Skip to main content
Op vrijdag 27 september contact gezocht met de klantenservice van KPN vanwege geen wifi signaal in het huis. Na 25 minuten in de wacht te hebben gestaan werd ik geholpen door een medewerkster van KPN.

Het probleem voorgelegd en vervolgens is deze medewerkster ruim een half uur bezig geweest om de Experiabox door te meten. Aangezien dit niet lukte en ze tot de conclusie kwam dat de Experiabox waarschijnlijk een storing had is er afgesproken dat ik een nieuwe Experiabox toegestuurd zou krijgen.

Goede service, dacht ik nog.

Echter, een week later nog geen enkel bericht van de KPN.

Dus op vrijdag 4 oktober wederom contact gezocht met de KPN.

Nu op de minuut af 43 minuten in de wacht!!

Eindelijk een medewerker aan de lijn en hem het hele verhaal uitgelegd.

Eerste vraag die hij stelt: "heeft u nu wifi?'. Ja zeg ik, maar nog niet optimaal.

"waarom moeten we dan een nieuwe opsturen?".

Dus ik het verhaal nogmaals doen waarbij hij mij steeds probeert te onderbreken.

Vervolgens gaat deze beste medewerker even kijken waarom het niet is gestuurd, hop, weer 5 minuten in de wacht!!

Uiteindelijk komt hij tot de conclusie dat er wel een aanvraag is gedaan maar dit nog niet was doorgestuurd naar de afdeling verzending. Waarom dit niet was gedaan wist hij niet.

Nu een halve week later nog steeds geen bericht van de KPN wat er gaat gebeuren, krijg ik nu een nieuwe Experiabox, wordt ik op de hoogte gehouden van eventuele vervolgstappen of blijft het weer doodstil aan de kant van KPN?

KPN, wat gaan jullie doen????



gr Jan



Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid topic

De grote vraag is ligt het wel aan de experiabox?! Wil je wat meer info geven? Welke experiabox heb je? Waar staat de experiabox? Wat is he snelheid bekabeld en wat haal je via wifi? Heb je de Wi-Fi tuner al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow
@Joep1965

Ligt het wel aan de experiabox? dat weet ik niet, ben geen expert. Volgens de medewerkster wel.

dit is een V9.

Ik heb de Experiabox in de hal gemonteerd, kort bij de inkomende kabel, Hij staat dus vrij en redelijk centraal in het huis.

wat de snelheid is weet ik niet precies, hij moet 29MB kunnen binnenhalen.

De wifi tuner heb ik ook al eens gedaan maar bracht weinig verbetering, heb hierdoor ook al 2 versterkers gekregen waardoor het bereik wel is verbetert, zoals boven waar eerst de wifi ronduit slecht was.
De v9 is op zich een prima modem. Als het goed is heb je er een experia " Wi-Fi versterker" naast staan en als ik het goed begrijp staat er ook 1 boven. Allebei bekabeld aan de experiabox neem ik aan?
@Joep1965

1 versterker zit aan de achterzijde van het huis en de ander op de 1e verdieping.

uiteraard beide bekabeld.

Na het aansluiten van deze 2 is het signaal ook verbetert.

Echter, 2 weken geleden had ik totaal geen wifi meer.

Over de gebrekkige communicatie en niet nakomen van de afspraken (sturen nieuwe experiabox) ben ik echter zeer ontevreden, ook tot nu toe geen idee wat ze gaan doen.

Ook al sturen ze niets, laat dat dan in ieder geval weten aan de klant.
Ik ben het met je eens wat betreft de communicatie maar daar kan ik niks mee want ik ben ook maar een klant. Ik probeer he te helpen om goed Wi-Fi te krijgen. Je weet dat de Wi-Fi op de experiabox uitgeschakeld wordt door de "versterkers "? Het is dus zaak om deze strategisch neer te zetten. Heb je bekabeld ook uitval?
Hallo @JanExel, welkom op het KPN forum. Ik snap dat je veel vragen hebt. Jammer dat het niet is gelukt om tijdens het eerste gesprek de Experiabox door te meten. Waarschijnlijk een hick-up in het systeem. Hierdoor heeft mijn collega het naar de backoffice heeft verzonden ter beoordeling. Later is het wel gelukt om jouw modem te traceren waardoor een nieuwe niet nodig is. Dit had duidelijker met je gecommuniceerd mogen worden. Sorry voor de verwarring. De Exepriabox V9 is prima!



De KPN community helpt je hier graag om je WiFi te optimaliseren. Ik lees dat de WiFi is verbeterd na het aansluiten van de Experia WiFi's, top!

Je weet dat de Wi-Fi op de experiabox uitgeschakeld wordt door de "versterkers "? Het is dus zaak om deze strategisch neer te zetten.

Helemaal met Joep eens! Heb je de versterkers goed verspreid in je woning geïnstalleerd?

Reageer