Skip to main content
Vraag

Wifi werkt prima tot de PlayStation 5 wordt aangesloten, hoe kan dat?

• April 28, 2025
  • 5 reacties
  • 76 keer bekeken

Mijn wifi thuis werkt normaal gesproken prima.

alleen de laatste weken heb ik elke x als mijn kinderen bij mij zijn wel een probleem.

zodra ze hun PlayStation 5 aansluiten dan heb ik hele trage wifi of je wordt eruit gegooid.

wat is hiervan het probleem?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• April 28, 2025

Als de ps5 bedraad is aangesloten:
Plaats een Netgear GS105Ev2 tussen de v10/v10a/box12 of box14 en de playstation.
Beperk daarna de downloadsnelheid van de poort waarop de playstation is aangesloten tot bijvoorbeeld 128 mbit  (of hoger (bijv. 256 of 512) als je de beschikking hebt over meer dan 200 mbit totale snelheid) en laat de rest op “No Limit” staan.
Bron: Topic over zelfde onderwerp met diverse info 

Als er tijdens het spelen op de playstation haperingen zijn:
“Zet automatische updates op de ps5 uit en update geen spel tijdens het spelen op de ps5.“ bron

Aanvulling:  “je kan bij de nieuwe KPN software een poort wel op 100 mbit zetten. Maar dat is wellicht te laag.” bron

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 28, 2025

Eventueel kan je proberen om je IPv6 uit te zetten in het modem, ikzelf en enkele anderen op dit forum hebben ook ps5 performance klachten gehad laatste tijd en deze methode werkte. 

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Prijsoort, zoals je aan de reacties van Ik_Combinbeer en VwDt al ziet zijn er een paar dingen die je kunt proberen. Heb je dat al kunnen doen, hoe gaat het daarmee?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 1, 2025

Ik heb gekeken maar heb geen idee hoe ik de IPv6 zou moeten uitzetten op mijn modem?

ik werd vanmorgen ook gebeld door Ziggo, dat er in mijn buurt problemen zijn met de glasvezel verbinding….

toeval? Dat ik gebeld wordt door hun?

Maar wat ik al eerder heb gezegd, is dat ik altijd prima wifi heb gehad en dat het van de laatste weken is..

Blijf het raar vinden dat ik nu dingen moet aanpassen, terwijl het altijd goed is geweest.

Jasper van KPN
Moderator

Dat zij belden is inderdaad toeval, dat staat er los van. Dat het altijd heeft gewerkt is geen garantie dat het blijft werken, een autoband kan bijvoorbeeld ook lek raken nadat het vele duizenden kilometers goed ging.

Het aanpassen daarvan kan je doen door in te loggen in het modem en daar de instelling te wijzigen. Ik weet niet welk type modem je precies hebt, in de Kennisbank kan je het type kiezen en inloggen zoals daar wordt beschreven: Kennisbank Modems.