Skip to main content

Wij hebben nu al een aantal weken exact hetzelfde probleem. Experiabox v10A, glasvezelinternet dat we zowel bekabeld als wireless gebruiken. We hebben twee WiFi extenders (rond en zwart) die we van KPN zelf gekregen hebben, verder geen switch of andere dingen, ook geen tv aansluiting. Dit probleem komt elke dag voor, hoewel het van uur tot uur verschilt hoe extreem het probleem is. Vandaag om 12 uur probeerde ik te videobellen voor mijn werk, toen viel het internet elke minuut voor ongeveer 30 seconden weg. Een half uur geleden deed het internet het goed voor ongeveer 10 minuten achter elkaar, nu valt hij weer elke paar minuten weg. Als het internet wegvalt wordt het lampje op het modem (DSL/Internet) rood, maar de lampjes op het glasvezelkastje blijven exact hetzelfde, de lampjes ‘power’ en ‘connection’ branden, het lampje bij ‘alarm’ is uit.  Zowel de WiFi als het bekabelde internet valt weg. Er zijn geen nieuwe apparaten aangesloten in de weken voor de storingen begonnen. We hebben het internet enkele maanden probleemloos kunnen gebruiken met alle apparaten die er nu ook op aangesloten zitten. Zeker gezien ik op dit forum kan zien dat dit probleem veel voorkomt de afgelopen tijd, hoop ik dat KPN snel met een oplossing kan komen, gezien het glasvezelinternet van KPN niet bepaald goedkoop is. 

 

Admin: eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Hi en welkom op ons forum @Mila Roozen. Niet fijn dat jouw verbinding wegvalt, goed dat je het aankaart.

Het is vrij druk op het forum op het moment, waardoor we niet eerder bij je topic zijn. Hoe staat het er nu voor? Ik begrijp dat jouw vaste internetverbinding én wifi wegvallen en dat het internetlampje op je Experia Box rood wordt. Je kunt ook onze servicetool volgen om je internetverbinding na te kijken, wat komt hier uit? En heb je je modem al gereset en zo ja, op welke manier? 


We hebben geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!


Best KPN,

 

Ik heb de servicetool geheel doorlopen en alle oplossingen geprobeerd, er kwam niets uit behalve dat het probleem bij ons in huis moest zitten. Dit is nu wel verrassend, want sinds er de afgelopen weken werkzaamheden bij ons in de buurt zijn geweest is het probleem verholpen! Fijn dat het is verholpen dus, maar ik denk dat de servicetool niet geheel juiste informatie verschaft over de oorzaken van mogelijke problemen. 

Groet,

Mila


Ah kijk aan, heel fijn dat het weer in orde is met de verbinding @Mila Roozen!

De servicetool voert onderwater een aantal actuele metingen uit. Als je de tool net doorloopt op een moment dat de verbinding goed is, zal de servicetool denken dat de lijn ook echt goed is. In jullie geval lijkt hij daardoor wat gemist te hebben 😬😅