Skip to main content

Hallo , ik heb sinds 4 dagen geen WiFi, heb alles getest. Stekker eruit , resetten. Maar doet het nog steeds niet. Heb n Expedia v9

Hallo @E Berg Dat is behoorlijk vervelend. Werkt het bekabeld allemaal wel? Als dat zo is weten we zeker dat er niet iets anders speelt. Zou je dan ook eens de tips op deze pagina goed door willen nemen? Meestal vind je hier de oplossing. Laat je weten hoe het gaat? 


Hallo het lukt niet. Wij hebben interactieve tv en internet via telefoonverbinding. Als we de monteur willen laten komen komt die niet vanwege de corona staat er geschreven. De tv verbinding duurt ook lang als we de tv aanzetten.


Werkt internet bekabeld wel? Branden alle lampjes wel groen op de experiabox?


Ja , alle lichtjes branden en internet bekabeld doet het wel.


En je hebt em ook al een harde reset gegeven?


Ja , dat is allemaal gedaan.


Ok meer kan je niet doen denk ik. Heb je je profiel helemaal ingevuld met klantnummer etc dan pakt een medewerker dit op.


Inloggen op http://192.168.2.254, lukt dat?


Nick83 , dat lukt niet. 

En Joep65 bedankt.


Nick83 , dat lukt niet. 

Hoe heeft u dat geprobeerd? Via een bekabeld aangesloten pc of laptop? Ziet u wel het login formulier? 

 


Kun je wat meer toelichting geven, @E Berg ? Daarmee wordt het makkelijker om je te helpen. Waarom kun je wifi manager niet goed gebruiken? En waar loop je tegen aan bij het inloggen op de pagina waar Nick naar vraagt? Bekabeld werkt het wel, geef je aan? Zou je eens een bekabelde speedtest willen doen en de resultaten hier posten in een screenshot? 


 


Wst zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres?https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


 


Bekabeld klopt die snelheid dus wel aardig alhoewel je rond de 34 zou moeten halen maar ik vermoed dat je geen pair bonding hebt. die zou nog geregeld kunnen worden om je snelheid wat op te krikken. Blijft nog het probleem van de wifi begrijp ik?


Ja, klopt wifi doet het nog steeds niet.


Ik kan me geen andere aktie voorstellen dan het vervangen van het modem om eerlijk te zijn. @Bart_ gaat hier op terug komen. Wellicht dat hij ook even kan kijken hoe het met pair bonding zit.


Ik ga er zeker op terugkomen, maar een Experia Box vervangen we niet zo maar. Ik heb echt meer informatie nodig om te kunnen herleiden wat er speelt. Kun je me antwoord op de vragen die ik je stelde, @E Berg? En zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Bart , heb het ingevuld.


Heel goed dat je alles hebt ingevuld, @E Berg, maar kun je ook de gevraagde toelichting geven hier? Dan kan ik voor je aan de slag. 


@E Berg Je stuurde me in een privébericht dat je de wifi manager hebt gedraaid en dat de snelheid wel iets is verbeterd, naar ongeveer 11 Mbit/s. Wifi op je mobiel geeft een verificatiefout aan, schrijf je. Het probleem draait dus om wifi, begrijp ik. 

Ik heb ondertussen gekeken naar je aansluiting. Je zou rond de 19 Mbit/s moeten kunnen halen en dit komt ook bij je binnen, zelfs ietsjepietsje meer. Let wel: dit gaat om de snelheid die binnenkomt en deze benader je het beste als je gebruik maakt van een bekabelde verbinding. Als je gebruik maakt van wifi zal je snelheid altijd minder zijn. De 11 Mbit/s die je nu haalt is dan ook zo gek niet, als je het zo bekijkt. 

Natuurlijk zal het niet optimaal zijn: met 11 Mbit/s kun je niet heel veel. Ik raad je dan ook aan om zoveel mogelijk van een bekabelde verbinding gebruik te maken. Ook met ongeveer 20 Mbit/s zit je niet ruim in de snelheid, maar meer is er op dit moment niet mogelijk.

Het plaatje dat je postte op verzoek van Joep geeft aan dat er 34 Mbit/s gehaald kan worden. Dat is echter pas mogelijk als je verbinding wordt geupgradet naar pairbonding. Dergelijke wijzigingen zijn op dit moment nog niet mogelijk. 


Reageer