Skip to main content
Antwoord

Wifiproblemen met printer, wifi verbeteren via KPN app werkt niet

• June 21, 2025
  • 8 reacties
  • 62 keer bekeken

Dag, ik heb een probleem met onze router/netwerk. Ik wilde onze wifi verbeteren met de app van de KPN. Wat blijkt volgens de kpn ben ik niet verbonden met internte. Terwijl mijn Wifi en bedraad netwerk wel te vinden en te gebruiken zijn. Wel een probleem met de Wifi. De printer gaat telkens online. Door wifi te gaan herstllen van de printer dan kan ik wel printen. Heel kort. IK heb de experiabox V10 opnieuw opgstart en dacht dat het probleem opgelost was. Helaas niet dus.

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@DEnker_Doener, wat jammer dat je tegen deze problemen aanloop 😕

Wat de wifi betreft; gaat het alleen mis met de printer en werkt de wifi op alle andere apparaten gewoon prima? Zou je in dat geval willen kijken of het wel goed blijft gaan als je een nieuw 2,4Ghz netwerk aanmaakt en de printer daar mee verbindt?

Let op; het apparaat waarmee je iets wil printen, moet dan (tijdelijk) ook verbonden zijn met dat netwerk, anders wordt de printer niet gevonden.

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 21, 2025

Beste ​@DEnker_Doener welke firmwareversie heeft jouw V10?

Zie je een standaard inlogscherm of een scherm met de afbeelding van het modem als je 192.168.2.254 intypt?

Ja en ik kan ook inoggen

Ik zie dt IPV6 prefix delegation staat nu uit. Moet deze op aan staan?

• June 21, 2025

Ik zie dt IPV6 prefix delegation staat nu uit. Moet deze op aan staan?

Als jij geen 2de router hebt maakt dat helemaal niets uit.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 23, 2025

Hi ​@DEnker_Doener, wat jammer dat je tegen deze problemen aanloop 😕

Wat de wifi betreft; gaat het alleen mis met de printer en werkt de wifi op alle andere apparaten gewoon prima? Zou je in dat geval willen kijken of het wel goed blijft gaan als je een nieuw 2,4Ghz netwerk aanmaakt en de printer daar mee verbindt?

Let op; het apparaat waarmee je iets wil printen, moet dan (tijdelijk) ook verbonden zijn met dat netwerk, anders wordt de printer niet gevonden.

Ik kan de printer wel in het printer hangen en ook de laptop alleen dan nog kan ik niet printen. De printer blijft offline.

• June 27, 2025

Ik kan de printer wel in het printer hangen ...

Wat bedoel je hier mee?

Ik bedoel ik kan de printer en laptop in het nieuwe met het nieuwe netwerk verbinden. Alleen printer blijft office.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 30, 2025

Ah, dus het maakt eigenlijk niet uit met welk wifinetwerk de printer verbonden is, hij gaat gewoon steeds weer op offline? Ondanks dat hij dus wel verbonden is met de wifi?

Heb je meer apparaten in huis waarmee je een printopdracht zou kunnen geven ​@DEnker_Doener? Zo ja, zou je dan eens willen kijken of dat wel goed gaat? Bijvoorbeeld iets afdrukken via je mobiele telefoon.

Zou je de printer ook eens helemaal willen verwijderen uit de lijst met printers op je laptop, en daarna weer toe willen voegen? Kan zijn dat hij daardoor weer goed verbonden blijft!