Skip to main content
Vraag

Wifi verbinden op tv lukt niet

• January 4, 2025
  • 10 reacties
  • 898 keer bekeken

Als ik de wifi wil connecten op de tv lukt dit niet. Dit is wat er staat van alles al geprobeerd! Dhcp aan en uitgezet het werkt niet!

Al 30x met klantenservice en monteurs hierover gehad is blijkbaar de schuld van mijn tv…… bij ziggo deed die het altijd!!!!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • January 5, 2025

Al 30x met klantenservice en monteurs hierover gehad is blijkbaar de schuld van mijn tv…… bij ziggo deed die het altijd!!!!

Om welke TV (type) gaat het?

Welk modem had je bij Ziggo, de oude witte Connectbox of de nieuwere zwarte Sagemcom?

Probeer het eens te testen met lagere of geen WiFi beveiligingsinstellingen om te zien of je dan wel verbinding kan maken?

Eventueel het extra/gastnetwerk hiervoor gebruiken.

Ook kan je nog even testen met je smartphone als hotspot.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 5, 2025

Beste ​@Cem12345 welk merk en type modem heb je van KPN?

Kijk binnen de modem eens naar de wifi beveiliging.

Staat daar WPA2, WPA2/3 of WPA3 zet dit dan op uitsluitend WPA2.

Veel (oudere) apparaten kunnen (nog) niet met WPA3 overweg.

Succes.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 5, 2025

Bedankt ​@JanD al gedaan maar doet toch niks!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 19, 2025

@JanD het klopt inderdaad wat je zegt ik heb de nieuwste modem omdat ik glasvezel thuis heb zitten. 
ik heb ook een extra wifi gemaakt die op wpa/wpa2 verbonden kan worden alleen valt deze hele tijd weg is er een mogelijkheid om me standaard wifi op wpa/wpa2 te zetten want ik word echt gek thuis. De tv’s die ik nu heb verbind ik via mijn persoonlijke hotspot van de telefoon.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 20, 2025

Goedemiddag ​@Cem12345 , dank voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Als dit via Ziggo altijd heeft gewerkt, moet het ook via KPN werken. Andere apparaten in huis kunnen wel zonder problemen verbinden met de wifi? Zou je trouwens ook dit topic eens door willen nemen? Hier heeft iemand een soortgelijk probleem en ben benieuwd of de oplossing die daar wordt aangedragen, voor jou ook gaat werken. Ik hoop het natuurlijk van harte🙏🏻

Heb je je televisie zelf trouwens ook al een keer teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Zo niet, zou ik je adviseren om dat ook eens te doen, baat het niet dan schaadt het niet. Zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 20, 2025

@Jan van KPN ik zie een topic zonder antwoorden! Meneer is daar niet geholpen wat zou mij daar moeten helpen dan ik heb alle stappen genomen. KPN kom met een oplossing stuur een monteur die voor mij heel die tv bekabeld! 

deze oplossingen slaan nergens op en je helpt er niemand mee! 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 20, 2025

Dan ben ik bang dat je toch niet helemaal goed kijkt ​@Cem12345 , in dat topic wordt het probleem besproken dat iemand zijn Samsung tv niet wil verbinden met de wifi van de Box 12 en daar is ook een 'best answer' gemarkeerd. Er kan uiteraard ook een monteur komen om alles bekabeld voor je aan te sluiten maar daar zullen wel kosten aan zijn verbonden. Indien je daar gebruik van wenst te maken, kun je altijd even bellen met het gratis nummer 0800 0402 (en geef dan vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken). 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • January 20, 2025

Als dit via Ziggo altijd heeft gewerkt, moet het ook via KPN werken.

Als het er bij Ziggo een ouder modem werd gebruikt in plaats van een nieuwer type (Sagemcom) kan daar wel een verschil zitten.
Er zijn daar ook zat compatibiliteitsproblemen met de nieuwe Sagemcom modems en (oudere) apparatuur.

@Cem12345 

De WPA beveiligingsinstellingen had je al teruggezet WPA2 lees ik.
Ik weet niet hoe oude de TV is en of deze 5GHz WiFi ondersteunt?
Heb je al eens geprobeerd de WiFi 2,4GHz van 802.11ax terug te zetten naar 802.11b/g/n?
En/of Wifi5 (AC) in plaats van Wifi6 (AX) mode?
Dit kan bij oudere apparaten wel eens een oplossing zijn.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • January 21, 2025

@Cem12345 

Zie ook een soortgelijke situatie bij Ziggo waarbij een oudere printer geen verbinding meer kon maken na de komst van het nieuwe Ziggo Sagemcom modem.
Met een onbeveiligde verbinding werkte het wel.

De uiteindelijke “oplossing” was het gebruik van een extra Wifi repeater/AP voor de printer.

Ziggo Community: Hoe verbind ik de Printer HP 3050 met het Sagemcom modem?

Dus als je nog ergens een WiFi repeater/AP hebt, probeer het daar eens mee.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • January 21, 2025

@Cem12345 

Zie ook een soortgelijke situatie bij Ziggo waarbij een oudere printer geen verbinding meer kon maken na de komst van het nieuwe Ziggo Sagemcom modem.
Met een onbeveiligde verbinding werkte het wel.

De uiteindelijke “oplossing” was het gebruik van een extra Wifi repeater/AP voor de printer.

Ziggo Community: Hoe verbind ik de Printer HP 3050 met het Sagemcom modem?

Dus als je nog ergens een WiFi repeater/AP hebt, probeer het daar eens mee.

Sorry, ik dacht dat ik dit bericht in een ander topic plaatste, maar er liep iets door elkaar.