Skip to main content

hallo mijn wifi valt iedere keer weg alles geprobeerd heb extra wifi versterkers via stroomnet extra kabel cat 8 en nog steeds geen verbetering maar als je geholpen wilt worden door kpn moet je de monteur ook nog betalen, een glasvezelkabel is ook geen verbetering download is bagger.

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Dat is natuurlijk bijzonder vervelend. Wifi blijft in essentie een radiosignaal en blijft onderhevig aan omgevingsfactoren. Voordat je een monteur inboekt kun je voor tips altijd even een kijkje nemen op onze kennisbank


Je kunt beter cat6a kabels gebruiken dan cat7 of cat8 kabels.

Die cat7 en cat8 kabels hebben elektrische eigenschappen die niet echt goed samen lijken te gaan met de hedendaagse apparatuur en er zijn wel vaker klachten over.

Toch denk ik niet dat die kabel iets met jouw issue te maken heeft, de kans dat de "draadloze" verbindingsset roet in het eten gooit is vele vele malen groter.

Welke extra wifi versterkers heb je in gebruik?

Hoe zijn die aangesloten op de Experia/KPN Box?

Welke Experia/KPN Box heb je in gebruik?

Is de download via die glasvezel ook "bagger" als je die meet vanaf een bekabeld op de Experia/KPN Box aangesloten Windows PC via de Ookla Speedtest app uit de Microsoft Store?


@pukkeltje 

Wat ik schrijf kan verouderde informatie zijn!

Toen ik werkte bij MXSTREAM (later ADSL genoemd), kreeg ik ook dit soort vragen.

Het ging over de SpeedTouch 570.

Een van de vragen die ik de klant moest stellen was: "Heeft u misschien een waterbed?".

In 50% van de gevallen was dit het geval;

Dan raadde ik de klant aan om of de WIFI-ontvanger of het modem te verplaatsen.

Let op: dit is informatie van lang geleden.

Succes!

D-box