Skip to main content
Antwoord

Wifisnelheid is gehalveerd sinds laatste update van mijn modem

• March 29, 2025
  • 6 reacties
  • 57 keer bekeken

Hi! 

Na de laatste update van de modem is mijn wifi snelheid bijna gehalveerd... Ik zat op 750mb/s met wifi 6 punten en cat8 cabel maar na de update zit ik nog maar rond de 380mb/s hoe is dit nou mogenlijk... Wel makkelijk zo even update en internet verhalveren.…

Graag hulp

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hi ​@Jonathan233, ik hoop dat je er uit gekomen bent met de tips van JanD!

Nog even voor de zekerheid, een schone installatie van je SuperWifi werkt in veel gevallen goed als het niet lekker werkt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 29, 2025

Beste ​@Jonathan233 welk merk en type modem heb je van KPN met welke firmwareversie.

Welk merk en type wifipunten gebruik je (van KPN???) met welke firmware?

Hoe zijn de wifipunten met de modem verbonden, draadloos of bekabeld?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 29, 2025

Hi jan,

Ik heb zelf de box12 met twee zwarte super wifi punten! Afgelopen jaar aangeschaft. Ik had op de witte wifi punten maar 80/mbs nu was dat veel sneller tot 800mbs. Waardoor ik zeer tevreden was. Alleen nu na de update heb ik bijna de helft minder

Ik heb een super wifi punt direct staan op de modem en eentje boven.

De rest boven heb ik staan op een splitter maar de gameconsole direct er op. 

De firewallversie zou ik niet weten

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 29, 2025

Beste ​@Jonathan233 je zou de wifipunten eens kunnen resetten met een paperclip en (tijdelijk) rechtstreeks bekabeld aansluiten op de modem en na ongeveer een half uur bij een stabiel brandend groen lampje loshalen en de punten plaatsen waar je wilt.

Zie ook onderstaande link:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 29, 2025

Dank u wel! Ik heb alleen dit al meerdere malen gedaan en toch blijft het zo! Misschien maar even bellen 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 29, 2025

Dank u wel! Ik heb alleen dit al meerdere malen gedaan en toch blijft het zo! Misschien maar even bellen 

Oké ​@Jonathan233 dat kan dan tot 17.00 uur of na het weekend weer.

Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Jonathan233, ik hoop dat je er uit gekomen bent met de tips van JanD!

Nog even voor de zekerheid, een schone installatie van je SuperWifi werkt in veel gevallen goed als het niet lekker werkt.