Skip to main content
Vraag

Wijkkast glasvezel aangereden of door vandalen bewerkt

• January 22, 2025
  • 23 reacties
  • 437 keer bekeken

JanD
Superuser

Ik liep vandaag langs de straatkast voor glasvezel in mijn wijk en zag dat deze een eind uit het lood staat, zo dat zelfs de fundering gedeeltelijk boven de grond uit steekt.

Aangereden of door vandalen bewerkt.

Ik heb hier van melding gemaakt via 0800 0150 en op hun advies een mail gestuurd van de toedracht met foto, zie hieronder.

De zaak is nu in behandeling bij een specifieke KPN-afdeling.

Internet doet het gelukkig nog wel.

Straatkast glasvezel uit het lood

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

23 reacties

JanD
Superuser
  • Auteur
  • Superuser
  • January 23, 2025

Krijg bericht terug dat de kast niet van KPN is????????!!!!!!

Ze hebben bij KPN de administratie echt niet in orde.

@Ward_ , kun jij daar iets mee, ik ga de mail ook nog beantwoorden.

Ik heb per mail een reactie naar kpn-soc gestuurd en wacht maar weer af wat zij nu zeggen.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Goed dat je er zo scherp op bent, ​@JanD. En heel goed dat je dit ook gelijk gemeld hebt. Je hebt het ook bij de juiste partij neergelegd. Als zij zeggen dat het geen KPN kast is, dan zal het wel niet. Zij weten dat beter dan wij dat kunnen beoordelen. Maar als je echt 100% zeker bent, dan zou ik inderdaad een reactie op de e-mail sturen.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 24, 2025

Mijn eerste gedachten was ook dat het een Ziggo kast is…..

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 24, 2025

Mijn eerste gedachten was ook dat het een Ziggo kast is…..

@huistijger 

Is dat niet een kast van El Poncho? 🤣

Ze zijn al op zoek naar die persoon: 

https://indebuurt.nl/apeldoorn/genieten-van/mysteries/apeldoornse-mysteries-is-toch-el-poncho~1903/

JanD
Superuser
  • Auteur
  • Superuser
  • January 24, 2025

Beste ​@Denise van KPN en ​@huistijger ik weet 1000% zeker dat het een KPN-kast is.

Toen men begin jaren 20 in mijn wijk glasvezel aanlegde heb ik dat dagelijks gevolgd inclusief het plaatsen en inrichten van de benoemde kast. Ik ben voor internet/tv/bellen aangesloten op die kast en de hoofdkabel loopt van die kast naar de KPN centrale in Apeldoorn West aan de Waltersingel.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 24, 2025

@Ik_Combineer wat vind jij?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 24, 2025

Beste ​@Denise van KPN en ​@huistijger ik weet 1000% zeker dat het een KPN-kast is.

Toen men begin jaren 20 in mijn wijk glasvezel aanlegde heb ik dat dagelijks gevolgd inclusief het plaatsen en inrichten van de benoemde kast. Ik ben voor internet/tv/bellen aangesloten op die kast en de hoofdkabel loopt van die kast naar de KPN centrale in Apeldoorn West aan de Waltersingel.

Wat is het adres van deze kast? Kijk ik het ff na, en kan jij in een privé bericht sturen welk mail adres je hebt gebruikt voor de melding?

JanD
Superuser
  • Auteur
  • Superuser
  • January 24, 2025

Beste ​@Ik_Combineer zie mijn reactie in je privébox.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 24, 2025

@JanD Ze kennen hem waarschijnlijk niet omdat ze zoeken naar kabelverdelers. Maar dit een een OAP t.b.v. PON. Objectnummer 34142. Intern hebben we ook een foto en daar staat hij wel nog recht.

Edit: om het makkelijk te maken heb ik een ticket gemaakt direct over dit object (hebben we een app voor) met de foto uit dit topic. Dan komt het direct bij de juiste afdeling. Eventuele terugkoppeling laat ik je weten.

JanD
Superuser
  • Auteur
  • Superuser
  • January 24, 2025

Bedankt ​@Ik_Combineer , zo juist per mail e,e,a, doorgegeven.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Ik_Combineer bedankt!

JanD
Superuser
  • Auteur
  • Superuser
  • January 30, 2025

Beste ​@Ik_Combineer ik heb niets meer gehoord van kpn-soc.

Heb jij via je interne contacten al wat vernomen?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • January 30, 2025

@JanD Ze kennen hem waarschijnlijk niet omdat ze zoeken naar kabelverdelers. Maar dit een een OAP t.b.v. PON. Objectnummer 34142. Intern hebben we ook een foto en daar staat hij wel nog recht.

Edit: om het makkelijk te maken heb ik een ticket gemaakt direct over dit object (hebben we een app voor) met de foto uit dit topic. Dan komt het direct bij de juiste afdeling. Eventuele terugkoppeling laat ik je weten.

Aan de deuk en kras te zien op ​@JanD ze foto is er iemand tegen aan gereden, Daarom staat hij ook scheef omhoog. op de foto van ​@Ik_Combineer zit die schade er niet.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • January 30, 2025

@bnh Klopt toch, ik_combineer geeft toch aan dat hij in de database een foto heeft staan, waar deze nog recht staat.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • January 30, 2025

@bnh Klopt toch, ik_combineer geeft toch aan dat hij in de database een foto heeft staan, waar deze nog recht staat.

Topic titel luidt: Wijkkast glasvezel aangereden of door vandalen bewerkt

Waarop ik mijn verdenking op een aanrijding met de wijkkast '’kenbaar'’ maak hier, aan de hand van het type schade en geen vandalisme door vandalen.

Dit in vergelijking met de database foto.

Dus ik snap je opmerking niet zo goed op mijn post ?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 31, 2025

Beste ​@Ik_Combineer ik heb niets meer gehoord van kpn-soc.

Heb jij via je interne contacten al wat vernomen?

Helaas, mijn melding was niet de eerste dus is mijn ticket gesloten onder de noemer dubbele melding. En dat betekend dat ik ook geen updates krijg. Aangezien deze kast ver van mijn werkgebied ligt heb ik ook geen reden om te informeren naar de status. KPN weet er in ieder geval van.

JanD
Superuser
  • Auteur
  • Superuser
  • January 31, 2025

Bedankt voor de update ​@Ik_Combineer , dubbele melding betekent dus eigenlijk dat mijn melding, de 1e dus, nu goed doorgekomen is, dankzij jouw details van de kast.

Op wat voor termijn wordt zoiets in de regel opgepakt en hersteld?

Nogmaals bedankt voor je bemoeienis.

• January 31, 2025

Ik vraag me af of er überhaupt iets mee gaat gebeuren. Hij staat een klein beetje scheef. Als alles werkt, niks aan doen lijkt me. Als ze hem recht gaan zetten kan het zomaar gebeuren dat er bij het recht zetten iets beschadigd raakt. Dan ben je verder van huis.

Als ik het zou moeten bepalen, dan zou ik het wel weten.

JanD
Superuser
  • Auteur
  • Superuser
  • January 31, 2025

Ik vraag me af of er überhaupt iets mee gaat gebeuren. Hij staat een klein beetje scheef. Als alles werkt, niks aan doen lijkt me. Als ze hem recht gaan zetten kan het zomaar gebeuren dat er bij het recht zetten iets beschadigd raakt. Dan ben je verder van huis.

Gelukkig ben jij niet van KPN😎

• January 31, 2025

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat KPN er anders over denkt. Dit is echt niet de enige kast die scheef staat. Overal staan kasten scheef en daar gebeurt ook niks aan.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 31, 2025

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat KPN er anders over denkt. Dit is echt niet de enige kast die scheef staat. Overal staan kasten scheef en daar gebeurt ook niks aan.

idd waarom zou kpn hier iets aan doen als alles nog werkt

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 31, 2025

Dat ligt echt aan de prioriteit die er aan wordt gegeven. Maar ik kan me ook vinden in wat Marlon zegt en dat KPN op dit moment nog niks doet. Dus je ziet het vanzelf wel een keertje die gemaakt wordt of niet.

JanD
Superuser
  • Auteur
  • Superuser
  • January 31, 2025

Als mijn internet er een keer uit ligt (inclusief de rest van de buurt), meld ik het wel en weet ik in ieder geval de oorzaak en kan KPN de kast alsnog in orde maken.

Wat mij betreft case closed.