Skip to main content

Ik heb (weer) veel problemen met WiFi en dat is door het hele huis, op de slaapkamer, (begane grond) bijna geen internet, beneden op slaapkamer bijna geen internet en in de huiskamer wordt het steeds slechter.

Ik vind het nogal vreemd dat je best veel geld moet betalen voor internet en tv en ik heb ook nog 2 mobiele abb. en dat er dan geen enkele service is. 

Het moet toch gewoon goed zijn?  Het is toch niet de bedoeling dat ik dan ook nog eens dure wifi versterkers moet aanschaffen? 

Ik kwam hier wonen in 2014, toen moest er zelfs een escalatie team aan te pas komen. Niets hielp, 1 monteur (uitzendkracht nb)heeft toen geholpen en de situatie opgelost. In zijn vrije tijd!!!

Nu zijn we dus weer 9 jaar verder en zijn alle netwerken die hij gemaakt had gewoon verdwenen. 

Het kan toch niet zo zijn dat ik moet betalen om gewoon normaal wifi te hebben?? 

Of moet ik dan als trouwe klant (nog nooit overgestapt) nu naar een ander moet gaan? 

Dat wil ik liever niet. 

Het internet moet goed zijn. De wifi uit het modem ook. Maar als dat niet voldoende blijkt voor jouw woning, is dat niet de verantwoordelijkheid van de provider. 

Het ene huis waarin hout en gips gebruikt word, heeft bijvoorbeeld geen problemen met wifi, het huis van beton wel. En zo zijn er nog meer dempende factoren in huis die het wifisignaal kunnen verstoren. (Isolatiemateriaal, aluminium ondervloer, spiegels, enz)

Ook de wifisignalen van de buren kunnen op jouw wifi storen. Kun je je provider allemaal niet aanrekenen.

 

Wat belangrijk is, is of jouw binnenkomende verbinding goed is, en je bekabeld de juiste snelheid meet. Pas dan kun je naar de wifi gaan kijken wat daarmee aan de hand is.


ag Dennis,

Dat werd mij 9 jaar geleden ook verteld, maar niemand anders in het gebouw heeft deze problemen. 

En wat ik al zei, de monteur wist het goed op te lossen (alleen dat was dus in zijn vrije tijd) terwijl er wel 4 of 5 monteurs voor hem waren die dat niet konden. 

Dat betekent dus dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen en alles nu zelf moet betalen. 

Als ik nieuwe klant ben van KPN krijg ik dat gratis en nog een kado erbij ook.

Dat vind ik dan wel zuur! Ik ben al meer dan 35 jaar klant van kpn. 

Is de voordeligste oplossing dan overstappen en dan na een jaar weer terug? 

 


Hoi @M1961, welkom op het forum! Niet fijn als de wifi niet goed. Alleen, Dennis heeft wel gelijk, er zijn veel omgevingsfactoren waar wij als provider niets aan kunnen doen, maar die wel invloed hebben op je wifi. 

Maar, voor we daar naar gaan kijken moeten we eerst zeker weten of je bekabelde internet in orde is. Heb je een computer die met een kabel is aangesloten op je modem? Of een die je tijdelijk met een kabel kunt aansluiten? Zo ja, doe dan eens een speedtest, en laat hier weten wat het resultaat is. 

Daarnaast moeten we weten wat er op jouw adres haalbaar is. Vul daarvoor je postcode in op onze website. Je krijgt dan direct te zien wat er op jouw adres kan. Als dit overeenkomt met wat je in de speedtest gemeten hebt, dan weten we dat dit in ieder geval in orde is. De volgende stap die je dan het beste kunt doen is de Wifi Manager doorlopen. Doe dit bij voorkeur op een mobiel apparaat, zodat je door je huis heen kunt lopen. Neem ook ons artikel over selchte wifi eens door: 

 

Zit er een verschil (klein mag, groot is niet ok) tussen wat je bekabeld meet en wat er kan volgens de postcodecheck, dan moeten we eerst daar naar kijken.


Hallo dank je maar dat heb ik allemaal al gedaan, in de huiskamer is het redelijk snel maar de slaapkamer op dezelfde etage en beneden niet.  ik heb super internet glasvezel.. van alles op mijn adres zie ik als ik mijn postcode invul. 

Dan moet je dus een monteur bellen die je zelf moet betalen helaas. 

En dat hele verhaal heb ik al een keer meegemaakt dus ik weinig zin om eerst weer monteurs en dan uiteindelijk weer een escalatie team erbij te halen.

 


Maar is het dan niet waard om het in 1x goed te (laten) aanleggen? Als het modem moeite heeft om iedere kamer te dekken, ontkom je niet aan versterkers. Al ben ik benieuwd wat die uitzendkracht gedaan heeft. "Alle netwerken" klinkt als meerdere apparaten.

Je zal merken dat je wifi zoveel sneller reageert als je meerdere wifipunten door je huis hebt.

Dat is wellicht de investering wel waard. 

En het modem van een evt andere provider zal echt niet sterker zijn.

 

Welk modem gebruik je eigenlijk?

 


Misschien heb je gelijk, ik bedoelde trouwens niet netwerken maar 3 verschillende wifi namen, slaapkamer 1, 2 en huiskamer, maar dat bestaat al heel lang niet meer.

Vraag me niet wat hij allemaal gedaan heeft want ik heb er totaal geen verstand van. 

Kabels door mijn huis trekken was toen ook al ter sorake maar dat was geen gezicht, alleen de versterker, die ik toen ook kreeg zit aan een kabel naar de meterkast. Ik heb een Experia box V10.  Ik ben niet zo jong helaas dus probeer alles te begrijpen maar lukt niet altijd. 


Misschien heb je gelijk, ik bedoelde trouwens niet netwerken maar 3 verschillende wifi namen, slaapkamer 1, 2 en huiskamer, maar dat bestaat al heel lang niet meer.

Vraag me niet wat hij allemaal gedaan heeft want ik heb er totaal geen verstand van. 

Kabels door mijn huis trekken was toen ook al ter sorake maar dat was geen gezicht, alleen de versterker, die ik toen ook kreeg zit aan een kabel naar de meterkast. Ik heb een Experia box V10.  Ik ben niet zo jong helaas dus probeer alles te begrijpen maar lukt niet altijd. 

 

Ah ok. Dat kan de verschillende wifinamen verklaren. Op de v10 en de versterkers meerdere gescheiden netwerken voor de dichtstbijzijnde kamer. Kan goed werken, maar ik zou het niet ideaal vinden.

Met de huidige Superwifi’s creëer je 1 groot netwerk. Overal hetzelfde, in welke kamer je ook ook bent. Als er eentje bekabeld aan de v10 is aangesloten is, kunnen de 2e en evt een 3e zonder kabel neergezet worden. 

Ik weet niet hoe groot de woning is, maar dan zou je op 2 of 3 Superwifi’s uitkomen. Dan heb je weer moderne spullen, en het wifibereik flink uitgebreid, plus geen allerlij verschillende wifinamen meer. Oh een geen frustratie meer 😄


Dat zou mooi zijn, geen frustratie meer haha, maar het modem staat dus in de meterkast en daarachter is mijn slaapkamer. Dat is toch niet ok? Maar ja ik ga de klantenservice wel bellen als ik even tijd heb en overlegge. Dank je wel weer!