Skip to main content

Sinds vrijdagavond/zaterdagochtend werken beide tv boxen niet meer. Het systeem blijft hangen bij een update en vervolgens doet deze niets meer. Modem uitgetrokken, boxen uitgetrokken alles meermaals en niets met succes. Daarnaast is het opgevallen dat sinds een week ongeveer wifi ook niet meer functioneert op verschillende apparaten. Zeer frustrerend. Geen idee hoe dit op te lossen. 

Wat vervelend.

Je geeft echter veel informatie wat er niet werkt. Maar niet specifiek over de apparatuur.

Bijvoorbeeld (mbt de wifi): welk modem heb je?

En wat de Arris VIP box betreft… er zijn 2 totaal verschillende. Heb je de Arris vip2952 of de Arris vip5202 ?

En ook: hoe zijn de Arrissen verbonden? Zit er bijvoorbeeld zo'n witte stopcontact adapter tussen te 'vervanging’ van een netwerkkabel?

Koper, glasvezel?


VIP5202 ze zijn via ethernetkabel verbonden. Ze werken al meer dan een jaar goed, alleen nu dus ineens beide niets meer en wifi een week eerder problemen. Modem is de kpn box 12 en tp link router.

Ik heb glasvezel. Enige wat onlangs is gewijzigd is dat er 20 oktober werkzaamheden zijn geweest in de buurt. Vanaf dat moment zijn volgens mij de wifi problemen ontstaan. 


Wat doet die tp link router ertussen? De box 12 is ook al een router. 

In ieder geval de tv ontvangers zeker niet via de tp link laten lopen. (!)


Die lopen via de Box12. 
Nog aanvullende informatie mbt probleem tv boxen, beide boxen stonden in de ochtend ineens aan, dus ik ga ervan uit dat die een automatisch update hebben gehad. Daar is het waarschijnlijk fout gegaan.


Heb je bekabeld aangesloten apparaten? Hoe ben je nu op het forum? Phone via 4G? Laptop bekabeld of toch wifi?

Ik zou je willen adviseren om, met je mobiel, kpn te bellen voor een storing. Dat kan 24/7.

Er is nogal wat mis. TV ontvangers starten niet meer op. Wifi werkt niet goed.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402


Ik zou je willen adviseren om, met je mobiel, kpn te bellen voor een storing. Dat kan 24/7.

Er is nogal wat mis. TV ontvangers starten niet meer op. Wifi werkt niet goed.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402

 

Ga ik doen, bedankt Peter.


Hoi @NPIBeek, welkom! Goede tip van Peter om hier toch even over te bellen. Het klinkt wel alsof er namelijk meer aan de hand is. Heb je contact gehad, en is het probleem verholpen?