Skip to main content

Wij zijn nu 1 maand overgestapt van ziggo maar zijn niet tevreden. Ook net weer viel het wifi signaal zomaar uit terwijl ik in een belangrijk gesprek zat. Mij lukte het wel om contact te krijgen, alleen komt er niemand langs. En daar kwamen we pas achter toen er niemand kwam opdagen op het afgesproken tijdstip. Ik snap dat er minder technici zijn ivm Corona, maar we zijn juist nu afhankelijker dan ooit van goed werkend internet. Wanneer kunnen wij wel goede ondersteuning verwachten, KPN? 

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @Yvonne70,
Om te beginnen is het niet netjes dat een monteur niet zonder tegenbericht komt opdagen. Maar het klopt dat een monteur alleen komt bij dringende zaken en daar valt slechte wifi helaas niet onder. 
Heb je zelf als via de KPN Thuis App de Wifi manager langsgelopen? Dit is een hele simpele tool om je wifi zo goed mogelijk mee af te stellen. 


Ja, vandaar dat we uitkwamen op een monteur. Ik moet zeggen dat dit wel een zuur begin is van ons abonnement. We waren eigenlijk best tevreden over ziggo en zijn voor het prijsvoordeel naar KPN overgestapt. Is het mogelijk om tussentijds het abonnement op te zeggen?


Hallo @Yvonne70,
Nee niet nadat je 14 wettelijke bedenkdagen voorbij zijn. Waarom zou je perse willen opzeggen? Deze maatregel is opgelegd omdat het coronavirus door Nederland trekt en KPN wil zo min mogelijk monteurbezoeken inzetten om te voorkomen dat deze mogelijk besmet raken en hierdoor grote problemen ontstaan. Zodra de maatregelen vanuit de rijksoverheid minder streng worden zal KPN ook weer dit soort klussen gaan oppakken. 


De reden is dat wij afhankelijk zijn van betrouwbaar internet en KPN dit nu niet kan bieden, en ziggo wel. Ik begrijp uw reden, maar dat wil niet zeggen dat het mijn probleem is. Ik vraag geen geld terug, alleen wil ik graag weten of het een mogelijkheid is mijn contract op te zeggen zodat ik wel betrouwbaar internet kan krijgen. Jammer genoeg is dat niet mogelijk. Wanneer denkt u dat u wel weer langs kan komen?


Hoi @Yvonne70, welkom op het KPN forum. Heel zuur dat je geen stabiele draadloze internetverbinding hebt. Dat is in deze tijd zeker heel belangrijk. Balen!

Je hebt de WiFi Manager doorlopen, daaruit werd een monteur geadviseerd. Die is helaas niet gekomen vanwege coronavirus uitbraak. Goed dat je hier terecht bent gekomen, de community kan je op afstand vast helpen met het verbeteren van de WiFi. Zo te zien heeft Chris al wat informatie verstrekt, top! Het is daarmee niet opgelost helaas.

Laten we eerst wat zaken helder krijgen; Welke snelheid is er thuis beschikbaar? Welke snelheid meet je draadloos met de Speedtest? En als je de test met een kabel op de pc / laptop uitvoert? Heb je naast de wifi manager nog iets anders geprobeerd om de wifi te verbeteren? 

We horen graag van je :)


Hallo KPN,

Er is niets mis met de snelheid van de wifi. Waar we last van hebben is het wegvallen van de wifi. Een paar keer per dag valt het accesspoint uit en start weer opnieuw op. Heel vervelend als je in een vergadering zit om daarop te moeten wachten. Helemaal omdat het regelmatig gebeurd.

Bedrading van de computer heeft geen zin, want het probleem ligt bij het accespoint. Je ziet het groene lampje naar een andere kleur gaan en knipperen.


He @Yvonne70, dank voor je bericht. Snelheid is in orde, alleen de stabiliteit van wifi laat te wensen over. Je hebt het over een accespoint, welke heb je? 


Experia 10a


Verder geen extra versterkers / accespoints aangesloten? Hoe zit het met andere apparaten in je netwerk? Maak je gebruik van DVS, of andere apparatuur na het modem?


Alleen van superwifi, gekregen van KPN.


@Nick83 jij hebt ervaring met de Super WiFi. Nog tips voor een stabiel netwerk? 


Ok. Zijn de lampjes op de SuperWifi's groen? Zijn ze bekabeld aangesloten? 


Hey @Yvonne70, Nick kan je verder helpen. Heb je zijn post nog gelezen? We horen graag van je :) 


Ja, ze zijn groen en 1 is bekabeld en de andere niet. Het probleem ligt bij het accesspoint, niet de superwifi. Het accesspoint valt steeds uit. Heel irritant.


Dat is inderdaad heel irritant, @Yvonne70. Dat kan en moet opgelost worden. Accespoint, even voor de duidelijkheid; bedoel je daarmee de Experiabox (= router) of de bekabeld aangesloten Super WiFi? Welk type heb je? V10 of de V10a? 


Halli Nadia, dit schiet echt niet op. Ik heb nogmaals gebeld naar KPN. Die kwamen met een verklaring. Vervolgens sturen ze de verkeerde link op. Ik begin echt het vertrouwen in KPN klantenservice te verliezen. Ik probeer het nog een keer en dan zeg ik de abonnement op.


Ja, ze zijn groen en 1 is bekabeld en de andere niet. Het probleem ligt bij het accesspoint, niet de superwifi. Het accesspoint valt steeds uit. Heel irritant.

Wat bedoelt u met "accespoint"? Merk / type? Bedoelt u de Experiabox? 

U heeft deze niet in huis?

 


Volgens mij praat iedereen langs elkaar heen…

@Yvonne70 : kun jij het volgende bevestigen:

1)Je bent in het bezit van een Experiabox V10a (die jij accesspoint noemt?

2) op de Experiabox zijn 2 Superwifi's aangesloten, eentje bekabeld en eentje draadloos. Deze werken beiden goed (groen lampje)?

3) Het is de Experiabox (wat jij accesspoint noemt) die problemen geeft omdat hij telkens uitvalt en opnieuw opstart?


Internet werkt maar valt steeds uit.

 

https://www.kpn.com/service/monteur.htm

 

Hier kan je lezen dat je voor jou probleem momenteel geen monteur kan krijgen. Ze komen alleen als je helemaal niets hebt. Het is overmacht, nog even geduld...

 

 


Hey @Yvonne70, heel jammer om te lezen dat je het vertrouwen begint te verliezen. Ik had het graag anders gezien. Een monteur zou fijn zijn in deze situatie, maar dat is helaas in deze (coronacrisis)tijd geen optie :( 

We kunnen je hier op het forum helpen, zoals je hebt gemerkt staan er al communityleden klaar :) 
Om er achter te komen waardoor je draadloze verbinding niet stabiel is, hebben we informatie van je nodig over je thuisnetwerk. Met de antwoorden op de vragen die Nick83 en Edwin_Merks je hebben gesteld kunnen we verder. We horen graag van je :)  


Hoi @Yvonne70, het is hier al even een tijdje stil. Kunnen we je nog ergens mee helpen? We staan voor je klaar, laat het gerust weten als je nog ergens tegenaan loopt :) 


Reageer