Skip to main content
Antwoord

Wifi verbinding valt constant weg

• May 4, 2025
  • 6 reacties
  • 71 keer bekeken

Sinds 30 april heb ik internet van KPN. Het heeft een aantal uur goed gewerkt, maar verder valt de wifi meerdere keren per dag weg in het hele huis en verbreekt de verbinding met de Superwifi. 

Het wifi bereik vind ik overigens ook echt matig ten opzichte van mijn vorige provider. 

Ik heb het modem zacht en hard gereset en verplaatst. Ook heb ik de Wifiverbeteraar van KPN gebruikt. 

De lampjes van het glasvezelkastje en van het modem branden gewoon groen.

Hopelijk kan er een oplossing gevonden worden. 

Op dit moment overweeg ik om een eigen modem aan te schaffen. Als dat niet werkt, wil ik mijn abonnement op te zetten, en in het ergste geval af te kopen. 

Beste antwoord door JanD

Beste ​@J Hertog zie onderstaande links voor ee mogelijke oplossing:

en

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 4, 2025

Is het alleen de WiFi wat uitvalt of is dat ook met een bekabelde verbinding het geval?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 4, 2025

Beste ​@J Hertog zie onderstaande links voor ee mogelijke oplossing:

en

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 4, 2025

Bedankt voor de links, ik heb het modem nog meer omhoog geplaatst. Voor nu is het wat beter. Helaas zit mijn glasvezel aansluiting in de meterkast, dus staat het modem daar ook in.

Bekabeld valt het niet weg (voor zover ik heb getest).

bedankt voor het meedenken ! 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 4, 2025

Beste ​@J Hertog , het grote voordeel van een glasvezelaansluiting is, dat de modem, die nu een router is, niet meer verplicht in de meterkast hoeft te staan, zoals eerder wel de de koper (DSL) aansluiting.

Je kunt de modem/router nu op elke door jou gewenste beste plek neerzetten.

Het enigste dat je hoeft te (laten) doen is een geschikte netwerkkabel. kwaliteit minimaal CAT5e, tussen de glasvezelkast en de modem/router leggen.

Succes.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 6, 2025

Dat is helder. Echter heb ik geen stopcontacten in de buurt van de meterkast, dus moet ik of een hele lange kabel trekken, of het modem toch in de meterkast laten. 

stabiliteit is dankzij de plaatsing nu wel goed, het vinden van een goede plek voor de Superwifi is nog even zoeken. Ik heb 1 Superwifi booster gekregen, maar die werkt vooral heel dichtbij het modem. Heb ik er wellicht 2 nodig ?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 7, 2025

Goedemorgen ​@J Hertog , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Goed om te lezen dat het beter gaat sinds je het modem wat hoger hebt geplaatst. Eén Super Wifi is vaak genoeg voor een 'gemiddelde' verdieping maar het bereik is beperkt wanneer deze te dicht bij het modem staat of als er teveel obstakels zijn zoals muren, deuren, plafonds etc. etc. Als je merkt dat je op andere plekken in huis nog geen goed bereik hebt, dan is een tweede Super Wifi punt zeker het overwegen waard!