Skip to main content

Ik heb laatst het ww van mijn router veranderd. Als ik nu wifi wil koppelen aan een apparaat dan moet ik de ene keer mijn oude wachtwoord gebruiken en dan weer mijn nieuwe wachtwoord. Hier gaat dus iets niet goed.

Wat moet ik doen zodat ik gewoon mijn nieuwe wachtwoord kan gebruiken. 

Welke router heeft u? Merk en type?


Hoi @Jol5, welkom op ons forum! We denken graag even met je mee! Ik ben evenals Nick hierboven wel benieuwd naar welk modem je gebruikt. Gebruik je verder nog netwerkapparatuur? Zoals je het beschrijft klinkt het alsof je nog iets van een wifiversterker hebt die nog de oude naam gebruikt.


ik gebruik de experia box V10 en er hangt nog een kastje onder waar de glasvezel is op aangesloten. Ik gebruik geen wifi versterker. 

Het is namelijk best wel irritant dit, soms geen wifi omdat ik dan weer dat andere wachtwoord moet gaan gebruiken….


Hallo @Jol5 

 

Heb je soms maar van 1 frequentie het wachtwoord aangepast en nu dus 2 verschillende wachtwoorden (Beveiligingssleutel) bij 2.4GHz en 5GHz ingesteld staan in de V10 terwijl de WiFi naam (SSID) wel hetzelfde is?

Afhankelijk van welke frequentie (2,4 of 5GHz) dat apparaat mee verbind zal je dan de oude of het nieuwe wachtwoord moeten gebruiken.
Als je voor beide het nieuwe wachtwoord instelt zou het goed moeten gaan.