Skip to main content
Antwoord

Wifi werkt niet op mijn mobiele telefoon

• July 13, 2025
  • 11 reacties
  • 91 keer bekeken

Goedemorgen.  Ik heb problemen met mijn mobiel telefoon en verbinding met wi fi. Ik kan niet verbonden mijn telefoon met WiFi. Staat of internet niet beschikbaar  of verbonden zonder internet of de kwaliteit van uw internetverbinding controleren. Ik kan niet zonder internet op telefoon zijn. Op telefoon van mijn dochter en tablet en andere apparaten internet gewoon werkte

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Renata S. Welkom op de community! Wat vervelend dat je telefoon geen internet heeft via WiFi, terwijl het op andere apparaten wel goed werkt. Dat is natuurlijk erg lastig. Lukt het wel om met jouw telefoon een verbinding te maken met een ander WiFi netwerk?

Het klinkt alsof het probleem niet bij je internet ligt, maar bij je telefoon zelf. Wil je het eens op deze manier proberen?

• Zet je telefoon helemaal uit en weer aan.

• Verwijder de WiFi-verbinding en maak opnieuw verbinding:

– Ga naar de WiFi-instellingen
    – Tik op je WiFi-netwerk en kies 'Vergeten'
    – Zoek het netwerk opnieuw op en vul het wachtwoord in

• Controleer of er updates zijn voor je telefoon en installeer die.
  • Gebruik je een app zoals een VPN of antivirus? Zet die dan even uit en kijk of dat helpt.

Lukt het nog steeds niet? Laat dan even weten welk merk en type telefoon je hebt. Dan denken we met je mee.

11 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 13, 2025

@Renata S Welke modem heb je precies? En welke lampjes branden of knipperen er precies?

En wat voor aansluiting heb je? Glasvezel of DSL?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 16, 2025

Hoi ​@Renata S. Welkom op de community! Wat vervelend dat je telefoon geen internet heeft via WiFi, terwijl het op andere apparaten wel goed werkt. Dat is natuurlijk erg lastig. Lukt het wel om met jouw telefoon een verbinding te maken met een ander WiFi netwerk?

Het klinkt alsof het probleem niet bij je internet ligt, maar bij je telefoon zelf. Wil je het eens op deze manier proberen?

• Zet je telefoon helemaal uit en weer aan.

• Verwijder de WiFi-verbinding en maak opnieuw verbinding:

– Ga naar de WiFi-instellingen
    – Tik op je WiFi-netwerk en kies 'Vergeten'
    – Zoek het netwerk opnieuw op en vul het wachtwoord in

• Controleer of er updates zijn voor je telefoon en installeer die.
  • Gebruik je een app zoals een VPN of antivirus? Zet die dan even uit en kijk of dat helpt.

Lukt het nog steeds niet? Laat dan even weten welk merk en type telefoon je hebt. Dan denken we met je mee.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik heb niets meer van je gehoord, dus ik ga ervan uit dat het probleem inmiddels is opgelost. Hopelijk heeft één van de stappen geholpen en werkt je internetverbinding op de telefoon weer zoals het hoort. 😊

Mocht je toch nog tegen iets aanlopen of vragen hebben, laat het dan gerust weten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 21, 2025

Goedemorgen.  Nee. Ik heb tot nu geen verbinding met wifi van kpn. Ik ben nu bij lidl en hier heb ik wifi. Hele weekend was ik thuis zonder verbinding dus geen e maile ontvangen. Ik heb op zaterdag contact met jullie via telefoon en we hebben alles geprobeerd.  Maar raar omdat op andere plekje ik heb gewoon verbinding met wifi dus het is geen telefoon.  Zo echt mijn tv ook van beginnen krijgen ook geen wifi verbinding en ik heb hem via kabel verbinding med modem.  Kan zijn dat van beginnen modem was niet 100 % goed? Bij tv komt dat niet zien modem van kpn.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@Renata S Dank voor je bericht en wat vervelend dat je het hele weekend zonder wifi-verbinding hebt gezeten, dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Goed dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice en samen dingen hebt geprobeerd. Als je op andere plekken wél verbinding hebt, lijkt het inderdaad niet aan je telefoon te liggen. En als je tv via een netwerkkabel is verbonden en die ook geen verbinding krijgt, dan zou het zomaar aan het modem kunnen liggen. Wel vreemd dat het op andere apparaten wifi wel weer goed werkt. 

Heb je al geprobeerd om het WiFi netwerk te verwijderen in jouw telefoon en daarna opnieuw een verbinding te maken (zie reactie hierboven)? Kun je daarnaast aangeven welk modem je precies hebt (bijvoorbeeld KPN Box 12)? En branden er lampjes op het modem. Zo ja, welke en in welke kleur?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 22, 2025

Goedemorgen.  Ik heb modemkpn box 12. En branden alle 4 lampen op groen. Ik heb geen faste telefoon.  Dus het is als alles in normaal.  In thuis ik heb voor paar sekund verbinding dan komen meldingen en ook als iemand gestuurd watshaap maar als ik wil kijken dan verbinding is weg en staat op nieu werbonden zonder internet of dat kpn is niet beschikbaar. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Bedankt voor je antwoord alleen mis ik nog het antwoord op de vraag of je het WiFi netwerk al het verwijderd op het toestel en daarna weer opnieuw een verbinding hebt gemaakt. Daarnaast ben ik vergeten te vragen of je gebruik maakt van WiFi versterkers. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 22, 2025

Goedemiddag.  Ik heb ik denk 5 of 5 keer wi fi netwerk verwijderd en ook reset. Ik heb geen wifi versterkers. En ik heb paar  keer vandaag verbinding gemakten met wifi en net kom goed. Dus nu zitten ik op wifi van thuis. Wat is echt daan raar dat bijna 4 dagen niet gewen router toegang en nu op eens wel. 

Ik hoop dat zo blijven.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@Renata S Fijn om te lezen dat het nu wél werkt! 😊

Ik wist het ook even niet meer, haha. Soms lost zoiets zich ineens vanzelf op. Heel apart dat het een paar dagen niet werkte en nu ineens weer wel. Hopelijk blijft het nu goed gaan. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 23, 2025

Goedemorgen.  Ja het is echt niet normaal.  Vandaag ochtend kijken en internet was gewoon.  Dus hoop dat zo blijven.  Gisteren kwam nieuwe adapter voor router ,maar op hetzelfde moment  kwam verbinding in mijn telefoon.  Zo nu afwachten en als volgende keer roter niet geven toegang bij wifi , zetten ik nieuwe adapter en kijken of werken. 

Bedankt voor alle help . 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Graag gedaan!😊