Skip to main content

Ik heb een experia v10 box, sinds kort 3 super wifi versterkers en kijk via wifi en TV box plus TV. Alle tools en reset mogelijkheden geprobeerd, valt aantal keren per dag weg of is heel traag. Haal sowieso maar 30-40 mbps max. Ook de nest brandmelder die in de garage hangt, dus met de grootste afstand tussen modem en melder, is geregeld offline. Deze heeft altijd prima gefunctioneerd.  Ik heb een experia Box V10 en een Netgear GS108. Is mijn modem gewoon aan het einde of werkt deze niet soepel met mijn netgear. Bloed irritant, maar superwifi is alles behalve super! Op zolder heb ik een omvormer die via tp link met mijn modem verbonden is, eveneens nooit problemen mee gehad. Wat nu??

Hoi @Mark van H, welkom op de community! Dit klinkt wel alsof er ergens in de aansluiting iets deze storing veroorzaakt.

De zonnepanelen is het eerste waar ik dan aan denk, kun je die eens een dag verwijderen uit het netwerk om te kijken of het dan beter is?

Heb je de Netgear GS108 of de GS108-E? De eerste heeft geen IGMP snooping, dat wil met de TV nog wel eens storen.

Heb je je superwifi punten draadloos of bekabeld verbonden? Hoe branden de lampjes hierop? En tijdens de storing? We hebben daar een handig artikel over!


Bedankt voor je reactie. De zonnepanelen zijn nooit een probleem geweest bij de wifi door de experiabox alleen gegenereerd.  Het probleem doet zich ook niet specifiek voor bij het tv kijken of tv signaal. De wifi gewoon weg dan. De wifi punten zijn draadloos verbonden of de primaire na. Router hangt in de meterkast en daar verdeeld over de muur hangt ook de voeding voor de tp link, de hue router etc, maar nooit problemen mee gehad. Binnenkort krijg ik wel glasvezel dus daar hoop ik maar op. Blijft een feit dat ik de 100 mbps bij lange na niet haal, ook niet naast de router.


Het signaal van de zonnepanelen loopt bedraad via een tp link. 


Het is lastig te zeggen waar precies de oorzaak, ik denk dat er een hoop winst te halen is maar de eerste stap is dan wel vast te stellen waar de bottleneck zit. Het uitsluiten van de diverse apparaten is dan een goede eerste stap


Reageer