Skip to main content
Ik heb de Experia box v10, met 2 Experia Wifi versterkers (zwart). Alles wel meerdere keren gereset en de WiFi tuner tool meerdere keren doorlopen (als internet via de WiFi verbinding beschikbaar was). Ik denk dat ik het probleem nu een week heb.



Ik zie de melding bij mijn laptop en mobiele telefoons: "verbonden, geen internet".



Wat kan ik nog meer doen?
Zijn ze bekabeld aangesloten?
@Joep1965 goed punt! Ik heb de Experia Wifi versterkers bekabeld aangesloten en het heeft ongeveer een half jaar zonder problemen gewerkt. Zonder wijzigingen in de opstelling of bekabeling heb ik "ineens" dit probleem met de verbinding.
Op het moment dat dan dus je wifi het niet doet, heb je dan wel internet op een pc die via een kabeltje verbonden is?
Klopt, ik kan ook TV kijken (iTV).

Op de Experia box branden de lampjes Services, Internet, en Power in het groen.. En de WiFi verbinding lijkt prima, alleen de is er geen internet toegang.
Ik heb geen idee. Ik hoop dat iemand je snel helpt.
Vreemd dat dit zo ineens optreed, Ronald. Er is niets in huis of aan je apparaten dat je kunt bedenken dat veranderd is, hoe klein ook? Ik heb ook namelijk niet direct een idee waar dit van kan komen. Wat je sowieso even kunt doen is de Experia Box een reset geven. Vaak lost dat vreemde problemen die zonder duidelijke oorzaak optreden op.
@Joep1965 goed punt! Ik heb de Experia Wifi versterkers bekabeld aangesloten en het heeft ongeveer een half jaar zonder problemen gewerkt. Zonder wijzigingen in de opstelling of bekabeling heb ik "ineens" dit probleem met de verbinding.

Bekabeld zonder dvs er tussen? Dus echt alleen een netwerkkabel ertussen?
@Nick83 Een zit direct aan de V10, keurig volgens het boekje en de andere staat boven achter een devolo.

Echt niets aangepast @Erik_ , ik heb de beide Experia Wifi versterkers weer uit/aan gezet en de boel werkt nu al 2 dagen stabiel. Ik hoop dat het zo blijft, enig idee of kort geleden een firmware update is geweest voor de Experia Wifi ? Misschien dat de boel daardoor van slag is geraakt....
Toch dus weer wel een dvs er tussen. Dat is de bron van alle ellende. Dat kan ik u zo wel vertellen. Dat u zelf niets veranderd heeft zegt niets. Het stroomnetwerk kan wel veranderd zijn. Spanningschommelingen bijvoorbeeld.
Geen updates voor de Experia Wifi. Maar het zou zeker kunnen dat het toch aan de draadloze adapter heeft gelegen. Mocht het weer voorkomen, kijk dan of je die er toch tussenuit kunt krijgen.