Skip to main content

Router van KPN (3 j) in meterkast en 15 m afstand naar smart-tv  in woonkamer. Alles gelijkvloers maar wel 3 tussenmuren. Verbinding met smart-tv is wisselvallig (dan weer wel en dan weer niet verbonden). Een TP link op diverse stopcontacten in woonkamer geprobeerd maar het blijft wisselvallig. Hoe los ik dit op?

 

 

U lost dit op extra wifipunten te plaatsen. De meterkast is nuet gepaald de beste plek voor een modem.  15 meter en door 3 muren en een deur is te veel. Heeft u de Wifimanager al gedaan?


TP-link Repeaters zijn leuk maar zonder TP-link in router mode is het geen mesh en verbinden met het sterkste signaal dat ze zien. Oftewel gewoon een domme extender.

Ook zijn ze afhankelijk van de wifi van de KPN router. Dat is je zwakste schakel. 


Wifi manager had ik al toegepast. Stel dat ik idd 2 versterkers nodig heb, welke raden jullie aan?

Alvast dank.


welk modem heb je nu?

Superwifi kan goed werken maar die hebben zo hun voor en nadelen.


Daarnet vertelde een bekende dat hij het opgelost heeft door een kabel te trekken en daarnaast een versterker te gebruiken. hij had er last van na installatie van zonnepanelen. bij mij zijn kortgeleden ook panelen geplaatst. ik het eens proberen en meldt me weer.


Hoi @henk15. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat de wifi verbinding tussen jouw smart tv en ExperiaBox steeds wegvalt. Heb je inmiddels jouw tv bekabeld aangesloten? Ik ben erg benieuwd of het probleem daarmee verholpen is.


Nog niet gedaan. Ik meld me nog.