Skip to main content

Bewoners van onze woongemeenschap hebben een brief ontvangen van KPN netwerk dat als ze aansloten worden  naar KPN op glasvezel dat ze dan €500,00 moeten betalen. Klopt dit.

Ik heb vandaag contact gehad met de service desk van KPN, zij kunnen mij niet helpen met de vraag waar ik moet zijn over de verstuurde brief. Weet iemand een telefoonnummer e-mail of terugbellen, bij KPN. Het is een slechte zaak van KPN dat je niet geholpen kan worden met een vraag over een brief die KPN heeft verstuurd.


Glasvezel wordt aangelegd door kpnnetwerk.  U bent hier bij de provider kpn. Daar is ook het nummer 0800-0402 van. Zij leveren alleen het signaal. Kijk op kpnnetwerk.nl voor de contactgegevens. 


De brief die wij als woongemeenschap hebben ontvangen komt van KPN provider, waarin staat dat de aanleg gratis is maar als wij later willen worden aangesloten wij €500 moeten betalen per woning.

het bevreemd mij ook dat er  als aanhef stond,  aan de directeur/ eigenaar, het zijn sociale huurwoningen.

ik heb contact gehad met Glaspoort maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik kan helaas de brief niet toevoegen.


De brief die wij als woongemeenschap hebben ontvangen komt van KPN provider, waarin staat dat de aanleg gratis is maar als wij later willen worden aangesloten wij €500 moeten betalen per woning.

 

Daar is geen woord van gelogen. 

 

Nu is het allemaal gratis, en ga dat dan ook vooral doen. 

Doe je het niet? En heb je daar later spijt van?

Dan kost het je 500 euro. Want dan moeten ze speciaal voor jou de boel komen aanleggen. Nu is het onderdeel van een grote actie in de hele buurt.


Ik ben toch wel heel benieuwd naar de formulering in die brief want wat wordt er nu verstaan onder "later willen worden aangesloten". Kan je een foto van die zinsnede plaatsen.

Ik neem aan dat daarmee bedoeld wordt dat "de glasvezel op een later moment wordt aangelegd".

Ik sluit me aan bij @Noordzee, laat die glasvezel in iedergeval aanleggen, het is nu gratis.


Het gaat niet om het aansluiten van glasvezel in de woning. Maar om het activeren van de glasvezel door KPN provider.

De aanhef van de brief is gericht aan eigenaar/directeur, is er een verkeerde brief gestuurd, want wij huren de woning van een woon coöperatie.


Ik vind het vreemd dat KPN een eenmalige bijdrage van €500,- zou vragen voor het gebruik gaan maken van de glasvezel.

Ik hoop dat er binnenkort een moderator van KPN zal reageren en eens gaat kijken of dit wel juist is.

Laat onverlet dat ik die glasvezel sowieso zou laten aanleggen door Glaspoort.


Waarschijnlijk is het een zakelijke aansluiting

https://www.kpn.com/zakelijk/glasvezel.htm

Moet ik betalen voor glasvezel?

Een internetabonnement via glasvezel kost hetzelfde als standaard internet. Als je al klant bent van KPN, kun je gratis de overstap maken naar glasvezel.

In uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat er een eenmalige bijdrage van toepassing is voor het gebruik van de glasvezelaansluiting. We informeren je hierover per post of e-mail als dit voor jou geldt. Of je kan het zelf ontdekken in de postcodecheck.

 


@schou006

Dan moet je dat afstemmen met jouw verhuurder.  Die zal de 500 euro moeten betalen. Geen idee of ze dat doorberekenen naar de huurders. 


@Noordzee  @TDN het gaat erom dat KPN provider in zijn brief  naar een niet zakelijke klant spreekt over €500. Bij ander bewoners in Hoorn die ook een brief van KPN provider hebben ontvangen wordt er niet gesproken over €500. Tot nu toe heeft niemand mij een duidelijk antwoord gegeven. Behalve @wjb dat er een moderator zou moeten kijken wat hier aan de hand is. Geef duidelijkheid. Als er een verkeerde brief ( wat ik vermoed)naar de bewoners is gegaan, zorg er dan voor dat er een gecorrigeerde brief naar de bewoners gaat. Er is geen mogelijkheid voor een klant om antwoord te krijgen binnen KPN ook bij 0800 0402 niet.


Het is een brief van KPN Netwerk. (Dat schrijf jij tenminste)

Bewoners van onze woongemeenschap hebben een brief ontvangen van KPN netwerk dat als ze aansloten worden  naar KPN op glasvezel dat ze dan €500,00 moeten betalen. Klopt dit.

 

Ik geloof niet dat een moderator op dit forum daar inzage in heeft. KPN Netwerk is een andere organisatie dan de provider KPN waar dit forum van is.  

Je kunt dus beter zelf contact opnemen met KPN Netwerk. 

Van hun website :  https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

Telefonisch contact opnemen

 

Ons telefoonnummer is: 0880 06 37 44. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur.


@schou006 Is het mogelijk om een foto van de complete brief op het forum te plaatsen? Niet vergeten om  persoonlijke gegevens onleesbaar te maken.


@Hansie-NL  hier de brief van KPN

 

Admin: adresgegevens verwijderd i.v.m. privacy


@Hansie-NL  hier de brief van KPN

Ik zou de brief weghalen en opnieuw uploaden zonder uw adresgegevens bovenaan. Maar in uw wijk moet iedereen €500 excl BTW betalen wanneer het daadwerkelijk wordt aangevraagd zo ver ik zie. Waarom die kosten durf ik niet te zeggen.


Als je de QR code in die brief activeert dan kom je op de onderstaande pagina. Let vooral op het woordje "Gratis". 🤔

 


@Hansie-NL  hier de brief van KPN

Ik zou de brief weghalen en opnieuw uploaden zonder uw adresgegevens bovenaan. Maar in uw wijk moet iedereen €500 excl BTW betalen wanneer het daadwerkelijk wordt aangevraagd zo ver ik zie. Waarom die kosten durf ik niet te zeggen.

Nou dan moet je wel héél graag glasvezel willen hebben. Als ik daar € 500,-- voor zou moet betalen, zakken ze maar in de str*nt en blijf het kopernetwerk gebruiken. En wanneer de kpn in hun onmogelijke wijsheid het kopernetwerk uitschakeld omdat de bewoners de beschikking zouden hebben over glasvezel, ga je toch gewoon naar de kabelboer……..


@schou006 Welkom op het forum. 

Ik weet dat er voor het aanleggen van glasvezel in bijvoorbeeld buitengebieden soms kosten worden gerekend. 

Deze brief komt mij echter niet direct bekend voor. @Ward_ Weet jij toevallig meer van deze brief? 


 De brief zelf niet. Maar Glaspoort en 500 euro ken ik wel degelijk. Dit wordt normaliter gedaan door Glaspoort op bedrijventerreinen. Dit doen zij geheel zelfstandig maar wel in samenwerking met KPN Zakelijke Markt. 

Deze brief is trouwens NIET van KPN Netwerk.

 

Mag ik vragen waar dit is? (Mag ook via DM)


Voor de meelezers: Ik heb een DM ontvangen van de topicstarter en ga daar nu even mee intern navraag doen. Als ik meer weet en kan delen, zal ik dat hier doen, los van het DM antwoord aan de topicstarter zelf.