Skip to main content

Kan en mag ik een tweede Experiabox installeren? De WiFi is namelijk vrij hopeloos, ondanks versterkers, extenders etc. (door KPN geïnstalleerd). Op de tweede verdieping kan ik dan mijn laptop met een kabel verbinden met de tweede Experiabox. Of een simpele router misschien? Er ligt nog een oude 4 aderige telefoonkabel. 

Hallo @MennoH , een 2e Experia modem aansluiten gaat niet lukken. Een recent exemplaar kun je ook niet legaal aankomen, daar deze officieel alléén in bruikleen verstrekt worden.

Die oude 4-aderige telefoonkabel heb je helaas niets meer aan, voor een bekabelde aansluiting heb je een 8-aderige LAN-kabel nodig, kwaliteit minimaal CAT5e, beter nog CAT6.

Welk merk/type modem heb je nu van KPN en welke types versterkers/extenders?

 


Dank voor de info! 



Mijn gegevens:



Experia box V8



Experia WiFi, (KPN WiFi Accespoint), via TP Link WiFi AV600 aangesloten op het elektriciteitsnet, op begane grond en op tweede verdieping. Geïnstalleerd door KPN. 



Heeft 2 weken goed gewerkt, maar valt nu vele malen per dag uit.  Ik verbind mijn laptop dan met een netwerk kabel (RJ45) met de Experia box beneden en dan werkt het weer, soms lang, soms kort. Nogal hopeloos allemaal.   



 


Als je goed Wi-Fi wil zal je goeie kabels naar boven moeten trekken en daar de experia wifi's aan hangen. Via het electriciteitsnetwerk gaat het nooit echt goed worden.


Beste @MennoH, welkom! Ben je er al mee aan de slag gegaan? Een tweede Experia Box kan inderdaad niet. Wel zijn er vele andere mogelijkheden. Wat Joep aangeeft, is zeker waar: als je je Experia Wifi's aan netwerkkabels hangt, dan krijg je het beste effect. Met draadloze verbindingssets kán het werken. We adviseren dit echter niet. Mocht het niet werken, dan is altijd het eerste advies om die er tussenuit te halen. 


Beste mensen, veel dank voor het meedenken. Toevallig had ik ook bedacht dat een kabel door het huis naar boven de meest simpele, goedkoopste en betrouwbaarste oplossing is. Gaan we dus doen. Groeten, MennoH