Skip to main content

Sinds maart hebben we glasvezel …de afgelopen week is de WiFi al 4x weggevallen. We hebben 2 wifi versterkers…  in de woonkamer en 1 op de 1e verdieping.Voor de glasvezel nooit problemen gehad. Betekent dit dat de glasvezel niet goed is aangelegd door de KPN monteur?

Wat is de oplossing hiervoor, betaal wel  meer dan 70 euro per maand voor het abonnement maar hebben dus regelmatig problemen.

Heb je meer informatie voor ons? Hoe zijn de WiFi versterkers aangesloten op je modem? Is dat bekabeld? Of via WiFi? Valt alleen de WiFi weg? Of werkt het bekabeld op sommige momenten ook niet? Welke WiFi versterkers heb je? En welk modem?


WiFi versterkers zijn niet bekabeld, modem is de sagmcom 12 en de WiFi versterkers zijn de kpn superwifi, na resetten werkt het dan weer een poosje…totdat opeens de WiFi versterkers beginnen te knipperen en op rood gaan.


Zijn er ook geen mogelijkheden om ze bekabeld aan te sluiten?


Op deze manier leek de kpn monteur toen de beste optie, maar ik begin er nu over te twijfelen. Ik denk dat we inderdaad maar moeten proberen om de boel bekabeld te krijgen …wat dan via de kruipruimte zal moeten gebeuren.


Op deze manier leek de kpn monteur toen de beste optie, maar ik begin er nu over te twijfelen. Ik denk dat we inderdaad maar moeten proberen om de boel bekabeld te krijgen …wat dan via de kruipruimte zal moeten gebeuren.

Bekabeld is altijd het beste. Als dat niet gaat kan via WiFi uiteraard ook, alleen dan moet dat wel goed werken 😃


Hoi @Rovertje, als je verbinding zo vaak wegvalt is dat heel vervelend inderdaad! Zijn er naast de Wifi ook apparaten (zoals een computer) met een kabel aangesloten? King006 vroeg dat ook al, maar dat had je nog niet beantwoord. Als dat ook wegvalt hoeft het niet specifiek aan de Wifi verbinding te liggen. Als die niet wegvalt, dan is de Wifi waar we ons op moeten richten.

 

Op onze website hebben we de Wifi Manager, had je die al gedaan? In onze kennisbank hebben we ook een artikel met tips voor Wifi:

 


We hebben geen verdere apparaten …zoals een computer..aan de kabel.


Ah, dat maakt dat inderdaad lastig om te controleren. Je hebt tv in je abonnement ze te zien. Op het moment dat je merkt dat de Wifi verbinding wegvalt, wat doet de tv-ontvanger op dat moment? Blijft die wel werken, of valt die ook weg?

Had je de Wifi Manager die ik noemde ook al kunnen doen?


Tv ontvanger werkt dan ook niet meer, krijgen blauw beeld met tekst dan!

Wifi Manager hebben we al een keer gedaan en op advies van KPN hebben we de superwifi rechtstreeks op de modem aan moeten sluiten en 20 minuten aangesloten moeten laten staan. Daarna is de modem nog een keer gereset vanuit de centrale!


Als de tv-ontvanger ook wegvalt lijkt het meer te zijn dan alleen de Wifi, of is die ontvanger ook via Wifi aangesloten?

Op het moment dat de verbinding wegvalt, weet je wat de lampjes op het modem dan doen? Veranderd daar iets aan of blijven ze branden zoals normaal?


Ontvanger vd tv zit aangesloten op de WiFi, wat de lampjes op de modem doen ….weet ik niet, daar zal ik een volgende keer dan opletten.

de laatste dagen geen problemen ondervonden trouwens, hoop dat dit zo blijft.


Welke tv ontvanger heeft u?


Als de tv-ontvanger ook via Wifi gaat kan het alsnog zijn dat het de Wifi verbinding is, maar dat moeten we nog uitsluiten. Net als Nick ben ik ook benieuwd welke tv-ontvanger je precies hebt, er is er maar eentje die via Wifi kan worden aangesloten dus ik heb een vermoeden. Maar het kan ook zijn dat het een ander type is en die via een andere manier is aangesloten. 

Dat je nu geen problemen merkt is natuurlijk fijn, hopelijk blijft dat zo!


Arris VIP2952. HDMI

 


De HDMI kabel gaat van de tv-ontvanger naar het tv toestel. De aansluiting die we bedoelen is van de tv-ontvanger naar het modem toe. Deze Arris heeft zelf geen Wifi mogelijkheid, dus die kan niet op die manier aangesloten zijn. Wat zit er precies tussen de Arris en het modem? Kan je dat toelichten?


De arris is verbonden met een zwart/ gele kabel naar de superwifi, door de KPN monteur aangelegd.  En met een HDMI kabel van het Arris kastje naar de tv.
Op het moment werkt het goed…dus we wachten af.

 


Laten we het inderdaad afwachten. Als het goed blijft werken is dat natuurlijk het beste. Mocht het terugkomen kunnen we samen verder kijken.