Skip to main content

sinds een paar weken hebben we ineens het probleem dat de wifi steeds wegvalt. KPN 3x gebeld en alles doorlopen. Niets helpt. Het begint echt vervelend te worden. Ik weet niet wat er sinds een paar weken veranderd is. Bij ons in huis niets; geen nieuwe apparaten o.i.d. Storen de nieuwe buren misschien? Wat kan ik doen of wat kan KPN doen.

Of is overstappen een betere optie zoals een medewerker van KPN zei.

Hallo @verbinding zonder internet valt alleen de wifi weg of internet ook, zodat je bijvoorbeeld geen tv kunt kijken of niet kunt internetten via een bekabelde verbinding?

Welk merk en type modem heb je van KPN in brtuikleen?

Heb je glasvezel of xDSL (koper)

Gebruik je extra (KPN) versterkers?

Zo ja, swelk merk en type?

Heb je der wifi-manager al eens gedaan, zie onderstaande link:

Wifi Manager - Jouw wifi-signaal testen en verbeteren | KPN

 


alleen de wifi valt weg op de telefoons.

we gebruiken sinds een jaar 2 versterkers

we hebben glasvezel modem V10 van KPN


Hallo @verbinding zonder internet je zou dan verbinding naar jouw wifi thuis eens kunnen ‘vergeten’ op de telefoon en weer opnieuw opbouwen.

Je zou ook de netwerkinstellingen op je telefoon kunnen resetten en dan de verbinding opnieuw opbouwen.

Succes.

 


helaas, dat helpt niet

 


Hallo @verbinding zonder internet heb je de eerder genoemde wifi-manager al geprobeerd?

 


ja ik heb werkelijk alles geprobeerd. Ook andere kanalen, ook zonder versterkers.

Ik kan 2 dingen bedenken; 1 de nieuwe buren storen op onze kanalen, 2.het modem werkt niet goed.


als de internetverbinding er is, is de snelheid prima

speedtest vaak gedaan


Hallo @verbinding zonder internet als de buren standaard apparatuur van hun provider gebruiken is de kans op storing zeer klein tot nihil.

Je zou binnen je modem de kanaalbreedte en de de kanalenkeuze beide op AUTO kunnen zetten.

 


dat zijn de standaardinstellingen toch?


Hallo @verbinding zonder internet hoeft niet per sé, soms staat de kanaalbreedte op 20, 20/40 of 40

bij de 2,4-band en een kanaal staat soms vast op een kanaal tussen 1 en 13.

Bij de 5,0-band geldt hetzelfde, alleen met andere cijfers.

Als je binnen de V10 de mogelijkheid hebt om e.e.a. op AUTO in te stellen, bekijkt het modem constant welk kanaal en kanaalbreedte op dat moment het meest geschikt zijn voor jou.

 

 


waar kun je de kanaalbreedte instellen?


Hallo @verbinding zonder internet binnen de rubriek wifi in het modem, zie ook onderstaande link naar de kennisbabk over de V10:

Experia Box V10: van specificaties tot instellingen | KPN Community


Hoi @verbinding zonder internet, welkom hij ons op het forum. Je had al een aantal dingen geprobeerd maar nog zonder succes begrijp ik. Jan vroeg je eerder welk type Wifi versterker je hebt, die vraag had je nog niet beantwoord. Kan je dat nog vertellen?

Als het versterkers van ons zijn zetten ze de Wifi van de Experia Box V10 zelf namelijk uit, die heeft er dan geen effect meer op. Als dat het geval is zullen de Wifi instellingen op het modem daar ook geen verschil meer voor uitmaken, aangezien dat uit staat.


'verbinding zonder internet ' wil zeggen dat uw wifi goed werkt. Het internetsignaal hapert.


hallo, Experia Box V10 heb ik en 2 versterkers


en 2 versterkers

Welke versterkers zijn dat dan? Zijn dat SuperWifi (1 of 2), is dat een ExoeriaWifi, is dat iets anders? Kan je specifieker zijn? Anders is het meedenken voor ons ook lastig.


Experia wifi


Dank je, dan hebben de ExperiaWifi's de Wifi overgenomen van de V10. Het Wifi lampje daarop zal ook uit zijn, om aan te geven dat die niet meer gebruikt wordt. Welke lampjes branden er verder op de V10?

Heb je ook een apparaat met een kabel aangesloten op de V10? Werkt die wel? Tot nu toe is er alleen naar de Wifi gekeken, maar er is natuurlijk ook een kans dat er meer niet werkt. Dat kunnen we op die manier testen.


de lampjes op de V10 branden allemaal ook de wireless brand (of knippert een beetje)

Andere apparaten werken gewoon


Duidelijk, dan verliezen de ExperiaWifi's de verbinding met het internet dus en daardoor de apparaten die ermee verbonden zijn. Die versterkers moeten altijd met een kabel worden aangesloten, zijn ze met een directe kabel op de Experia Box V10 aangesloten, of zit er iets tussen?

Je kunt de Wifi van de V10 ook nog uitzetten, zodat dat netwerk niet in de weg zit.


versterkers zijn met kabels aan de Experia Box verbonden.

Hoe zet ik de wifi van de Experia Box uit? dan blijft de wifi van de versterkers wel gewoon werken?

Ik heb sinds 1 dag de versterker die dicht bij de Experiabox eruit gehaald en nu is de wifi overal goed; is die versterker dan niet goed of stoort het modem op die versterker?


Je kunt de Wifi op de V10 uitzetten met de knop aan de zijkant, zoals hier wordt beschreven: 

De ExperiaWifi's maken gebruik van Mesh, waarbij jouw apparaat (bijvoorbeeld mobiele telefoon) automatisch de sterkste zender kiest. De V10 kan dat niet, als je daarmee bent verbonden en wegloopt schakel je niet automatisch over. 

 

versterkers zijn met kabels aan de Experia Box verbonden.

Is dat een directe kabel of zit er iets tussen, zoals bijvoorbeeld een switch?