Skip to main content

Goedenavond,  ik ben niet echt thuis met dit forum sorry. Ik heb een experia v10. Ik heb een probleem met WiFi, heb de wifimanager al doorlopen maar op het einde staat er dan " heb je geen WiFi los het op met 4 of 5 g. Maar daar heb ik dus niks aan. Medewerker van kpn heeft al harde reset gedaan een een update,  dit mocht ook niet baten. Nu vanavond voor de 3e keer aan de telefoon gehangen, en deze mevrouw gaf aan dat er een lampje aan de zijkant moest branden, ik zie wel een WiFi knopje links, die kan ik indrukken maar gebeurt er niks. Kan iemand mij helpen? Ik probeer al een week mijn btw aangifte te doen, maar zonder WiFi is een drama. Heb alleen een laptop, geen vaste pc.  Het groene lampje voor op de box doet het wel. De melding die ik steeds krijg is dat hij geen contact kan maken met de dns server. WiFi op de smartphone zie ik alleen een uitroepteken. 

Als de medewerken een reset heeft gedaan en de modem daarna nog niet werkt zal er misschien meer aan de hand zijn.

Zit je op DSL of Glasvezel ?
Kabels goed aangesloten ?

Als u alles heeft gedaan zoals het moet, misschien een KPN monteur laten komen ?
(let wel op, als het probleem door uzelf komt dat de monteur 75 euro kost)


Gebruik je wifi versterker van KPN @StefvanLeek ?

De laptop kun je ook met een netwerkkabel verbinden .


Hoi @StefvanLeek, de Wifi doet het niet begrijp ik. Ook niet na een reset van een collega van mij. 

Welk modem heb je precies? Heb je ook versterkers? Zo ja, welke? Daar ben ik ook benieuwd naar. 

En als je inlogt op het modem. Voor hier even het gemak de Box 12 gepakt. Zie je dan wel dat de wifi aan staan? 


Ze sturen een nieuw modem op, geen terugkoppeling van kpn maar denk dat ze op afstand achter gekomen zijn dat er toch iets mee is.


Ik hoor graag weer van je als het nieuwe modem hebt getest. Ik ga er vanuit dat deze goed gaat werken. 


Het is opgelost met een vervangende modem. Bij deze knippert het WiFi lampje wel. ( zoals het hoort 🤪) Alleen instellen was nog een dingetje want mijn telefoon vond steeds " de oude". De naam en wachtwoord op het nieuwe modem werkte niet. Dit bleek dus te komen omdat het een " vervangend " modem is. Dus oude wifigegevens konden gebruikt worden.


Kijk, dat is top. Fijn dat het nu werkt. :)

Mocht er nog weer iets zijn, laat het dan vooral weten. Fijn weekend. 


Doe ik. Mocht jij kunnen zien met wie ik de laatste keer gesproken heb, een wat oudere dame zo te horen, die mag nog wel eens een lesje omgaan met mensen hebben. Tot 4 keer toe zei ze " meneer er MOET een knopje aan de rechterkant zitten die je schuiven kan. Maar knopje zit links en je kan hem alleen indrukken ( het WiFi knopje dus) daar moest dan een lampje in zitten. Ze deed net of dat ok onnozel was of zo..maar die deed het niet bij mij, maar moest het volgens haar doen. Ik zei misschien zit dan daar het probleem wel. Lang verhaal kort, we hebben wat ongemakkelijk afscheid genomen en ze zou het door zetten naar een afdeling waar dus geen terugkoppeling van kwam maar die konden iets meer dan resetten, of rebooten of updaten of weet ik hoe het heet. En de volgende dag kreeg ik een ouderwetse SMS dat ik vanaf 17 januari mijn nieuwe modem op kon halen bij het postkantoor. 

Maar goed eind goed , al goed. Fijn weekend 


Ga ik meenemen. Bedankt. En het belangrijkste het werkt nu met het nieuwe modem.