Skip to main content
Beantwoord

Wifinaam is ineens veranderd, wat is er gebeurd?

• August 12, 2026
  • 24 reacties
  • 315 keer bekeken

Dag. Zonet een 20 minuten geleden viel mijn draadloze tv kpn uit. Ik had dit op een separaat netwerk met een eigen naam net als een ander apparaat op een separate wifi naam. Die 2 namen waren ineens verdwenen en hadden gast en extra achter de hoofd wifi naam gekregen. Ik heb wel eerder last gehad van hackers daarom ben ik overgestapt. De politie , doet,zoals gewoonlijk er helemaal  niets aan ik weet wie het zijn en wie het doen. En kpn deed er dus ook niets mee toennij belde ze komen binnen via Grindr beweren ze. Vertelden dat ik een … provider had…. Jullie dus en de boel slecht beveiligd is bij jullie via de dns via de chat en toen verdwenen ze. Ik heb alles up to date , ik heb de nieuwste apparatuur met slle updates en vpn en separwte dns servers dnssec geïnstalleerd  we hebben het hier over phd hackers van het allerhoogste niveau. Kunnen jullie nakijken wst er werkelijk is gebeurd? 
thx in advance! 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@AL030 ,

KPN is bezig met updates van de Box12. Mogelijk heeft jouw modem afgelopen nacht deze update gehad? 

Ik kon na de update van mijn Box 12 ook wat namen aanpassen naar zoals ik het daarvoor had. Maar goed, dat was zo gebeurd.

24 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 12, 2026

Hallo ​@AL030 ,

KPN is bezig met updates van de Box12. Mogelijk heeft jouw modem afgelopen nacht deze update gehad? 

Ik kon na de update van mijn Box 12 ook wat namen aanpassen naar zoals ik het daarvoor had. Maar goed, dat was zo gebeurd.

• August 12, 2026

Ok thx. Iemand van kpnndie dit kan bevestigen thx in advance

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 12, 2026

Als iemand zou willen hacken, dan laten ze vaak geen sporen na. Dus acht ik de kans groot dat dit door een update komt. 

• August 12, 2026

Deze wel bij ziggo gebeurde het op het moment dat de ziggo hogere it medewerker het wccount in wilde gssn. Ze moesten  een (nieuw schilletje.???? Er om heen maken zeiden ze.  Alles was toen gehackt ondanks wachtwoorden van 100 tekens, von, kernisolatie. Isolatie en alle mogelijke beveiliging. Se hebben er maling aan want werken vanuit andere landen

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 12, 2026

Ok thx. Iemand van kpnndie dit kan bevestigen thx in advance

Je kunt het zelf checken in de MijnKPN-app. Als je daar versienummer 26.04.02 ziet staan, dan weet je dat je de nieuwste update binnen hebt. De uitrol is deze week begonnen. 

Kies “Mijn WiFiNetwerk”

Kies apparaten

Kies KPN Box 12

En dan bij Software versie 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 12, 2026

Waarom zou iemand jouw persoonlijke netwerk willen hacken? Heb je een belangrijke functie? 

En waarom heb je het idee dat je eerder gehackt bent?

• August 12, 2026

Hetbis een voldongen feit. Punt verder ga ik niet in   op jouw insinuaties wie ik ben of wat ik doe gaat je namelijk niets aan

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 12, 2026

Ik was gewoon benieuwd. Maar ik geloof er niet in deze die SSID-aanpassing van een hack komt. De KPN-Box is niet zomaar van buitenaf bereikbaar. 

• August 12, 2026

De mensen die ik helaasjooit in mn mijn leven tegen ben gekomen kunnen echt álles hacken echt al-les hacken. Je geeft naam en adres aan de politie enndien doet niets het heeft mij 10 military grsde laptops gekost verschillende tvs en camerasystemen telefoons etc. Alles super beveiligd. Bijnziggo hebben ze 5 routers om zeep geholpen ( bevestigd door ziggo) en zelfs door de zakelijke beveiligings app en routers kwamen ze heen en de routes waren  onbruikbaar geworden dus ja dat kunnen ze blijkbaar wel want op het moment dat ik de hoofd van de it asn de lijn kreeg, zeldzaamheid. Gebeurde nooit,  zag hij live. Hoe zij ziggos beveiligingssystemen asn het hacken waren en in het besturingssysteem van ziggo aan het poeren waren.   Na dit incide is het bij ziggo gestopt  dst was besig sinds 201w bleek achteraf. Masr door de schandalige inactieve politie. Wordt mijn leven al verziekt sinds 2013. En ze weten wie het doen en laten  het met kennis van zaken gewoon toe! 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 12, 2026

Ik heb eerlijk gezegd enkele twijfels over dit verhaal, maar gelukkig is de KPN Box is niet van buitenaf bereikbaar. 

• August 12, 2026

Dst dachten ze bij ziggo ook. Fout!  Ze hebben wereldwijd hack vriendjes ook bij kpn en ziggo zij zij. . IN het ziggo netwerk gekomen en via dat netwerk in de box/ modems etc  dus het kan wel !  Voor hen blijft niets gesloten. De man van ziggo zag het live gebeuren onder zijn neus dat ze aan het hacken waren!  Ik had m aan de lijn!  Bovendien werkt hier pisten  ook niet   Miet  alles kopiëren en 3 x posten voor t online is 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 12, 2026

rvk01
Slimmerik
  • August 12, 2026

Ja, alles kan in principe. En als ze eenmaal toegang hebben tot de backend bij de provider (door interne 'vriendjes') dan kunnen ze ook in je router komen. Daar valt dan niets aan te doen.

Enige wat je kunt doen is een eigen router nemen (daar heeft de provider geen toegang toe) en die goed dicht timmeren en zorgen dat je up to date bekend bent met zero day exploits van dat type.

In jouw geval (zoals jij het uitlegt) moet je dus niet vertrouwen op de standaard provider hardware.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 12, 2026

Vergeet niet dat KPN een heel alert team heeft wat constant op de veiligheid controleert. 

• August 20, 2026

Ik moet goch op mn orovider kunnen vertrouwen is er dan niemand van kpn hier die dit kan controleren??

• August 20, 2026

Hier hoor ik mij als consument niet mee bezig te houden ik begaal een giga bedrag van 85 euro!!!! Per maand. Mij internet verbinding moet daarvoor  gewoon veilig zijn. Simpel

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 20, 2026

KPN waakt over hun infrastructuur, net als dat de politie in je wijk surveilleert tegen fysieke inbraak in gebouwen. Maar je bent zelf ook verantwoordelijk voor je eigen veiligheid door ervoor te zorgen dat je geen gaten in je beveiliging hebt, zoals een sleutel in je voordeur, of een touwtje door je brievenbus. En dus bijvoorbeeld ook geen wifi-codes of wachtwoorden lekt. Voor dat laatste raad ik een controleronde op de website https://haveibeenpwned.com/ aan.

Ik zie dat je een hoop verhalen hebt over de veiligheid, maar ik kan er eerlijk gezegd geen touw aan vastknopen. Ik kan me eerlijk gezegd ook niet indenken dat een hoofd IT’er zomaar met klanten cruciale informatie over de veiligheid van hun netwerk bespreekt. Daar hebben ze een  Non-Disclosure Agreement voor getekend.

• August 20, 2026

Jij kunt je helemaal.  Iks voorstellen je snapt ook niks. Jouw oribleem maar toch is het zo! 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 20, 2026

Lees gerust dit eens door: https://www.kpn.com/zakelijk/thedigitaldutch/blog/het-red-team-van-kpn. Dan weet je wat KPN doet om hun netwerk doet om hun netwerk veilig te houden.

En daarna kan je dit eens doorlezen: https://www.kpn.com/veilig
Dat
 gaat erom hoe jij jezelf de boel veilig kan houden. Als jij bijvoorbeeld op een nep-website van KPN inlogt en je inloggegevens naar internet-criminelen stuurt. Daar kan KPN niks aan doen, al is de kans groot dat zulke sites snel gefilterd worden.

Ik hoop dat dit je geruststelt. Het antwoord over de wifi-namen is al gegeven door ​@Noordzee . Dus hackers zou je kunnen uitsluiten. Ik zie ook niet in waarom die hun sporen wouden achterlaten met anderen wifi-namen?

• August 20, 2026

Zie dat je op alles en iedereen  reageert. Dat jij je iets niet kunt voorstellen moet jij weten. Maar je gedraagt je heel erg betweterig en bemoeizuchtig en almachtig , je vertelt alles dat ik al sinds 1993 weet van internet en herhaalt dat continu ook, ik schiet er niets mee op, ik word niet geholpen, mijn probleem is er niet mee weg en het wekt grote irritatie op  je hebt t lef ook nog eens mijn verhaal in twijfel te trekken   Wasr hwwl je de edele moed vandaan en wie  denk je wel niet dat je bent?  Antwoord alleen als je een gedegen directe constructieve oplossing hebt en antwoord gewoon anders niet. Je nutteloze irritante inhoudsloze gewauwel en eigenwijze HORKhedrag kost mij slleen maar tijd en ergernis.  Ga wat nuttigs doen aub masr val mij nuet meer ladtig en resgeer eens minder op deze site. Ik zie  overal dwt je echt om de paar minuten  wel op iemand reageert . Dat heet compulsief gedrag aub stop ermee. Kortom get s life 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 20, 2026

Sorry, maar ik vind dit NIET de juiste manier van hoe je mij benadert. Ik probeer je te helpen, maar je snapt hopelijk wel dat jouw manier niet de bedoeling is? Dus laten we gewoon aardig blijven, en vooral NIET meteen persoonlijk te worden.

Je eerste vraag lijkt inmiddels te zijn beantwoord. Zijn er verder nog problemen of vragen? 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi allen! Ik haak even in. Wat eerder is aangegeven klopt, door de update van je modem zien we soms dat netwerknamen e.d. aangepast worden. Dit heeft niets met hacks te maken gelukkig, en als je dit weer aanpast gaat het daarna weer goed. 

Verder wil ik je wel wijzen op onze huisregels ​@AL030. Als je het niet eens bent met iemand is dat prima, maar persoonlijke aanvallen zijn hier niet toegestaan en ook niet nodig. Zeker naar gebruikers die proberen te helpen, meedenken en je meer informatie willen geven. 

Ik kan me voorstellen dat het wat zorgen heeft gewekt als je wifi naam ineens aangepast is, maar hopelijk ben je nu wat meer gerustgesteld. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Medewerker KPN Escalaties
  • August 20, 2026

Afgelopen nacht is dit ook bij mij gebeurd. Kreeg de nieuwe firmware en mijn extra netwerk op de 2,4 ghz band kreeg ineens extrawifi in de SSID erbij geplaats. Na terugzetten werkte het weer.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 22, 2026

Grindr is een chat. Daarmee hebben ze niet zomaar toegang tot jouw netwerk. Is het niet gewoon bangmakerij?