Skip to main content

Aangezien ik glasvezel heb is de snelheid van internet helaas waardeloos, na een aantal keer te hebben gemeten kom ik uit op  42.7 Mbps download en 38.2 upload Mbps uit voor een abonnement van 200 Mbps. 

Ook valt internet meerdere keren uit per dag en tv beeld blijft haperen. 

 

Graag zou ik willen weten of hier een oplossing voor is en of dit op korte termijn opgelost kan worden.

 

Hallo @Leo2222 aan je tags te zien heb je dat via wifi gemeten. Die meting is niet zinvol.

Meet eens met een pc/laptop rechtstreeks bekabeld op de router aangesloten en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit, dan moet je 200/200Mbit/s kunnen halen.

Succes.

 

 


Hallo JanD, mijn laptop zoals tegenwoordig veel laptop's hebben geen aansluiting poort voor bekabeld internet, verder heb ik geen andere computers op het net aangesloten. Ik heb in het verleden de 100 mbps wel kunnen halen en dat nog met meerdere apparatuur op aangelsoten.

Maar in ieder geval de 200 Mbps ga ik nooit halen zo ver gezien. 

 

Bedankt voor jouw bericht. 


Hallo @Leo2222 met een interface usb naar rj45 kun je wel bekabeld werken 


Ga ik proberen, bedankt voor de tip! 

Maar wat WFI betreft hoef ik dus geen hogere snelheden verwachten dan rond de 40 Mbps? 

Dat is wel stuk minder effectief.

 

Bedankt!


Hallo @Leo2222 is waarschijnlijk via de 2.4 band geweest, de 5.0 band werkt meestal sneller, heeft alleen een minder groot bereik.

 


Oké, daar moet ik ook naar kijken dus.  Ik heb een snelheidtest op mijn telefoon gedaan (mobiel data uit geschakeld) en daar was de snelheid wel een stuk beter. 

 

Alvast bedankt voor de hulp .

 

 


Graag gedaan @Leo2222