Skip to main content
Vraag

Wifikanaal vastzetten op Box 12 wijzigt niks

• February 1, 2025
  • 7 reacties
  • 86 keer bekeken

Op het kanaal 6 v box12 zitten veel netten. Ook 11 en 1 zitten vol. Kanaal 6 wordt gebruikt maar is de slechtste keuze.

En bij mijn apparaten zijn er die alleen kanalen 1-9 kennen.

Dus heb ik Auto uitgezet en 8 gekozen, Opslaan aangetikt en Opgeslagen als melding gezien.

Maar er wijzigt NIX.

Werkt dit niet, of moet er nog iets anders gebeuren?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@HB007. Welkom op de community! Heb je de KPN WiFi Manager al eens gebruikt? Je kan de KPN WiFi Manager gebruiken om automatisch het beste kanaal voor je netwerk te laten kiezen.

Meer informatie over het gebruik van de KPN WiFi Manager kun je vinden op onze Kennisbank. Laat je weten of jouw vraag hiermee beantwoord is?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 3, 2025

Bedankt.

Ja, heb ik gebruikt. Maar werkt niet goed, zoals aangegeven moeten de lage kanalen gekozen blijven.

Op Auto krijg ik foutmeldigen van mijn apparaten, omdat kanaal 10 of hoger ingezet wordt.

Daarom wil ik graag een vastzetten op een kanaal, bijv. 8.

En de schijn wordt gewekt dat dit vastzetten  kan, maar werken doet het niet.

Of wel? Met extra stappen?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Heb je al geprobeerd in te loggen op de webinterface van jouw KPN Box 12 en daar het wifi-kanaal te wijzigen?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 5, 2025

Ja, zoals eerder gezegd.

Wijzigen op 5 g werkt wèl,  maar op 2.4g niet. Op 5g Auto af en 60 gekozen. Werkt, nu terug naa Auto op 5. Ook als je tegelijk 5g en 2.4g wijzigt en opslaat werkt het alleen op 5g.

2.4g staat nu wel op 6, heb ik niet ingesteld, daarmee kan ik wel leven. Al is 6 met 4 zenders ook druk. 

Begin een bug te vermoeden

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@HB007 Als je denkt dat dit het probleem is, kun je het beste een terugbelafspraak met onze klantenservice maken. Zij kunnen je door een aantal stappen begeleiden en indien nodig een nieuw modem toesturen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 8, 2025

Hi Vikash,

Ben niet thuis. Maar als het echt een bug is, dan kunnen jullie dat snel zelf controleren.

Dan is een ander modem sturen niet de oplossing, zonder verbeterde software.

En als jullie geen bug vinden, dan zeg je dat gewoon. Heb ik bij thuiskomst meteen een klusje.

Jasper van KPN
Moderator

Bij het maken van de terugbelafspraak kan je zelf kiezen wanneer dat is, ook op een moment dat je thuis bent dus. Dat is de snelste weg, dus dat kan je alsnog doen.