3CFSU05

3com switch5

Anatel

alles reeds gereset, geen verandering. Ook al een dure switch geprobeerd. 


Schokkend beeld op een bekabelde tv-ontvanger. Mijn advies is om de tv-ontvanger een keer te resetten. Welk type HP is die switch?

3CFSU05

3com switch5

Anatel

alles reeds gereset, geen verandering. Ook al een dure switch geprobeerd. 

Volgens mij ondersteunt de 3CFSU05 geen IGMP snooping, maar ik weet het niet 100% zeker. Welke dure switch? Heb je de het ook kunnen testen zonder tussenkomst van een switch?


Schokkend beeld op een bekabelde tv-ontvanger. Mijn advies is om de tv-ontvanger een keer te resetten. Welk type HP is die switch?

3CFSU05

3com switch5

Anatel

alles reeds gereset, geen verandering. Ook al een dure switch geprobeerd. 

Volgens mij ondersteunt de 3CFSU05 geen IGMP snooping, maar ik weet het niet 100% zeker. Welke dure switch? Heb je de het ook kunnen testen zonder tussenkomst van een switch?

Ja ook getest zonder tussenkomst switch


Hi @HJ-Kamphuis. Oké, duidelijk. Je ervaart dit probleem op 1 tv-ontvanger, toch? Zou je de tv-ontvanger eens willen ruilen met een andere in huis? Dan kijken of het probleem verplaatst. Dan kunnen we bepalen of het de tv-ontvanger zelf is. Indien dat het geval is, dan ruilen we 'm om. 


Hi @HJ-Kamphuis. Oké, duidelijk. Je ervaart dit probleem op 1 tv-ontvanger, toch? Zou je de tv-ontvanger eens willen ruilen met een andere in huis? Dan kijken of het probleem verplaatst. Dan kunnen we bepalen of het de tv-ontvanger zelf is. Indien dat het geval is, dan ruilen we 'm om. 

Goedemorgen, ook dit al reeds gedaan. Blijft het zelfde.Â