Skip to main content
Vraag

Wifi werkt niet op alle laptops wel op alle telefoons

• April 20, 2025
  • 5 reacties
  • 54 keer bekeken

Er is een probleem met de Wifi bij ons thuis. Op de telefoons lijkt deze wel goed te werken, maar op alle laptops niet. Wanneer we de probleemoplossing stappen doorlopen, werkt de wifi wel op de laptops. Echter wanneer we bijvoorbeeld twee uur later de laptop weer opstarten doet de wifi het weer niet. Dan moeten we de probleemoplossing weer doorlopen. 

Is hier een oplossing voor te bedenken?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 20, 2025

Beste ​@JV1994 wat voor (fout)melding(en) krijg je als je met de laptop(s) probeert te verbinden?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 20, 2025

De foutmelding is 'kan geen verbinding maken met dit netwerk'. Ook al geprobeerd om het netwerk te vergeten en wachtwoord opnieuw in te geven. Als ik de foutoplossing van KPN volg, krijg ik de melding 'uw wifi staat niet ingeschakeld op het modem'. Dan schakelt het programma deze in en doet hij het even. Op telefoons is er nooit een probleem.

Verder natuurlijk al aantal keer het modem gereset.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@JV1994 dat is natuurlijk vervelend en ik denk graag met je mee.

• Welk type modem van KPN heb je in huis?
  • Heb je verder ook nog iets van WIfi-versterkers in huis? Heeft het in het verleden wel goed gewerkt?
  • Van welk merk zijn de laptops en hoe oud zijn deze?

Je kan ook altijd even een kijkje nemen op onze kennisbank voor Wifi.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 24, 2025

Ik heb de experia box v10. Verder is een laptop een hp. Die is al verschillende jaren oud en een lenovo die nu 2,5e maand oud is.

Ik heb geen wifi versterkers (plek in huis maakt ook geen verschil). Met laptops (ook van mensen die op bezoek komen) is dit probleem er altijd  geweest. Telefoons hebben altijd goed gewerkt.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Het kan zijn dat de laptops dan een probleem hebben met het type versleuteling van het Wifi-signaal. Maar het is wel vreemd dat de Lenovo er dan ook last van heeft want dat lijkt me dan een tamelijk recent model. Je kan even kijken in dit artikel op onze kennisbank: 

Neem als de problemen aanhouden even contact op met de klantenservice. Dat kan  via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt!