Skip to main content

Ik heb het volgende probleem sinds een aantal weken:

Mijn internet valt meerdere malen per dag weg.

Wifi is stabiel en snel.

Ik heb m'n router en FTU/NTU al meerdere malen gereset maar het probleem blijft terugkomen.

Ik denk zelf dat het probleem in m'n stokoude FTU/NTU zit. Want na een reset werkt het wel weer even.

Weet iemand of er mogelijkheden zijn om een nieuwe te krijgen?

Ik ben normaal erg tevreden over KPN en wil niet graag overstappen maar als internet blijft wegvallen heb ik geen andere keus.

Het is verstandig om daarvoor te bellen met de klantenservice 0800-0402. Ze kunnen dan meteen met je meekijken. 

Ja maar ik weet hoe dat gaat, dan reset ik alles en werkt het en dan is voor de klantenservice het probleem opgelost, maar bij mij komt het dan na een paar minuten/uur weer terug.

Ik snap hoe het werkt maar ik weet al waar het probleem zit, hoe krijg ik iemand te spreken die er echt verstand van heeft?

Hoi @JvdWeij ik snap je aarzeling maar het is echt het beste om even te bellen. Mijn collega's kunnen dan ook de lijn uitlezen.

Issues als deze kunnen ook nog wel eens veroorzaakt worden door iets in je installatie.
Wat doen de lampjes op je apparaten op het moment dat de verbinding wegvalt?
Ik ben ook wel benieuwd wat je aangesloten hebt zitten en ook hoe alles op elkaar aangesloten zit.

Zoals te verwachten was, werkt alles nu weer even. Ik kan dus niks over lampjes zeggen. 

Wat ik wel weet is dat de WiFi werkt maar internet niet. Ik ben (gelukkig) nogal technisch onderlegd en ik weet dat het wegvallen van alleen internet onmogelijk kan komen door iets in mijn netwerk. 

Daar is overigens al een tijd niks aan verandert.

Het ligt vrijwel zeker aan de glasconverter. Als ik die reset, is internet weer terug.

Toch bedankt voor je standaard antwoord. 

Reageer