Skip to main content
Beantwoord

Wijzigingen sneller internet maar heb zelf niks besteld

• April 30, 2025
  • 15 reacties
  • 196 keer bekeken

Beste, we krijgen zo juist deze mails binnen. Zelf

hebben we niks gewijzigd. Wat betekent dit en hoe kan dat? 

mvg. Resi Kooij

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hoi ​@Resi, ik begrijp de verrassing en verwarring wel. Goed dat je je vraag hier stelt!

Nog even ter bevestiging, het klopt: een geselecteerde groep klanten krijgt inderdaad persoonlijk bericht en krijgt een gratis verhoging van de snelheid. Daar ben jij er dus eentje van! Je contract blijft daarbij ongewijzigd. Ik zou verwachten dat je er een brief over ontvangen hebt, dat is wel de bedoeling in elk geval 😊 Dus, sorry van de verwarring en geniet van je gratis extra snelheid!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

• April 30, 2025

Bel naar KPN telefoonnummer 0800-0402. Ik vermoed dat je ook nieuwe tv ontvangers gaat krijgen. Of heb je geen tv? Welke tv ontvangers heb je nu?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 30, 2025

Beste ​@Resi even bellen met 0800 0402

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 30, 2025

Ik kreeg gisteren een brief (als in door de brievenbus) met dezelfde mededeling. Ik moet nog wachten op deze mail. Dan treedt het namelijk pas in werking...jij bent kennelijk al zover, ​@Resi. Maar het is dus gratis, als het goed is. Wel vreemd dat dat er niet bij staat...die brief toevallig over het hoofd gezien misschien?

• Auteur
  • Slimmerik
  • April 30, 2025

Oké, nee geen brief gehad … ik ga straks even bellen …

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 30, 2025

Oké, nee geen brief gehad … ik ga straks even bellen …

En je totaalbedrag is gewijzigd, of niet, ​@Resi? Ik zie namelijk dat de 'Glasvezel Upgrade' verwijderd wordt bij jou. Die was bij mij ook altijd gratis...dus ik vermoed dat dit ook gratis is.

• Auteur
  • Slimmerik
  • April 30, 2025

Het is inmiddels duidelijk. Heb gebeld en we hadden idd een brief moeten hebben ontvangen maar ze zag ook dat we die niet gehad hadden … 

dank voor het meedenken! 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 30, 2025

Het is inmiddels duidelijk. Heb gebeld en we hadden idd een brief moeten hebben ontvangen maar ze zag ook dat we die niet gehad hadden … 

dank voor het meedenken! 

Graag gedaan. Maar het is dus gratis, ​@Resi?

• Auteur
  • Slimmerik
  • April 30, 2025

Ja klopt! 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Resi, ik begrijp de verrassing en verwarring wel. Goed dat je je vraag hier stelt!

Nog even ter bevestiging, het klopt: een geselecteerde groep klanten krijgt inderdaad persoonlijk bericht en krijgt een gratis verhoging van de snelheid. Daar ben jij er dus eentje van! Je contract blijft daarbij ongewijzigd. Ik zou verwachten dat je er een brief over ontvangen hebt, dat is wel de bedoeling in elk geval 😊 Dus, sorry van de verwarring en geniet van je gratis extra snelheid!

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 1, 2025

@Alexandra van KPN, het helpt ook niet dat zo'n mail dan begint met 'bedankt voor je bestelling'. Want dat veroorzaakt meteen verwarring natuurlijk. Verder leuk dat de snelheid gratis verhoogd wordt. Ik heb die brief wel gehad, namelijk. Is dar volkomen willekeurig? Want ik had ook net de Soundbox ontvangen.

• Auteur
  • Slimmerik
  • May 1, 2025

Hallo ​@Alexandra van KPN , dank voor de verduidelijking. Het is idd opgelost. De brief was op de een of andere manier niet naar mij verstuurd. (je collega aan de telefoon heeft het voor mij nagekeken). 

Dus dank en idd blij met de extra snelheid!

Ik lees nu bij ​@Ratonesque over een soundbox. Had ik die ook moeten ontvangen? Stond dat in dezelfde brief wellicht? 😉

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 1, 2025

Hallo ​@Alexandra van KPN , dank voor de verduidelijking. Het is idd opgelost. De brief was op de een of andere manier niet naar mij verstuurd. (je collega aan de telefoon heeft het voor mij nagekeken). 

Dus dank en idd blij met de extra snelheid!

Ik lees nu bij ​@Ratonesque over een soundbox. Had ik die ook moeten ontvangen? Stond dat in dezelfde brief wellicht? 😉

Nee, ​@Resi, die Soundbox moet je wel zelf bestellen (kan via Mijn KPN). Kost 6 euro per maand.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Ratonesque Ja, ik snap je, dank voor de feedback! Het is extra snelheid die in dit geval gratis aangezet wordt, er wordt dus een optie toegevoegd aan je abonnement. Vandaar dat je een automatisch bericht ontvangt daarover, en daar staat inderdaad in bedankt voor je bestelling. De bedoeling is dat de brief die je ervoor ontvangt die verrassing wegneemt 😁 Het is inderdaad voor een specifieke groep klanten, die persoonlijk bericht daarover krijgen, het staat los van een bestelling van een Soundbox.

@Resi De Soundbox staat er inderdaad los van 😊 Mocht je daar meer over willen weten/lezen:

• Nieuwkomer
  • June 11, 2025

Ik heb dezelfde mail gekregen en ook geen brief ontvangen dus ik was ook even gealarmeerd. 

Wat ik niet begrijp is dat er staat dat mijn glasvezelabbonnement nu verwijderd wordt? Wat betekent dat? Ik heb nu wel glasvezel en een flinke bom duiten moeten betalen om mijn aansluiting goed te krijgen daarvoor... 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 11, 2025

Als het goed is staat er dat de gratis glasvezel-upgrade verdwijnt...daarvoor in de plaats komt dus de gratis verhoging van de internetsnelhrid, ​@Joycie85.