Skip to main content

Hallo,  wij hebben het volhende probleem. Sinds een aantal weken wordt de verbinding van de samsung A54 en laptop van de zaak (Dell) steeds verbroken. Voorheen hadden beiden een prima verbinding. Ik heb een kpn 12 box ( softwareversie 60E) met 3 wifiversterkers. Op de 1e etage zit er een netgear swith GS105 tussen. Alle andere apparaten ( anders samsung telefoons, iphone, lg tv, printers, playsation)hebben dit probleem niet of nooit gehad. De a54 is zelfs retour fabrikant geweest omdat we dachten dat het daar in zat. Nieuwe A54 gekregen maar hetzelfde probleem. Laptop gebruiken we nu al tijden bekabeld ipv draadloos. Modem en versterkers meerdere keren gereset. Ingelogd op modem: internet mode staat op 802.11ax. Deze wilde ik teugzetten naar 802.aab/g/n omdat ik het vermoeden hen dat IPv6 misschien het probllem veroorzaakt. De wijzigingen in het modem worden niet opgeslagen(?). Ik vergeet te vermelden dat de A54 en laptop op andere lokaties(werk, vrienden) gewoon werken op de wifi.

Gebruik geen andere versterkers, extenders. Er is ook niet veranderd in de opstelling, bekabeling, aantal apparaten,

Waarom denk ik aan die IPv6? omdat de apparaten in het begin verbonden zijn en zodra je ziet dat IPv6 gekozen wordt(dat zie je aan het wifi icoontje) de verbinding wegvalt.

Wie o wie heeft/herkent dit? Software versie 60E is niet de laatste.  V12.C.23.04.38 is begonnen uit te rollen in feb. 2023. Het is nu bijna december. Iemand enig idee hoe ver KPN hier mee is?

Alvast bedant voor jullie reacties

@rwie Welke scores heb je bij https://ipv6-test.com ?


Hallo TDN,

 

score 18/20


Hoi @rwie, dit zou maar zo eens met wifi6 te maken kunnen hebben inderdaad. Nu wilde je dat aanpassen, maar de opstellingen worden niet opgeslagen? Ook niet als je het modem herstart?

Zou je anders voor de zekerheid jouw profiel van gegevens willen voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik nog eens mee of ik wat kan betekenen. 


Hallo @Bart_Z 

Ik heb mijn profiel bijgewerkt


Ik ben er even ingedoken ik kan zo niets bijzonders vinden. Lijkt toch in de firmware te zitten dat de wijziging niet goed opgeslagen wordt. Aangezien je geen versterkers hebt kan het niet lang meer duren voor je de nieuwe software krijgt. 

Je hebt verder na het wijzigen de box 12 nog wel opnieuw opgestart toch. Dan is de wijziging ook niet zichtbaar begrijp ik. 


Het is opgelost.  Ik moest inloggen in mijn modem en de wpa2 en ssid veranderen.  Ik had daar twijfels bij maar toch gedaan. Wifi teruggezet en opgeslagen. Modem gereset en alles werkte weer. 

 

Dank voor het meedenken


Super! Top dat het gelukt is. 

Mocht er nog weer eens iets zijn. Laat het dan vooral weten.